4 Reacties

4 maanden geleden

Mijn zoon had dit ook een tijdje. Nu drinktie weer 180+6. Hij doet er wel lang over (soms een korte pauze ertussen) maar het is niet meer zoals voorheen.

4 maanden geleden

Zelf nog in het proces van de overstap, dus kan er niet helemaal over mee praten uit ervaring. Maar als je kindje altijd op verzoek heeft gedronken, duurt het even voordat ze volgens een schema drinkt lijkt mij. Ik denk dat je het iets langer de tijd moet geven en langzaam kijken of je de flesjes op kunt hogen. Water of thee zou ik echt nog niet geven aan je kindje, daar is ze echt nog iets te jong voor. En daarbij zit het maagje dan vol, maar met iets waar geen voedingstoffen inzitten en die heeft ze echt nog hard nodig!

4 maanden geleden

Ik ben ook overgestapt en ze krijgen sinds ze 4 maanden zijn kunstvoeding op verzoek. Het consultatiebureau zegt ook "ze moeten er makkelijk 4 uur tussen kunnen laten" Vast, maar dat is niet wat bij mijn babies past blijkbaar. Uithongeren ga ik niet doen, ooit komt het vast goed. Vind het zo raar, ja sommige babies kunnen dat wel, maar sommigen drinken gewoon vaker wat minder. En echt ik zou zo ruilen hoor, voor in totaal slechts 2x4 voedingen in plaats van 2x7/8 Maar het is gewoon niet anders hier. Ik volg liever mijn kindjes dan ze in een schema te proppen waar niet bij hen past. Zeker geen water geven! Zit geen voedingsstof in, dus ze raakt wel verzadigd, maar krijgt vervolgens niks binnen. Is toch zielig.. Zelfs medicatie die eigenlijk met water moest heb ik na overleg met melk kunnen geven. Denk dat je het zou kunnen proberen in korte stukjes te rekken of altijd meer aan te bieden. Heb ik een tijdje geprobeerd, maar merkte dat ik zelf mega gefrustreerd raakte, want het werkte niet en vervolgens zat ik met twee jankende babies. Sinds ik het heb los gelaten drinken ze nog steeds vaak, maar stoort het me veel minder. Veel leuker zo :)

4 maanden geleden

180 cc zijn erg grote flessen. Daar is het babymaagje helemaal niet op gemaakt. Beter voor de bloedsuikerspiegel om kleinere en meer voedingen te geven (vraagt ze zelf ook om zo te horen). In het boek van stefan kleintjes staat dit goed uitgelegd. Je vooral niet te druk maken. Als ze over de dag/nacht aan haar hoeveelheid komt is het goed.