45 Reacties
2 maanden geleden
Ja, al een paar keer geprobeerd. Werd ze na een tijdje erg boos. Eerste keren liep het echt langs haar mondje en laatste keren werd ze vooral gefrustreerd.
2 maanden geleden
Sinds mijn zoontje hapjes krijgt gaan hier de flessen ook heel moeizaam vanochtend 180 gedronken en eind van de ochtend 4 uur later maar 90 en ook spelende wijs op de bank en dan pakt die de fles en trekt hem er weer uit en er weer in heel vervelend ik doe een half uur de fles geven soms iets langer maar daarna hou ik ermee op groeit ook goed en eet zijn hapjes ook goed
2 maanden geleden
Hier veel herkenning. Hier is het ook hard werken om de flessen erin te krijgen. Mevrouw wil niet vastgehouden worden maar het liefst op haar rug liggen in de gym of in ieder geval naar een speeltje kijken of iets in haar hand houden. We zijn nu op vakantie en dan wordt er soms een hele fles overgeslagen omdat ze hem weigert als ze niet in een rustige omgeving ergens op haar rug kan liggen drinken. Maar ik heb wel gemerkt dat ze dan de volgende dag of anders in de nacht opeens meer wil drinken dus in die zin houd ik voeden op verzoek aan, ze krijgt wel honger/dorst en uiteindelijk drinkt ze dan wel. Maar ook lastig met oppassen dat het nu een baby met flinke gebruiksaanwijzing is.
2 maanden geleden
Reactie op Clash
Hier veel herkenning. Hier is het ook hard werken om de flessen erin te kri ...
Oh wat herkenbaar!! Ik voel me echt aan huis gekluisterd. Hoeveel drinkt jouw dochter op een dag? Wij gaan over een week vier nachten samen weg en daarna op vakantie, kijk er ergens een beetje tegenop..
2 maanden geleden
Reactie op MamavanM2021
Oh wat herkenbaar!! Ik voel me echt aan huis gekluisterd. Hoeveel drinkt jo ...
Hier zitten we op vijf flessen van 150 waar ze ook vaak wel wat van laat staan. Houd de ml niet zo bij want we gaven eerst borstvoeding en afgekolfde melk op verzoek dus hoefde niet bezig met de hoeveelheden. Ze groeit qua lengte precies op de curve en zit er qua gewicht iets onder.
Wij hebben de babygym mee op vakantie want daar drinkt ze het beste in liggend op haar rug met speeltjes in het vizier of in haar hand.
Ben zelf vooral benieuwd hoe het zal gaan als ze over drie weken start op de opvang. Dat we moeten uitleggen dat ze niet vastgehouden wil worden tijdens een fles. Hoop maar dat ze er daar wel raad mee weten met al hun ervaring.
2 maanden geleden
Hier ook lastig. Ze drinkt vaak alleen voor naar bed gaan in het donker. Soms eens buiten ofzo. het zou ook een gedragsmatige aversie kunnen zijn geworden. Kennen jullie het boek "Baby's Bottle-feeding Aversion" van Rowena Bennett? Miss een tip.
Hier drinkt ze medische voeding en daarmee ongeveer 400ml op een dag (staat gelijk aan 600ml normale kv). Een tijdje geleden groeide ze goed maar in het begin wisselde het.
2 maanden geleden
Reactie op Kleinmaargroot
Hier ook lastig. Ze drinkt vaak alleen voor naar bed gaan in het donker. So ...
Thanks voor de tip voor dat boek, ik heb ‘m meteen besteld!!
2 maanden geleden
Reactie op MamavanM2021
En nog een vraagje.. hoe ben je aan die medische voeding gekomen?
Doorverwijzing regelen naar de kinderarts. De kinderarts bepaalt of het eventueel nodig is en zet de kinderdiëtiste in (in ons geval in ieder geval). Deze heeft voor ons besloten, dat er genoeg redenen was om direct over te stappen op medische voeding - overigens geen KMA ofzo maar calorierijke voeding. We hadden de voeding twee dagen later in huis.
(Hier als reden dat m’n dochtertje heel weinig drinkt en alle energie verbruikte tijdens het drinken alleen al waardoor ze in het begin niet lekker kon groeien. Duurde bij haar bijna vijf weken voordat ze op geboortegewicht was. Ze is nu bijna 5,5 maand en drinkt al iets van 3 maanden medische voeding wat voor haar goed helpt.)
2 maanden geleden
Reactie op MamavanM2021
Thanks voor de tip voor dat boek, ik heb ‘m meteen besteld!!
