45 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Jaa herkenbaar hoor! Op de opvang geeft ze het liggend in een zoveel mogeli ...
Dus ze krijgt 720 in totaal binnen. Lijkt me prima met de hapjes daarnaast. Ik maak me nu met de tweede minder druk ze lijkt vrolijk en drinkt wel alleen gaat het moeizaam dus ik hoop snel over naar steeds meer hapjes
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Jaa herkenbaar hoor! Op de opvang geeft ze het liggend in een zoveel mogeli ...
Maar drinkt jou kleine dan wel gewoon door ook al doet ze er een uur over? Onze dochter die laat gewoon los en kan haar dwingen maar dat helpt niet en ben daar niet zo van...
2 maanden geleden
Hier werd het drinken ook drama. Ze raakte echt gefrustreerd tijdens de fles.
Na een tijdje dacht ik ineens oh ja met 6 maanden wordt het tijd voor speen 3 🙈 en de flessen gaan weer top! Af en toe blijft er wat staan maar dat is prima. Geen schreeuwend kind meer dat met haar hoofd constant weg draait en flessen die eeuwig duren en nog niet leeg gaan.
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Nee ze stopt en zwaait met haar hoofd. Dan probeer ik het nog een aantal ke ...
Maar dan ben je inderdaad echt veel en vaak mee bezig, heb jij niet zo iets van nou bekijk je het maar? Ik deed hier om de drie u geven en dan eind van het uur maar dan hoef ze niet meer, gaat ze naar bed dan wil mw. Ineens weer wel, wij zitten nu in het cirkeltje dat ze dus te weinig drinkt en dan ligt ze op bed dan wil je de fles krijsen is het dan. 🙄 Het wordt hier nu meer op verzoek omdat een ritme van fles hier niet werkt, doe jij het wel met ritme? Soms denk ik van ik geef maar op verzoek? 🤔
2 maanden geleden
Reactie op Kleinmaargroot
Dit is schematisch de methode van het boek om van de aversie af te komen
Wij hebben deze methode gebruikt sinds ons kindje 8weken oud was, er was tijd dat ze redelijk goed dronk, 500ml~750ml per dag. Sinds we begonnen met Blw drinkt ze opeens zo slecht en sommige voedingen zelfs weigeren, dus alleen 350ml~600ml per dag. Drink je kind nog steeds goed met oefen hapjes?
2 maanden geleden
Ben benieuwd wat je er van vindt. Veel van wat ik hier lees is volgens het ...
Ik ken het boek niet maar aan de ene kant snap ik best dat je niet teveel focus op moet leggen op het drinken, maar ze moeten toch wel drinken? vandaag met mijn dochter ook, zo slecht drinken ik bied toch elk uur dan aan, en dan ineens dat uur drinkt ze de fles op🧐 terwijl ze niks geen signalen afgeeft. Het is constant zoeken naar de behoefte van je kindje elk kindje is anders en werkt anders..
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Hoe gaat het nu?
Echt een heel stuk beter. Ze kan alle flessen weer op schoot drinken en de flessen variëren tussen de 90-200 cc, met echt baggere uitschieters naar 20-50cc. Maar dit is al zo’n vooruitgang!! Lief dat je het vraagt :)
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Nee probeer dus. 4 uur en dan voordat ze naar bed gaat 30ml dat is vaak wat ...
Oké om de 4 u en bij jou drinkt ze liggend het beste? Hier tegenwoordig echt heel gek voordat ze gaat slapen maar kan ze de slaap niet te pakken dan lurkt ze liggend in d'r bed de fles leeg, dus tegenwoordig overdag bied ik fles aan en de rest als ze gaat slapen, werkt perfect misschien is het niet goed omdat ze niet zelfstandig gaat slapen maar anders drinkt ze maar 500 op een dag
2 maanden geleden
Reactie op Ammvz
Oké om de 4 u en bij jou drinkt ze liggend het beste? Hier tegenwoordig ech ...
Oh nee dat zelfstandig slapen maakt me niet uit als ze maar slaapt .😂 Ja hier ook rustige kamer in bed liggend voor we haar in bed leggen etc. Maar goed soms is het niet anders en dan duurt die fles heel lang🫣
2 maanden geleden
Ben benieuwd wat je er van vindt. Veel van wat ik hier lees is volgens het ...
En hoe is t bij jou nu? Hier gaan we vanaf morgen toch kijken wat er gebeurt als ze een fles minder krijgt overdag. Nu met hapjes erbij zijn in ieder geval twee van de flessen nog dramatischer - die gegeven worden met de hapjes momenten. 🤐
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Oh nee dat zelfstandig slapen maakt me niet uit als ze maar slaapt .😂 Ja h ...
Ik kan me overigens van de oudste ook wel herinneren dat het fases waren. Dan ineens gingen ze allemaal wel weer op dan weer minder. Is ook allemaal ontwikkeling bepaalde energie wat meer doet eten🤷 geen idee
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ik kan me overigens van de oudste ook wel herinneren dat het fases waren. D ...
Nou valt me inderdaad ook op dat ze nu smiddags geen fles drinkt gaat er niet aan maar wel een fruithapje en echt veel dan ook, dus misschien hebben de kindjes die slecht drinken meer zin in een vast hapje? Oja en roos-Anne klopt een fles liggend in bed duurt dan lang maar hier wordt een grote flesspeen dan gebruikt, loopt wel iets er langs maar fles is sneller leeg, misschien is dat een idee?