19 Reacties

één maand geleden

Misschien laatste voeding pap proberen? Anders sliep mijn dochter ook niet door. Afgelopen 2 maanden ging ook ruk.. beetje zelfde verhaal als jou. Ze sliep zins vanacht ineens weer door. Tandjes helpen sowieso niet echt mee totdat ze er helemaal door zijn.

één maand geleden

🙋‍♀️ ik meld mij! Hier hetzelfde verhaal en soms nog wel eens vaker wakker. Mijn partner en ik slapen momenteel apart zodat we allemaal het maximum uit onze nacht halen. Ik niet beginnen aan slaaptraining. Ieder heeft zijn eigen mening hierover maar voor mij voelt het gewoon niet goed om dit te doen. Het is allemaal maar een fase …

één maand geleden

Hier ook ongeveer zelfde schema. Hij sliep heel goed in zijn eigen bedje tot de 6 maanden slaapregressie. Nu slaapt ie met mij in ons bed. Mijn partner ligt sinds deze week op de logeerkamer door verkoudheid, maar vind het ook wel prettig omdat ons zoontje snachts nog wil drinken en bij ons op de kamer slaapt. Nu dus zelfs in ons bed. Overdag lig ik tegenwoordig met hem mee, ander slaapt ie 2x 30 min. Een derde slaapje wil hij niet meer. Vandaag was ie vanaf 13 uur wakker tot 18 uur. Toen maar wat eerder op bed gebracht.

één maand geleden

Jaa hier ook nog wen kwer of 3 a 4. Gaat ook pas na 9 uur na bed. Ben kapotv

één maand geleden

Heel herkenbaar hoor. Ik ga er soms nog wel 7,8,9 of 10 keer uit😅🙈.

één maand geleden

Wij hadden dit ook met ons zoontje van 7 maanden. Toch begonnen met de waiting approach slaaptraining. We dachten dat dit echt drama zou gaan worden. Hij heeft alleen de eerste avond 5 minuten gehuild en slaapt nu gewoon weer van 19.00-06.00 door 😇

één maand geleden

Ik lees bij veel van jullie "hij slaapt weer door" of dat hij eerder doorsliep. Mijn zoontje heeft het nog nooit beter dan dit gedaan😴 Vannacht was echt hells hij heeft zoveel last van de tandjes. Ieder uur huilen

één maand geleden

Hier ook hoor! Heel normaal baby gedrag (en betere slapers is ook normaal). Maarja, wel pittig. Dus ❤️ voor alle mama's.

één maand geleden

Reactie op Fb

Misschien laatste voeding pap proberen? Anders sliep mijn dochter ook niet ...
Ik geef hem nu nog ongeveer 200gram "avondeten" om 18:00 (groente hapje met aardappel).. En dan om 19 uur de borst. In de hoop dat hij inderdaad heel vol zit.

één maand geleden

Reactie op Elsie08

Hier ook hoor! Heel normaal baby gedrag (en betere slapers is ook normaal). ...
Volgens mij gaan die wallen ook nooit meer weg. Lang leven het mama zijn: - hangtieten - wallen die ook tot de grond hangen - altijd ruiken naar melk Maar zoveel liefde,💓

één maand geleden

Hier werkte het door haar gewoon op eigen kamer te zetten en niet bij elk huiltje te komen. Het word ook een soort gewenning ik zie echt dat daardoor om 18.30/19.00 een goeie fles drinkt omdat ze dat dan langer volhoudt het blijft een cirkel. Zodra ze naar haar eigen kamer ging ging het veel beter. En tuurlijk komt ze nog wel eens maar het is vaker even een speentje en dan uiterlijk 6uur fles daarna nog even weer terug in bed. Misschien toch kolven om te kijken wat er rond 19.00 gedronken wordt.

