11 Reacties

2 jaar geleden

Als ik google krijg ik dit (heb dezelfde waarde als jou, dus had het even opgezocht voor mezelf al) : In je zwangerschap heb je meestal iets minder Hb. Als je zwanger bent, is je Hb is meestal tussen 6 en 7. Dit is niet erg. Het komt omdat er meer vocht in je bloed is als je zwanger bent. Lijkt dus wel goed te zijn ;) neemt niet weg dat je met de vk altijd kan kijken naar wat er kan tegen de vermoeidheid!

2 jaar geleden

Afgelopen maandag hebben ze mijn hb gecheckt en bij mij kwam er 6,5 uit. Ik was toen 29+2. Mijn verloskundige vertelde dat de hb-waarde bij een zwangere vrouw rond de 30 weken op z'n laagst 6,3 mag zijn. Rond 30 weken is je hb-waarde het laagst. Ze adviseerde mij wel om ijzer bij te slikken. Je kunt bijvoorbeeld Floradix nemen, maar ik heb die van Kruidvat eigen merk genomen. Prima te doen!

2 jaar geleden

Ik zit al een tijdje op 6.5 en heb van de VK toen ferrofumaraat gekregen. Ik zou dus even afwachten wat ze zegt. Maar als je er last van hebt kan het geen kwaad om te vragen of je iets bij mag slikken :)

2 jaar geleden

Mijn hb is ook 6.6 Verloskundige vond dit prima, ik hoef hier verder niets mee :) Vermoeidheid etc herken ik, maar denk zelf dat dit komt door de energie die het lichaam nodig heeft.

2 jaar geleden

Ik begon in het begin van m’n zwangerschap met 5.8 (+lage mcv en ferritine gehalte). Daarom ben ik aan de ijzerpillen gezet. Inmiddels is mijn hb 6.8 (enkele weken geleden gemeten) en is dat voor nu prima. Zwangeren mogen 0.5 lager zitten dan niet zwangeren werd mij verteld. Is je ferritine gehalte wel oké? Ik herken je klachten heel goed, ik wilde er heel graag wat aan gedaan hebben omdat ik wat dat betreft goed de bevalling in wil gaan. Vraag het nog eens aan je vk, evt bespreken met je huisarts?

2 jaar geleden

Ik zit ook op de ondergrens mijn vk gaf aan dat mijn vermoeidheid niet van zn waarde kon komen maar meer van de zwangerschap zelf en nog een kleine dje rond loopt. Ze adviseerde mij op ijzer supplementen aan te schaffen bij de drogist.

2 jaar geleden

Mijn hb was ook iets te laag, maar niet zorgwekkend. Wel ben ik begonnen met ijzertabletten gewoon van Davitamon. Ze zei dat deze wat rustiger zijn voor je darmen ipv ijzer tabletten van de apotheek. Mochten ze over een paar weken geen hogere waardes zien wilt ze wel andere ijzer tabletten voorschrijven. Ze hebben liever dat het wat hoger is zo voor de bevalling.

2 jaar geleden

Goedemorgen dames, dank jullie wel! Ik doe het even zo; dit is inmiddels mn tweede kindje en bij mijn eerste heb ik ook ijzertabletten moeten slikken omdat ik daar helaas wel last van had, volgens mij was die ook ongeveer zo. Ik ga het inderdaad even navragen aan de VK, maar wacht nog op de definitieve uitslag van de rhc antistoffen. Floradix heb ik zelf geen fijne ervarming mee, misschien dan idd kruidvat of ander drogisterij eigen merk. En inderdaad een kleintje thuis, is zeeeer vermoeiend. Maar met het bloedverlies (wat ik nu heb) en alle klachten, vind ik het sowieso heel fijn om voor de hand al voorbereid te zijn😘 Ferritine gehalte is niet gecheckt zie ik.. dus misschien dat even navragen! Bedankt allemaal. Ik ga t even nachecken bij de VK/HA, anders extra supplementen!!

2 jaar geleden

Even een update: ik ga voor de ijzersupplementen van Genlte Iron! Vooral met mn medisch verleden en het traject bij de poppoli gaan we toch kijken of we mn hb opkunnen krikken, ik wil absoluut niet slecht mn bevalling ingaan. De vk adviseerde gentle iron ook omdat dze veeeeeeel liever is voof je lichaam dan de ferro van de apotheek (herkenbaar bij dochter). En weer over 4 weken bloedprikken om te kijken of ie weer opgekrikt is!

2 jaar geleden

Reactie op 🌻sunshine

Even een update: ik ga voor de ijzersupplementen van Genlte Iron! Vooral me ...
Thanks voor jullie ervaringen!

2 jaar geleden

Op verzoek van topic maakster topic gesloten.