12 Reacties

6 maanden geleden

Die van ons (16 maanden) heeft ook niet erg veel trek dus dan geef ik maar weer komkommer, banaan, toetje, boterham.. ☺️ Dus ik lees even mee! (Soep doet het bij ons wel goed trouwens met dit weer en een lichte pasta)

6 maanden geleden

Reactie op JaxxS

Die van ons (16 maanden) heeft ook niet erg veel trek dus dan geef ik maar ...
Ja fruit eet ze wel goed.. daarom.. ik zou echt de maaltijden willen weten🤭 Pasta eet ze heel graag dat zou zr ook elke dag kunnen eten als ik het haar geef maar wil ook afwisseling hebben. Hoe zijn we zelf🤭🤣 wij zouden het ook na een tijdje beu worden om elke daf zelde te eten..🤭

6 maanden geleden

Niet iedereen houdt ervan, maar met het warme weer vind ik zelf iets van fruit erbij lekker met avondeten. Gister bijvoorbeeld rijst met sperzieboontjes en mango. Kan bijvoorbeeld ook koud als bulgursalade of couscous met perzik, rijstsalade met mandarijn etc.

6 maanden geleden

Reactie op Lauraaaaaaaa

Niet iedereen houdt ervan, maar met het warme weer vind ik zelf iets van fr ...
Ja idd, kan ik ook eens proberen en is ook lekker voor ons 🤭🤭

6 maanden geleden

Gisteren hadden we watermeloen salade! Recept van ah (panzanella met watermeloen) Of gewoon blokjes watermeloen met granen (spelt/gort) en feta. Ook erg lekker Überhaupt salades 😋 Tomatensoep Vooral iets waarvan we weten dat ze het gegarandeerd lekker vinden werkt eigenlijk het beste hier

6 maanden geleden

Wij hebben gisteren pulled chicken wraps op. Kind nog niet want die meent dat hij niks lust 😂 https://familieoverdekook.nl/pulled-chicken-wraps/ Van de week ook een keer rundvleessalade met sla, eitje etc.

6 maanden geleden

Hier word pasta altijd wel goed gegeten! De groente klein in de saus want grotere stukken groente vind ze in de pasta niet fijn.. ..eigenlijk eet ze alleen bloemkool en broccoli als grotere stukjes😅 Oh en kip zoetzuur met rijst ananas, doperwten en wortel doe ik er altijd nog extra doorheen.

6 maanden geleden

Warm eten gaat er hier ook niet echt in met het warme weer. Dus gebruik nu veel ingredienten die wij ook gaan gebruiken of makkelijk los klaar te maken zijn ipv met de pot mee eten. Voor salades bijvoorbeeld: - zalm, avocado, komkommer - gerookte kip, appel of mango Daarnaast proberen we overdag groente te 'snoepen' zodat het tijdens het avondeten wat minder een must is: snoeptomaatjes, komkommer, wortel Daarnaast maak ik vaak sowieso 1x per week hartige taart, ook prima lauw/koud te eten. Gistere hadden we groente ravioli, was een grote hit. Om er soms toch wat calorieen in te krijgen doen we geprakte aardappels met lepeltje appelmoes, en hebben we standaard yoghurt in huis zodat als hij echt nog trek lijkt te hebben we dat kunnen geven

6 maanden geleden

Quiche is hier favoriet nu 😁

6 maanden geleden

Pastasalade (met paprika, kipreepjes, komkommer, mozzarella en mango) die lekker afgekoeld is hebben wij de warmste 2 dagen gegeten. Ging er prima in 😊

6 maanden geleden

Wij hadden deze gemaakt Ik eet vandaag: Groene gazpacho met avocado en garnalen https://www.ah.nl/r/951618 Maar dan zonder tabasco en niet zoveel knoflook en bosui. Was hier ook wel gegeten word is wraps. We hadden nog wat ‘saus’ (gepureerde ovengroente), met beetje roomkaas op de wrappies.. nou dat vond ie heerlijk en was beetje lauwwarm.. Rauwkost eet ie ook, alleen komkommer en paprika is ie net een versnipperaar.. Omelet met groente erin werkt trouwens ook.. en hartige taart, plaattaart of zelfgemaakte pizza (op bijv Libanees brood) gaat er ook altijd goed in..

6 maanden geleden

Reactie op Cecilel

Warm eten gaat er hier ook niet echt in met het warme weer. Dus gebruik nu ...
kook je de wortel dan eerst? want dit is toch beetje te hard denk ik?