6 Reacties

2 jaar geleden

Je mag tot week 30 vliegen ze raden aan om erna niet meer te vliegen

2 jaar geleden

Je mag bij de meeste maatschappijen tot 32/34 gewoon vliegen, daarna niet ivm risico bevalling. Ik ben 32 weken en vlieg vandaag terug vanuit Tsjechië en heb helemaal geen problemen ervaren!

2 jaar geleden

Je mag tot 36 weken vliegen ( dus voor dat je 36e week ingaat moet je weer terug zijn ) en je heb een fit to fly verklaring nodig van je verloskundige. Toevallig heb ik zelf zo'n verklaring vandaag gekregen omdat we nog weg gaan. En net voor se 36e week ingaat terugvliegen. Volgens de verloskundige ook geen probleem.

2 jaar geleden

Reactie op NadineZ

Je mag tot 36 weken vliegen ( dus voor dat je 36e week ingaat moet je weer ...
Dit geldt trouwens met Transavia en Ryanair.

2 jaar geleden

Is de vraag tot wanneer je mag vliegen of vanaf wanneer? Let op als je zwanger met Ryanair vliegt vanaf 28 weken. Dan kunnen ze een fit to fly verklaring vragen (hun eigen model) maar de meeste verloskundigen en huisartsen willen die niet ondertekenen. Ik vloog met precies 28 weken met Ryanair. Had een zwangerschapsverklaring bij van de verloskundige (met aantal weken zwanger en dat er geen complicaties waren). Had voor de zekerheid een ruime trui aan. Niemand heeft iets gevraagd. Week later terug met Transavia ook geen vragen gehad. Lang verhaal kort, kijk specifiek naar de regels van de maatschappij waarmee je wil vliegen en als je een bepaalde verklaring nodig hebt of de verloskundige bereid is om die af te geven.