16 Reacties
2 maanden geleden
Ik herken het mijn dochter wil al die dingen ook niet bij ons maar bij andere heel braaf haha. (Ze doet niet slaan of krabben gelukkig) maar wij moeten haar met ze 2e in een winkelwagen of kinderwagen zetten🤣
2 maanden geleden
Hier een zoontje als ik nee zeg komt die gillend en huilend op me afgerond en heel boos en wil me slaan en bijten eerst ging in de strijd aan, nu pak ik hem beet en zet hem bij zijn speelgoed en loop dat weg dan valt het nog mee , ze zeggen inderdaad dat het een fase is als mijn man nee zegt dan accepteerd die het en gaat iets anders doen en doe ik het is het oorlog dus nee je doet niks verkeerd.
2 maanden geleden
Hier worden ook alle grenzen opgezocht. Hij MOET alles zelf doen. Hij is zich op het moment gewoon heel bewust van zijn eigen identiteit en kijkt hoever hij kan gaan. Heel normaal op deze leeftijd, echter wel dood vermoeiend haha.
Vooral nu ik 35w zwanger ben en gewoon geen zin heb in gedoe. Ik heb er letterlijk de kracht even niet voor. Gelukkig is hij over het algemeen een heel makkelijk kind, maar soms...
2 maanden geleden
Reactie op sandravegmond
Ik herken het mijn dochter wil al die dingen ook niet bij ons maar bij ande ...
Ja en dan zijn ze nog sterk ook als ze iets niet willen. Ik nam vanavond de vriendin van mijn neefje mee om boodschappen te doen, nou zij kon haar zo in het winkelwagentje zetten enzo. Ze wilde in eerste instantie wel weer drama maken totdat ze zag dat ik het niet was ofzo? Heel vervelend. Je geeft ze dan ook sneller uit handen zo van “doe jij het maar want dan kan het wel normaal”.
2 maanden geleden
Reactie op lisannee24
Ja en dan zijn ze nog sterk ook als ze iets niet willen. Ik nam vanavond de ...
Snap ik idd! Maar komt omdat je kind bij jou zich het veiligst en thuis voelt . Drm laten ze dit gedrag vooral bij mama en papa zien
2 maanden geleden
Reactie op melis2024
Hier een zoontje als ik nee zeg komt die gillend en huilend op me afgerond ...
Hier is het precies andersom. Als papa nee zegt dan komt ze heel hard huilend met dikke tranen over haar wangen naar mij toe gelopen. Alleen ze vergeet vaak dat als papa nee zegt, het dan ook nee bij mij is. 🫣
Maar dat werkt ergens dus wel ze ergens anders op laten focussen? In de winkel bijv wel, als ze het niet meer zien dan is het weer goed. Thuis is dat natuurlijk wat lastiger.
2 maanden geleden
Reactie op Lindaax
Hier worden ook alle grenzen opgezocht. Hij MOET alles zelf doen. Hij is zi ...
Pff wat een ellende ja.
Vooral dat alles “zelluf doen”, terwijl dat niet altijd kan.
En dan zover in je zwangerschap, nee dat lijkt me geen makkelijke periode.
Geniet nog even van de zwangerschap. En hopelijk een voorspoedige bevalling🤗
2 maanden geleden
Yup same here! Bij ons is het slaan en overstrekken en zich dramatisch op de grond gooien en huilen. Ik heb ook het idee dat dit meer bij meisjes gebeurt dan bij jongens (iig in mijn vriendenkring 😅)
We zeggen tegen haar dat slaan pijn doet en dat dat niet mag en laten haar vervolgens zien dat we "zachte handjes" gebruiken en elkaar kunnen aaien.
Soms zie ik het aankomen dat ze wilt slaan en dan pak ik haar armpjes vast en zeg "nee" en duidelijk. Als ze dramatisch op de grond gaat liggen gillen loop ik weg 🤣 iig geen aandacht. Wij hebben dit ook echt weken gehad en merken nu een verandering. Consequent blijven en rustig blijven is key! Ook al snap ik dat je ook momenten hebt dat je je geduld verliest en het ff niet trekt. Sterkte! Het is een fase!!!
2 maanden geleden
Oja en dat gillen en huilen...gewoon nadoen, dan stopt ze meteen en moet ze lachen 🤣
Beetje awkward als dit in de supermarkt gebeurt.... Dus misschien die tip alleen voor thuis
vorige maand
Reactie op Karloempia
Oja en dat gillen en huilen...gewoon nadoen, dan stopt ze meteen en moet ze ...
Ja ik heb een vriendin die ook gewoon op de grond ging liggen en huilen als haar kindje dit deed hahaha
vorige maand
Reactie op DaniML89
Is heel normaal. Irritant, maar normaal. Jij bent dr moeder, dus ze voelt z ...
Dit doe ik inderdaad bij onze zoon.
En na het slaan/bijten aangeven dat het niet lief is en dat het pijn doet, maar echt een goude tip heb ik nog niet…