13 Reacties

2 maanden geleden

Ons zoontje had van 4 maand tot 7 maand non stop oorontstekingen. Meestal was hij na 3 dagen door het ergste en soms moest hij met antibiotica starten. Bedje omhoog en perdolan (pijnstiller) en nurofen (ontstekingsremmer) om de 3 uur afwisselend hielp ons het beste

2 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Ons zoontje had van 4 maand tot 7 maand non stop oorontstekingen. Meestal w ...
Dank! Ik dacht dat paracetamol maar 3x per dag mocht? Neurofen hebben we idd ook nu. Wanneer belde jij de dokter weer voor antibiotica? Hij krijgt nu 4x per 24u neurofen en 3x paracetamol 120mg zetpil.

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Dank! Ik dacht dat paracetamol maar 3x per dag mocht? Neurofen hebben we id ...
Als hij 3 dagen koorts had

2 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Als hij 3 dagen koorts had
Oh ging dat door alle pijnstillers heen ja? Hier voelt hij nu oke aan dus heb dat niet meer gecheckt, maar dus vol aan de pijnstillers.

2 maanden geleden

Och vreselijk hè! Ons zoontje van zes maanden heeft het nu al drie keer gehad. Bij de derde keer een antibioticakuur. Tips van de huisarts idd voldoende pijnstilling geven (doe je al lees ik), na drie dagen was bij ons telkens de piek voorbij. Maar wat gaan die dagen tergend langzaam als je je baby zo’n pijn ziet hebben. Veel sterkte en beterschap!

2 maanden geleden

Reactie op Jo927

Och vreselijk hè! Ons zoontje van zes maanden heeft het nu al drie keer geh ...
De piek voorbij.. hoe zag dat eruit? Pffff ben kapot van die nachten 😅 issie niet wakker van de de pijn, dan van voeding of omdat ie pijnstilling moet. 😅

2 maanden geleden

We moeten toch weer naar de HAP. Ipv afgenomen lijkt de pijn en ziek zijn juist toegenomen. Ben benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Oh ging dat door alle pijnstillers heen ja? Hier voelt hij nu oke aan dus h ...
Het nam niet voldoende af. Hij had een basistemperatuur van 36.8 en zakte nooit onder 37.4. ik sta zelf in de zorg en de arts wist ook dat ik niet voor niets langskwam... Na 7 of 8 oorontstekingen heeft hij buisjes gekregen en rond z'n 3 jaar weer een sporadische oorontsteking 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Het nam niet voldoende af. Hij had een basistemperatuur van 36.8 en zakte n ...
Ah dank voor je reactie. Hier was het net 36.8 dus dat lijkt wel oké. Ontsteking leek ook goed afgenomen dus geen antibiotica maar nog even goed pijnstillers blijven geven. We zijn nu wel allemaal aan de volle holtes/Keelpijn dus de oorzaak is terecht. 😅

2 maanden geleden

Die ooronteking vreselijk. Mijn ervaring is dat ze eenmaal gevoelig voor zijn zal je dat vaker mee maken dan leer je je kind kennen wanneer het aankomt. We hebben de eerste keren gewacht dat het vanzelf weg ging maar dat is helaas bij ons niet gebeurd … leek weg gezakt te zijn maar zodra hij weer een virusje te pakken had opvlamde de infectie weer snel aan was niet helemaal weg totdat hij antibiotica kreeg. Bij bijna elke virus had hij daarna een ooronteking toen me 1,5 jaar buisjes en nu hij bijna 3 is weer buisjes.

2 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Die ooronteking vreselijk. Mijn ervaring is dat ze eenmaal gevoelig voor zi ...
Ach! Wat naar zeg!! Ja hoorde al dat we waarschijnlijk vaker de pineut zijn. Vooral heel zielig voor hem. Is nu met neurofen en paracetamol wel weggegaan lijkt het. Ze hadden op de HAP gecontroleerd en leek bijna ontvindbaar, maar wat een pijn doet dat. We hebben normaal een heel vrolijk ventje, maar panisch gillen bij het neerleggen om te drinken en die koorts zo ziek. Echt sneu! Hoop echt voor hem dst het niet bij elke verkoudheid is zoals jij zegt.

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ach! Wat naar zeg!! Ja hoorde al dat we waarschijnlijk vaker de pineut zijn ...
Als het echt weg is zonder antibiotica kan zijn dat hij echt overheen is. Maar houd het wel goed in de gaten qua koorst zonder pcm en ibuprofen soms wordt het onderdruk daardoor maar zodra je stopt komt het weer omhoog. Hopelijk is het wel vanzelf weg gegaan als ze niets zagen dat is het weg.

2 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Als het echt weg is zonder antibiotica kan zijn dat hij echt overheen is. M ...
Ahhh dank voor je tip. Hij slaapt heel slecht en had hem vannacht bij me genomen in bed. Toen zijn we door de pcmtijd heengeslapen, maar leek wel oké. Dus vandaag niet meer gegeven en hij is nu nog steeds ons vrolijke kereltje wat weer kan spelen en en rollen wat we dagen niet gezien hebben. Het lijkt dus wel goed! Wij hebben er zelf wel allebei een gratis flinke verkoudheid van hem bijgekregen 🤣