Ben benieuwd wat je er van vindt. Veel van wat ik hier lees is volgens het boek je kindje dwingen te drinken. Er is ook een Nederlandse Facebook (ook een tip). Wij proberen echt zga nooit aan te dringen, toch is er een aversie dus ben ook nog steeds zoekende helaas.
Wij krijgen de medische voeding omdat we absoluut niet wilden forceren met de fles en ze niet goed groeide met normale kv omdat ze niet genoeg dronk. Zelfde als wat Sproet zegt. Zo kan ze wel groeien met minder.
2 maanden geleden
Dit is schematisch de methode van het boek om van de aversie af te komen
2 maanden geleden
Reactie op Kleinmaargroot
Ben benieuwd wat je er van vindt. Veel van wat ik hier lees is volgens het ...
Echt.. ik denk dat ik jou eeuwig dankbaar moet zijn. Ik ben gisteravond gaan lezen en heb echt oprecht de hele avond gehuild. Van herkenning. Vanmorgen begonnen met de stappen, eerste flesje 20, toen 50 en net 90.
Ik ben voorzichtig positief..
2 maanden geleden
Wat hebben alle professionals dan gezegt? Hier vanaf hrt begin omdat ik bekkeninstabiliteit heb de fles op de zij liggend gegeven, zittend hoef ze dit echt niet, het is even telkens naar oplossingen zoeken als je ergens bent maar gaat inmiddels goet. Hier drinkt onze kleine ook tussen 6 a 800 ml per dag, ze zeggen dat je rekensom 100 x het aantal gewicht omdat ze nu gaan afbouwen met flessen. Lukt het als je terras bent in de kinderwagen niet met boven haar hoofd speeltjes?
Onze dochter vertikt het ook zittend te drinken kheb me bij neergelegd komt vanzelf denk ik dan..
2 maanden geleden
Reactie op Ammvz
Wat hebben alle professionals dan gezegt? Hier vanaf hrt begin omdat ik bek ...
Preverbaal logopediste zei dat ze een erg alert meisje is die zuigreflex verloren is met drie maanden en daardoor de kluts kwijt is met drinken. Arts CB overtuigd van koemelkallergie. Lactatiekundjge dacht weer al toe aan vaste voeding..
Oftewel.. iedereen denkt wat anders.
Vandaag ging in de loop van de dag best oké.. ze heeft nu 490 op en houd de stappen van het boek aan. Al wat meer rust in de drinkmomenten en alles op schoot kunnen doen. Dat is al een mega vooruitgang. De laatste weken ging alles op de rug al spelend..
2 maanden geleden
Reactie op Ammvz
Hoe kan een baby het zuigreflex verliezen? 🤔
Maar zo lastig hé, misschien ...
“Automatische zuigreflex”, sorry. Rond drie maanden verliezen alle kindjes dat blijkbaar.. dat ze op alles zuigen, zeg maar. Kan je zien aan bijv. als je de vinger bij de mond deed, dat ze daar meteen naartoe hapte.. En vanaf drie maanden wordt het een bewust proces, dus moeten ze er ondanks de afleiding die er ook is (geluiden, nieuwe dingen zien, etc.) wel de aandacht schenken aan “het zuigen” tijdens drinken.
2 maanden geleden
Jaa herkenbaar hoor! Op de opvang geeft ze het liggend in een zoveel mogelijk rustige ruimte. Ze slaapt door vanaf 18.15. tot 06.00/06.30 ze krijgt 4 flessen van 180ml we zijn met gemak uur bezig met de fles. Ik laat er nu wel echt 4 uur tussen dat deed ik voorheen niet. Ze drinkt heel spastisch heen en weer slaan soms geef ik dr iets in handen ik heb soms echt het gevoel dat ik haar dwing.. nu laat ik er na de fles 1,5uur tussen en dan geef ik haar hapjes ze is bijna 6 maand weegt ook rond 6,9kilo. Ze lijkt juist veel vetjes te krijgen. Hoewel het een strijd is drinkt ze hem vaak wel leeg duurt gewoon lang dus ik ben klaar met de fles 😂 ik dacht er aan om een tuit beker te proberen ik had met de oudste eentje van avent. Misschien kan ze het beter zelf proberen we gaan toch langzaam naar vaste hapjes dus
Sochtends zowieso 180ml
Dan fruit
En dan rond 11.30 straks iets minder met stukjes brood
Rond 15.00 nog een fles en dan voor het slapen. Dus het zijn 2 flessen in een wat drukkere omgeving over het algemeen.