Hoi allemaal,
Mijn zoontje is nu 4,5 maand en we hadden vanaf dat hij 2 maanden was een vermoeden van koemelkallergie. Hij kreeg borstvoeding met soms 1 flesje kunstvoeding per dag. Hij kon niet goed tegen de kunstvoeding dus dat waren we al snel mee gestopt, maar veel klachten zoals krampen, reflux, onrust in zijn lichaam en veeeel huilen bleven aanhouden. Ik ben toen op advies van de lactatiekundige 3 weken koemelkvrij gaan eten en die klachten leken duidelijk minder te zijn. Na 3 weken heb ik het twee dagen weer gegeten en hij leek weer meer last te krijgen, dus ben ik weer gestopt met koemelk eten. Nou is het lastig omdat babys natuurlijk door heeeel veel oorzaken deze klachten kunnen krijgen, maar ik dacht wel echt een verschil te merken wanneer ik zelf volledig koemelkvrij at.
Afijn, het CB heeft een afspraak gemaakt voor me bij de diëtist, mede omdat we nutrilon pepti op die manier vergoed kunnen krijgen. Dus nu kwam ik van de week bij de diëtist, zegt ze: het is onmogelijk dat hij door de borstvoeding koemelk binnen krijgt dus het is onzin dat je nu zelf koemelkvrij bent geen eten. Ik wist niet wat ik hoorde want ik doe dit nu al best lang en het vraagt best veel van me, en zij verklaarde mij en de lactatiekundige eigenlijk voor gek. Ze heeft dus nu geadviseerd om wel weer koemelk te gaan eten, juist om hem niet zelf een allergie te "geven".
Ik weet nu even niet zo goed wat klopt en wat ik moet doen. Ik denk dat ik dan maar langzaam weer dingetjes ga eten waar alleen koemelk in verwerkt zit zoals koekjes enzo.
Ervaringen of tips?