één maand geleden

Reactie op Elsie08

Hier ook hoor! Heel normaal baby gedrag (en betere slapers is ook normaal). ...
Precies dit, het is heel normaal baby gedrag, lekker je baby blijven volgen en geven waar hij om vraagt en het verandert vanzelf wel als hij eraan toe is. Bij ons is het ook hetzelfde, elke nacht minstens 3 keer wakker en dan ook altijd even drinken. Soms vaker wakker en dan is knuffelen soms ook wel genoeg. Soms lang wakker en huilen, dan heeft hij inderdaad wel last van iets, tandjes of heb ik iets verkeerds gegeten (koemelk en soja allergie, op ei lijkt hij ook te reageren) of zit hij gewoon even niet helemaal lekker in zijn vel. De nachten waren ook altijd al zo, ook dat is heel normaal ❤️ was bij onze eerste ook zo en ze is wel gewoon vanzelf door gaan slapen toen ze er klaar voor was. Voor mij helpt het om bijvoorbeeld ‘liefde van een moeder’ en la leche league (voor het bv deel en nachtvoedingen) te volgen, dat geeft me rust dat het normaal is en ik mijn kindjes gewoon mag blijven volgen. Maar het is pittig mama dus dat gevoel mag er ook gewoon zijn ❤️

één maand geleden

Reactie op Dianeberk

Volgens mij gaan die wallen ook nooit meer weg. Lang leven het mama zijn: ...
Hahaha, precies dit! 💖 Hier inmiddels geen bv meer, maar ook met kv herkenbaar!

één maand geleden

Hier hetzelfde hoor. Zeker 3-4 keer wakker & aan de borst drinken ‘s nachts. Soms zelfs vaker.. het is pittig. Maar ik weet ook dat het weer beter wordt, bij onze eerste zoon was dit ook en dat is nu een hele goeie slaper 🥹

één maand geleden

Same! Maar zonder voeding, elke nacht 2 tot 10x eruit voor speen; als je snel bent kunt je binnen 10sec weg, als ze langer huilt of je afwacht of het overgaat ben je langer kwijt meestal (leuke gok 😅). Dit is sinds 15 weken ongeveer; terwijl ze bij 4 weken al +- 9 uur wel doorsliep 😅! Ohja; Als ze ergens logeert slaapt ze door 😂!

één maand geleden

Ja hier ook. Vandaag begonnen met slaaptraining, baby moet leren dat hij veilig is in zijn eigen bedje en dat hij zelf weer in slaap kan vallen. Ben benieuwd hoe het de komende nachten gaat..

één maand geleden

Bij ons is het echt beter geworden sinds ze in haar eigen kamertje slaapt. Nu ook last van tandjes en verkoudheid dus wel vaker wakker. Vaak rond 11 of 1 uur en tussen 3 en 5 uur. Ik kijk altijd eerst of ze rustig wordt van een speentje, zo niet dan voedt ik haar in haar eigen kamer in het donker. Ze valt dan tijdens het drinken weer in slaap en na even rechtop bij mij kan ik haar dan weer mooi overleggen in haar bedje. De laatste tijd komt het soms ineens voor dat ze een nacht doorslaapt, soms vanaf 7 uur/ half 8 en soms nog een voeding rond 11 uur 🙌🏼

één maand geleden

Reactie op LouLou123

Ja hier ook. Vandaag begonnen met slaaptraining, baby moet leren dat hij ve ...
Wat voor slaaptraining doe je?

één maand geleden

Reactie op nic0le__

Wat voor slaaptraining doe je?
Gecontroleerd laten huilen. In bedje leggen, weglopen. 3 minuten laten huilen. Troosten IN bed, zeker niet er uit halen. Weer rustig? Weglopen. 5 minuten laten huilen. Troosten in bedje. Weer weglopen als hij rustig is. Dan 7 minuten en dan elke keer 9 minuten. Na 5 minuten slaapt hij alleen elke keer al! Hopelijk worden de nachten beter nu..