13 Reacties

één maand geleden

Niet echt een tip maar al bij een osteopaat geweest misschien dat er ongemak in zijn lichaam is

één maand geleden

Reactie op melis2024

Niet echt een tip maar al bij een osteopaat geweest misschien dat er ongema ...
Ja al 2 keer.. was toen idd wel zo

één maand geleden

Reactie op Mellllllllllllll

Ja al 2 keer.. was toen idd wel zo
Dan zou ik eens contact opnemen en kijken of dat werkt in de auto lig hij natuurlijk niet plat net als in zijn bedje en in de draagzak ook niet dus ik zou echt bellen en kijken of dat het helpt

één maand geleden

Is hij altijd al zo geweest of is dit meer iets van de laatste tijd? Rond 6 maanden is er een slaapregressie, dus als dit pas sinds een paar weken speelt zou dat het kunnen zijn. Heb je ook een herkenbaar slaap ritueel, dat hij zeg maar snapt dat hij gaat slapen voordat je hem in bed legt? Die van mij vindt het echt niet leuk om ‘koud’ neergelegd te worden dus zing ik altijd eerst hetzelfde slaapliedje en wieg hem een beetje. Als hij bij het neerleggen gaat huilen (gebeurt alsnog wel 8 van de 10 keer) draai ik hem op zijn zij, speen erin, knuffeltje tegen zijn gezicht en zing nog een keer het slaapliedje. Als hij niet te troosten is pak ik hem uit bed en wieg ik hem in slaap op m’n yogabal.

één maand geleden

Reactie op lollylinette

Is hij altijd al zo geweest of is dit meer iets van de laatste tijd? Rond 6 ...
Ja eigenlijk vanaf het begin al zo.. toen die nog maar een paar week was kon ik hem al niet slapend weg leggen. Goeie tip! Ga ik proberen. Jij wiegt je kindje dus ook in slaap, kan hij wel zelf inslapen? Onze ook niet..

één maand geleden

Ja eigenlijk vanaf het begin al zo.. toen die nog maar een paar week was ko ...
Hij heeft het een paar maanden gekund, maar intussen lukt het hem niet meer nee. Ook als newborn deed hij alle dutjes op ons. Heeeel soms valt hij zelf in slaap maar dan moet alles helemaal perfect gaan qua timing, je snapt dat dat bijna nooit gebeurt 😂 dus ja meestal wiegen. Na ongeveer 10-15 min voel ik hem dan echt zwaar worden in mijn armen en kan ik hem meestal wegleggen, dan is hij in diepe slaap. Soms leg ik hem half slapend weg maar dan is het gokken of het goed blijft gaan. Het is wel wat makkelijker sinds hij een knuffeldoekje heeft die ik hem consequent geef als hij in bed ligt, hij drukt die dan tegen zijn gezichtje en dat lijkt hem te helpen met net dat laatste stukje in slaap vallen.

één maand geleden

Reactie op lollylinette

Hij heeft het een paar maanden gekund, maar intussen lukt het hem niet meer ...
Oh wat een goeie!! Knuffeldoekjes hebben wij ook dat kunnen we wel is proberen. Toch wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn want ik herken alles wat je zegt.. misschien kost het ook wat tijd.. ik wordt soms alleen niet goed van die mensen die dan zeggen oh onze baby gaat om 7 uur naar bed en valt zelf in slaap etc etc 😂 dan denk ik hebben wij dan geen normale baby ? 😆

één maand geleden

Oh wat een goeie!! Knuffeldoekjes hebben wij ook dat kunnen we wel is probe ...
Hier ook geen normale baby hoor hahahaha hij moet eerst gewiegd worden en dan op zijn zei leggen en dan eventueel doorrollen op zijn buikje en dan heb ik kans dat die slaapt , grotendeels is het een buik slaper en hou me eigen niet meer aan schema's maar volg de kleine en die is nu 7 maanden ik lees ook veel van de liefde van een mama met slaaptips dat heeft me enorm geholpen

één maand geleden

Oh wat een goeie!! Knuffeldoekjes hebben wij ook dat kunnen we wel is probe ...
Hahaha dat kan ik me voorstellen 😂 volgens mij is er echt enorm veel ‘normaal’ met baby’s. Zelf in slaap vallen is normaal, maar de ouders nodig hebben om te kunnen slapen is óók normaal! Wat voor mij ook heeft geholpen is het gewoon accepteren en ik probeer niet gefrustreerd te raken. Ik verdenk de baby ervan dat hij heel fijntjes aan kan voelen dat ik de wanhoop nabij ben 😂 en dan gaat hij dus absoluut niet slapen. Dus mijn man en ik hebben de afspraak dat zodra de een erdoorheen zit, we wisselen. Want als je ‘boos’ bent gaat het je al helemaal niet lukken.

één maand geleden

Reactie op lollylinette

Hahaha dat kan ik me voorstellen 😂 volgens mij is er echt enorm veel ‘norm ...
Ja dat is echt zo😂 ze hebben meer door dan wat wij denken soms 🫢

één maand geleden

Ons zoontje heeft precies hetzelfde. Sinds dat hij 4/5 weken is wiegen we hem in slaap. Welgeteld 1 keer zelf in slaap gevallen. Maak me er soms echt wel zorgen om. Sinds een aantal weken helpt het enorm dat als hij in slaap is gewiegd hem op zijn buikje neer te leggen. Mocht hij wakker worden, aan zn kontje schudden en als hij te wakker is overnieuw wiegen… Voorheen werd hij direct wakker op zijn ruggetje.

één maand geleden

Reactie op femmie1997

Ons zoontje heeft precies hetzelfde. Sinds dat hij 4/5 weken is wiegen we h ...
Oh dat is ook nog een goede tip. Dat kunnen wij ook proberen idd!! Bedankt!!

één maand geleden

Reactie op melis2024

Niet echt een tip maar al bij een osteopaat geweest misschien dat er ongema ...
Dit kan ik erg aanraden. Ons meisje heeft dit ook lange tijd gehad. Na een paar behandelingen ostheopaat kan ik haar wel wegleggen. Bij ons had ze last van spanning op haar achterhoofd dus vandaar dat ze wel op ons of in de draagzak sliep maar niet in haar bedje omdat dit dan pijn deed 😉. Verder heb ik daarna met haar geoefend om 'zelfstandig ' in slaap te vallen. Ieder kindje is anders dus als jullie of je kindje hier nog niet aan toe is, is dat zeker niet slecht 😊