17 Reacties
één maand geleden
Ik begrijp je frustratie helemaal. Ik heb ook momenten gehad dat ik er even helemaal doorheen zat, ik denk dat bijna iedereen op dit forum dat wel heeft meegemaakt. Je bent maar een mens hè! ❤️ We doen allemaal ons best en meer kunnen we niet. Onze zoon was rond 6 maanden qua slaap ook ineens flink van de leg en nu met bijna 7 maanden slaapt hij weer gewoon door, dus het zou iets met een sprongetje te maken kunnen hebben. Het wordt altijd weer beter, echt! 💪
één maand geleden
He wat vervelend dat je zo gefrustreerd raakt. Ik denk dat dit ook weer een fase is. Kan dit de fase zijn van de 3 H's(huilerigheid, hangerigheid en humeurigheid)? Ons zoontje heeft dat ook gehad, krijgt borstvoeding maar drinkt dan amper bij aanleggen. En wel steeds wakker, schone luier en speen zijn dan ook niet voldoende. Gelukkig lijkt deze fase nu bij ons ten einde te komen!
één maand geleden
Ik denk dat elke ouder wel eens zo’n moment heeft dat alles even shit is! Ik heb ook wel eens die momentjes hoor, alle gevoelens bij elkaar die dan weer even opborrelen.
Maakt je echt geen vreselijke moeder zoals je het schrijft! Heel fijn dat je steun krijgt van je vriend daarin.
Maar zoals de andere mama’s al schrijven het is waarschijnlijk weer een fase waar je kindje inzit en zo gaan er nog meer komen. Heb je bijvoorbeeld een sport of iets die je kunt doen als je je zo voelt?
Mij helpt het bijvoorbeeld om even lekker alleen een rondje te lopen of yoga. Of even lekker klagen bij een vriendin
één maand geleden
Dit klinkt idd als het sprongetje.
Wij hebben net een lastige periode gehad, zitten nu even in de rust en volgens de app komt er dit weekend weer een heftige periode aan.
Het is een hele verademing als ze dan weer even zichzelf is. Dan besef je ook echt even dat ze écht zichzelf niet was. In zo'n sprongetje ga ik overal aan twijfelen namelijk.
Het is ons moederhart denk ik. En ik merk bij mezelf ook een enorme drang om me mezelf te voelen, te sporten etc. En als zij dan wat rommelt valt dat allemaal om door gebrek aan energie. Ik raak dan gefrustreerd terwijl zij er ook niks aan kan doen!
Ze zitten zichzelf zo enorm in de weg in zo'n sprongetje.
Zo probeer ik er naar te kijken en dan wil ik er vooral voor haar zijn. Hoe zwaar ook!
Maar idd zó herkenbaar!
Niet twijfelen aan jezelf!! Wij zijn ook maar mensen met gevoel en een bepaalde hoeveelheid geduld en energie.
Sterkte daar en hopelijk snel weer een rustige tijd voor jullie 😘😘
één maand geleden
Ik heb dit afgelopen nacht ook gehad... zoontje aan t ijlen van de koorts dit keer vanwege vaccinatie maar de andere nachten breekt hij me ook op door plots midden in de nacht te tijgeren en te willen spelen. Ik ben zo op, en vandaag was weer mijn 1e werkdag naar kantoor. Totaal maar 3 uurtjes geslapen en was zo gefrustreerd vannacht. Nu voel ik me weer schuldig dat ik gefrustreerd was en mis ik hem:(
één maand geleden
Ik hou zo van dit forum😭. Want wat fijn om te lezen dat er zoveel mama's zijn die me snappen!! Ik voel me schuldig en baal dat ik zo knorrig tegen der was. Maar aan de andere kant, inderdaad... ik ben ook maar mens. Welke app bedoelen de meeste van jullie? Waar jullie kunnen zien dat er een sprongetje aankomt. Zou denk ik voor ons best rust kunnen geven. Wetende wat er nou aan de hand is. Want soms word ik echt moedeloos van haar gedrag omdat ik het niet begrijp.
Dank voor de herkenning en jullie openheid. Ik waardeer het echt eeeeenorm.
één maand geleden
Reactie op Cleo81
Ik hou zo van dit forum😭. Want wat fijn om te lezen dat er zoveel mama's z ...
Meisje toch! Je doet het goed topper! ♥️♥️♥️ denk dat iedereen de oei ik groei app bedoelt
één maand geleden
Reactie op sarah_21
Ik heb dit afgelopen nacht ook gehad... zoontje aan t ijlen van de koorts d ...
Dit is zo herkenbaar!! Ik mis haar nu ook heel erg en voel me super schuldig dat ik m'n geduld zo verloor. Ik was heel knorrig en streng tegen haar. Het was snel drinken, snel luier verschonen en snel weer naar bed. Want ik was kapot... Na een beter nachtje denk ik weer van k*'t waarom deed ik nou zo. Maargoed, slaaptekort maakt ook me ook echt een ander mens😅
één maand geleden
Het is ook zwaar. Zeker met gebroken nachten. Laat je partner gewoon helpen, werken is uitrusten vergeleken met thuis voor kinderen zorgen.
Rond deze periode hebben veel kindjes een fase waarin het slapen moeilijk gaat. Ze leren veel rond deze tijd dus waarschijnlijk/hopelijk is het tijdelijk!
één maand geleden
Wat een lieve vriend heb je ♥️ het komt helemaal goed mama. Je bent gewoon ff jezelf niet als je slaapgebrek hebt èn je menstruatie komt er aan..! Volgende week voel je je vást alweer een stuk beter.
En dat doorslapen gaat ook echt gebeuren.
Geloof me maar. Als je baby 18 jaar is wordt hij echt niet meer wakker voor een flesje melk (…denk ik altijd maar 🤣)
één maand geleden
Zooooo herkenbaar! Wij hebben afgelopen 2 nachten ook even apart geslapen en dan afgewisseld met de baby. Zo pakken we toch wat uurtjes, maar ik merk dat ik dan niet lekker in slaap kom.
Ben ook echt gesloopt en oververmoeid. Einde van de middag kan ik soms ook wel even huilen door de prikkels die ik niet goed kan relativeren. Pfff.
Hopelijk komt het snel goed met dat slapen en kunnen we er weer tegenaan 💪😴