31 Reacties

vorig jaar
KraamZorg gaf bij ons aan dat deze niet door hen gebruikt mogen worden. Ik heb dit op meerdere plekken gelezen.

vorig jaar
Wij hebben twee flessen met kruikenhoes en van mijn schoonmoeder hebben wij een leuke zebra gekregen gevuld met kersenpitten, deze kan je warmen in de oven of magnetron, lijkt mij veiliger dan de elektrische die tevens door veel kraamverzorgster niet gebruikt mag worden ivm veiligheid.

vorig jaar
Elektrisch zou ik niet doen vanwege brandgevaar. Daarom gebruiken kraamverzorgsters dat ook niet. Is namelijk niet veilig!

vorig jaar
Wij hebben bij onze dochter de elektrische kruik van Soozly gebruikt ook de kraamzorg gebruikte deze gewoon. Deden naast de hoes er nog wel een extra hydrofiele doek omheen nog nooit problemen mee gehad. Zit gewoon water in, en je laad hem eerst op daarna gaat hij pas in het bedje. Wij vonden dit veiliger dan heet water kruiken in bed leggen stel je voor dat je die niet helemaal goed dicht hebt gedaan.. 🫣

vorig jaar
Ik heb zelf stalen kruiken gekocht, en heb al standaard rubber water kruiken in huis. Maar ik lees ook veel over kipkep kruik pittenzakjes tegen krampjes. Ik overweeg deze ook nog te halen😇👍🏻

vorig jaar
Reactie op Sakinas
Hii, weet er toevallig nog iemand wel elektrische kruik goed is? Zensy en s ...
Ik heb hem bij vulpez gehaald . Dankzij jou tip toen ik dacht aan een pittenzak mee te nemen naar het ziekenhuis voor tijdens de bevalling.. kwam jij op het briljante idee om een elektrische kruik te gebruiken. Uhm ik heb hem nog niet uitgeprobeerd maar het zal wel goed zijn. De andere producten van vulpez zijn ook top .

vorig jaar
Reactie op Laura Okken-Gustin
Elektrisch zou ik niet doen vanwege brandgevaar. Daarom gebruiken kraamverz ...
Nou de kruik leg je er toch alleen in om op te warmen voordat het baby’tje in het bedje komt. Op brandgevaar is ook getest het is goedgekeurd tenminste bij Vulpez waar ik het vandaan heb👍

vorig jaar
https://www.bol.com/nl/p/babily-elektrische-kruik-zacht-flanel-oplaadbare-warmwaterkruik-baby-kruik-warmtekruik-met-bijpassende-hoes-ideaal-bij-menstruatieklachten/9300000165387773?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Ik heb deze gekocht..en al even getest natuurlijk super fijn. En mega snel warm en bleef ook echt lang warm. Ik ben der echt heel mee..niet dat gekloot met warm water in kruiken vullen de hele tijd.

vorig jaar
Maar elektrisch lijkt me superhandig alleen hoe werkt dat als de kraamhulp perse de metalen kruiken wil. Dan kan ik dan alsnog halen 15€ per stuk.. vind ik een beetje zonde. Dubbele kosten. We hebben ze met onze 1e dochter nog geen week gebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee ik weet niet in hoeverre ze echt kunnen eisen dat je die hebt..

vorig jaar
Reactie op Sakinas
Hii, weet er toevallig nog iemand wel elektrische kruik goed is? Zensy en s ...

vorig jaar
Reactie op Roos Anne
Maar elektrisch lijkt me superhandig alleen hoe werkt dat als de kraamhulp ...
Ja dit is best vervelend. Ik heb twee elektrische kruiken (een zensy uit 2019 en een nieuwe deryan) omdat ik op de verdieping waar ik met de baby slaap op dit moment geen warm water heb. Ik vind zelf de metalen kruiken maar eng, ik vertrouw mezelf echt niet midden in de nacht met slaapgebrek en heet water. Er is trouwens ook geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een trap op en af te gaan met die dingen.
In het intakegesprek heeft naviva me toch gevraagd om metalen kruiken in huis te halen, ze gebruiken ze alleen als de baby echt dreigt te onderkoelen, maar dan zijn ze dus wel heel belangrijk om te hebben. Ik heb zelf niemand in m'n omgeving die ze heeft staan, maar jij misschien wel?
Er is sowieso enorm veel tegenstrijdige informatie te vinden als je het Googled. Alle kampen verwijten elkaar onveilig te zijn. Wat ik er van begrepen heb blijven pittenzakken niet lang genoeg warm om in bed te gebruiken (dus wel tegen krampjes) en vliegen de kersenpitten varianten nog wel eens in de brand. Zover bij elektrische kruiken wel eens iets mis is gegaan was dat tijdens het opladen, ik laad die van mij daarom zo ver mogelijk bij de baby vandaan op. Metalen kruiken zijn in principe gewoon veilig als ze nieuw rubber hebben en je de dop er goed opdraait.

vorig jaar
Reactie op Mir2024willbegreat
Nou de kruik leg je er toch alleen in om op te warmen voordat het baby’tje ...
Nee de kruiken laat je ook liggen naast je kindje als je kindje in het bedje ligt om je kindje warm te houden als dit nodig is.
Dit is lang niet altijd het geval, maar hier een dametje wat het eerste dagen echt niet goed warm kreeg en dus met kruiken warm gehouden moest worden.
Dan electrisch dus niet veilig en de metalen kruiken wel.

vorig jaar
Reactie op muppetsofie
Nee de kruiken laat je ook liggen naast je kindje als je kindje in het bedj ...
Oké prima ik heb hier mijn eigen mening over.
Je legt de kruiken toch niet naast de baby? Dat is dan ook gevaarlijk ⚠️ maar dan aan het voeteinde. Het mag niet in de buurt van de baby komen maar goed. Ieder zijn eigen ding hoor😊

vorig jaar
Reactie op Nietje
Ja dit is best vervelend. Ik heb twee elektrische kruiken (een zensy uit 20 ...
Ja lastig nee ik had er toevallig 1 gekregen twijfelde om er nog een te kopen het is meer een principe kwestie als het moet haal ik het wel maar we hebben het met onze dochter letterlijk de eerste paar dagen gebruikt. Kan me ook niet herinneren dat we snachts heen en weer moesten met die dingen. Nieuwbouw woning bij ons is het best warm.maar goed met een tweede is het natuurlijk wel weer anders. Achja dan is de tweede kruik ook zo gehaald. Ik gebruik ze verder nooit. We zien wel even. Bedankt voor je reactie

vorig jaar
Reactie op Mir2024willbegreat
Oké prima ik heb hier mijn eigen mening over.
Je legt de kruiken toch nie ...
Klopt, aan het voeteinde of aan de zijkanten met voldoende ruimte er tussen...
Maar omdat de kruik wel in bed ligt als je kindje er ook in ligt mag elektrisch dus niet.
Dat is wat ik wou zeggen.
Je kindje tegen de kruik aan leggen is idd niet heel verstandig nee.

vorig jaar
Reactie op muppetsofie
Klopt, aan het voeteinde of aan de zijkanten met voldoende ruimte er tussen ...
Jullie hebben beiden in elk geval gedeeltelijk gelijk.
In principe geen kruik in bed, tenzij echt nodig en dan op de deken met een handbreedte tussen kruik en baby en het liefst kruik ook nog in een hydrofieldoek met knoop zodat deze niet rolt. Sommige kraamzorginstellingen werken alleen met metalen kruiken, anderen ook met elektrische.
https://brandwondenzorg.nl/veilig-kruikgebruik/