7 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou het zeker aanraden om lekker even weg te gaan. Wij zijn nu ook met onze baby van 5 maanden in Oostenrijk, en de reis en hoe het gaat met dagjes weg valt echt super mee. Kijk naar wat je kind nodig, bij ons werkt het heel goed om ons zoontje in de draagzak te doen en een fijne autostoel helpt ook echt mee!

2 maanden geleden

Ik ben van mening dat je als volwassene af en toe dingen moet doen die je niet/minder leuk vind als dat iemand die je liefhebt blij maakt. Dat gezegd hebbende vind ik het met een baby vooral belangrijk wat de kleine blij maakt. Elk kind is natuurlijk anders. Maar als ik onze uk mee neem naar een pretpark... dan zit ik met een overprikkelde huilende baby de rest vd dag/avond (terwijl hij echt behoorlijk makkelijk ventje is). Je kan in geen enkele attractie, wordt er vd kleine verwacht dat hij de hele dag maar in de kinderwagen ligt? Of moet hij mee in dingen?! Ik ben een extravert en neem mijn kind graag mee op sleeptouw maar ik kan echt niet bedenken hoe dit leuk zou zijn voor baby of moeder 🙈 sorry. Laat je partner lekker gaan! En stel voor dagje dierentuin ofzo te doen? Dagje strand? Of ga mee maar overdag niet mee naar het pretpark? Daarnaast kun je nog als argument aandragen dat ukjes idealiter niet langer dan een uur in een autostoeltje mogen, gebruik ik elke keer als iemand met ons op wereldreis wil 😂 Daarnaast merk ik ook aan mezelf dat het me zo leuk lijkt om straks naar de speeltuin etc te kunnen. Maar we moeten, denk ik, met sommige activiteiten gewoon nog even geduld hebben hahaha Sterkte!!

2 maanden geleden

Zoals cecilil zei: ga mee maar niet naar het pretpark. Zo ga je niet over je eigen grens heen en heb je geen overprikkelde baby aan t einde van de rit. Houd er alleen wel rekening mee tijdens de reis dat je baby niet te lang in de autostoel mag (weet niet meer wat het limiet is maar er staat mij bij 2 uur max) dus dan moet je tussenstops maken van minimaal een half uur zodat het ruggetje niet overbelast raakt Ik ben beland in een mega grote familie waarbij er eens in de zoveel tijd iedereen bij een komt. Dat is heel heftig, en ze heeft daarna echt een dag rust nodig maar voor de rest is ze een gezelligheidsdier. Ik weet niet hoe jouw baby is maar kijk daar ook naar, als je baby net als jij introvert bent dan zou ik het zeker rustig aan doen

2 maanden geleden

Ik snap precies wat je bedoelt!! Ik zou dit wel bespreekbaar maken dat je het lastig vind. Het is ook een leerproces voor jou! Ik moest ook echt een flinke drempel over. Misschien eerst een keer dichterbij huis met z’n alle wat ondernemen.

2 maanden geleden

Wij zijn nu een dagje naar de efteling met familie en onze dochter van 3 en zoontje van 6 maanden. Hij slaapt gewoon in de kinderwagen of draagdoek en doet het eigenlijk prima.

2 maanden geleden

Ik zou zelf iets anders voorstellen. Maar dit omdat ik bij beide kindjes op die leeftijd echt geen blije kinderen heb als ze de gehele dag in een kinderwagen bak moeten liggen. Ik word zelf niet blij van het gesleep en mijn kind ook niet. Ik vind helemaal niet dat je moeilijk doet je hebt tenslotte nog een baby kind van 1,5 is al een heel ander verhaal.

2 maanden geleden

Ik ben laatst naar de Efteling geweest maar ik vind t niet heel geschikt met n baby. Veel prikkels, moeite met slapen, steeds in die bak liggen, met die warmte in een draagzak was ook geen succes. Ik ben van mening dat m’n baby en ik er allebei niet beter van werden 😅