2 Reacties
3 maanden geleden
Ik zou wachten tot je er echt fysiek en mentaal voor klaar bent. Het kan namelijk zijn dat je sneller zwanger wordt bij de tweede 'want de weg is gemaakt'. Ik geloofde er niet in, maar was bij ons echt wel zo, ondanks ik ook bijna 39 jaar was en dus volgens de leeftijd extra minder vruchtbaar zou zijn. Bij de oudste 1 jaar fertiliteit, bij de jongste al zwanger na de derde keer (ik had zelfs het vermoeden na de tweede keer ook al, toen enorm misselijk van de geur van koffie, maar toen een zeer vroege miskraam gehad). En we kennen nog koppels die bij de tweede sneller zwanger waren.
Daarnaast zou ik persoonlijk wel echt de 9 maanden na de bevalling nog niet zwanger worden. Het is best wel veel voor uw lichaam als je niet voldoende bent hersteld.
3 maanden geleden
Wij hebben na heel wat tegenslagen in feb eindelijk een kindje mogen verwelkomen. We hebben nog wat in de vriezer voor eventueel een 2de kindje.
Echter hebben we besloten om (als we überhaupt voor een 2de gaan) te wachten tot ons dochtertje 2 jaar is. Dit wel met in het achterhoofd houdende dat het mogelijk niet kan lukken, we opnieuw moeten gaan beginnen met hormonen etc.
Maar doe vooral wat voor jullie goed voelt. Ik weet zelf hoe lang het kan duren voor het lukt, maar besef ook het kan opeens meteen raak zijn.