6 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb een Sebra bedje en daarbij een matrasbeschermer (een soort extra matje (zacht en dun) deze heeft al heel wat doorlekken voorkomen op het matras 😁
3 maanden geleden
Reactie op jjp1997
Volgens mij mag dat niet, omdat als je kindje dan draait ze kunnen stikken. ...
Ja daar was ik al bang voor, dat het niet veilig is. Ik heb ook inderdaad een IKEA matras waar de hoes af kan, maar ik krijg ‘m dan niet zo snel schoon en droog voor het volgende slaapje 😅 dus als ik zou kunnen voorkomen dat het tot op het matras komt, was dat net iets fijner 😊
3 maanden geleden
Wij hebben de matrasbeschermer van de IKEA. Verder hebben we bij zijn hoofdje een hydrofieldoek op het matras (strak gespannen om het matras zodat deze niet los komt) voor het opvangen van spugen. In de week dat hij buikgriep had, hadden we dit ook gedaan op de plek van het matras waar zijn kont ligt.
Ons kind draait nog niet op de buik. Tegen die tijd zal ik iig de hydrofieldoek weghalen bij hoofdje. Matrasbeschermer laat ik liggen.
https://www.veiligheid.nl/kennisaanbod/advies/wat-een-veilig-kindermatras#:~:text=Een%20matrasbeschermer%20is%20op%20zich,op%20de%20buik%20kan%20slapen.
3 maanden geleden
Wij hebben een ikea matras (himlavalv) en gebruiken ook de matrasbeschermer van ikea de lenast. Onze zoon draait inmiddels en houdt zijn hoofdje goed omhoog. Daarnaast is dit een soort ventilerend waterdicht gaas waar je net als bij het matras doorheen kan ademen. Deze ook gebruikt bij onze dochter en zeer tevreden.