32 Reacties
2 jaar geleden
Lijkt mij ook niet zo een hele moeilijke naam mooie naam zelfs!
Wij dachten onze dochter ook een makkelijke naam te geven die ze nooit hoefde te spellen. Dus t werd Sophie maar iedereen vraagt hoe spel je dat aamgezien je ook een moderne wijze hebt sofie. Dus snap wat je bedoelt maar denk dat als je t 1x zegt dat t wel moet blijven hangen bij mensen♡
2 jaar geleden
Ik heb dit tot nu toe niet bij onze dochter Kristy want haar naam kan volgens mij niet echt anders worden uitgesproken 😅 maar je weet maar nooit.
Ook Valerie vind ik een naam die voor mij het meest logisch is zoals jullie t uitspreken.
Ik heet zelf Gwenn en vooral omdat ik in Limburg woon spreek ik 'm zelf uit met een zachte G. Hierdoor klinkt mijn naam vaak anders met een harde G of mensen spreken mijn naam uit op zijn Engels. Ook Gewenn komt vaker voor 😅. Blijf het op jullie manier uitspreken dan gaat je omgeving het vanzelf overnemen. Helaas zal ze dit zelf uiteindelijk ook moeten doen. Maar veel namen kun je op meerdere manieren uitspreken dus houdt je bijna niet tegen 😉
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ja onze dochter heet Zoë lijkt mij vrij duidelijk :zowie. Hoor nog veel Zoe ...
Same hier maar dan Noë
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ohja precies. Ik denk met de dubbele punt er boven toch niet moeilijk. Kan ...
Jaa idd je weet toch dat dubbelpuntjes dat het zowie/nowie is
2 jaar geleden
Reactie op SD87
Hier ook noë. En idd noee of noe. Schoonmoeder zei zelfs jullie schrijven ...
Haha bij mij dachte veel nowee ik zeg nee dat is met een streepje erboven 😅
2 jaar geleden
Mijn nichtje heet ook Valerie. Klemtoon op "val". Gaat automatisch denk ik, want waar leg je een accent op als het niet duidelijk te zien/lezen is aan de naam.
Mijn zoon heet Dean. Op z'n Engels. Dus je hoort 'ie'. Toch hoor ik wel een "Deen".
Raeven spreek je wel uit met "ee".
Blijft voor sommigen (met name oudere mensen) toch lastig.
2 jaar geleden
Mijn zoontje heet Djiano en hoor heel veel Djano en moet het dus vaak genoeg verbeteren🤣
2 jaar geleden
Heel vervelend inderdaad, maar helaas is dit onvermijdelijk, zeker als het gaat om klemtonen. Ik zou de naam ook als Vallerie, (dus de klemtoon op de Val) uitspreken denk ik.
Onze dochter heet Alba... Makkelijker kan denk ik niet. Toch hebben mensen het gepresteerd om Alma te zeggen. Dan heb je het niet meer over klemtonen maar gewoon over een totaal andere letter😅.
Mijn nichtje heet Uma... en dat spreekt men uit als Oema. Haar moeder blijft gewoon tegen mensen zeggen dat het Uma is en nu spreken mensen het steeds vaker beter uit 🤣. Dat kan jij ook doen, of het gewoon accepteren 🩷
2 jaar geleden
De namen van mijn kids worden altijd op zijn Engels uitgesproken haha! Hoewel ik de namen juist zo mooi vind in het Nederlands. Ik maak mij er niet druk om! Na 11 jaar ben ik het al gewend 🤣