75 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Ruby100224

Ja same here. Het is ook beter voor je lijf om even af te wachten. Ik zou o ...
Ik hoop het ook voor je! Hier is er vermoeden van te kleine bekken, dus zal allemaal te zien zijn. Wil natuurlijk ons kindje nooit in gevaar brengen, dus als het opnieuw een keizersnede moet zijn, dan is dat maar zo. Ik heb er vrede mee 😊

3 maanden geleden

Bij ons kriebelt het ook hoor! Alleen is de zwangerschap niet makkelijk verlopen onze kleine meid werd als erge dysmatuur geboren. Bij ons is echt geadviseerd om minimaal 1,5 jaar te wachten. Ondanks de kriebels wachten wij voorlopig nog even.

3 maanden geleden

Oh dit is zo herkenbaar! Ondanks de niet onbezorgelinke zwangerschap en traumatische bevalling met spoedkeizersnede en daarna meerdere complicaties, is de wil er voor een 2e gelukkig 🤩 Veelal wordt ik voor gek verklaard en wacht ook zeker tot m'n dochter 1 is, maar ergens kan ik niet wachten 🤣 zou dan wel voor een gentle sectio willen gaan denk, weet niet precies wat vbac inhoudt exact en of ze dat hier doen, een keizersnede wordt het zoiezo ivm te kleine bekken. Zou het zegmaar met de wetenschap en ervaring van nu graag een keer overdoen en dan goed 🥰

3 maanden geleden

Wij hadden dit na de eerste ook best wel! Mijn man (die eerst geen kids wilde), zei na 3 maanden, wanneer gaan we voor een tweede? Aangezien ik fysiek best wat tijd nodig had om sterker te worden, leek het ons verstandig om een jaar te wachten. We zijn beide op leeftijd en nr 1 duurde best lang. Toen de oudste 11 maand was hebben we 1x onveilige sex gehad onder het mom, ach volgende maand gaan we toch starten.. Je raadt het al, 1 schot raak! Haha.. De zwangerschap was fysiek een stuk pittiger de tweede keer en ondanks perfecte bevalling (beide keren) duurt het bij mij toch best wel een tijd voor ik herstel! Al met al zoooo gelukkig met mijn twee mannen! Er zit 19 maanden tussen de twee.. er zitten voor en nadelen aan zo kort op elkaar. Maar ik heb twee makkelijke mannetjes die beide goed slapen! Oké sorry tot zover m’n levensverhaal.. ik wilde alleen maar zeggen, bij ons kriebelde het ook snel! En het resultaat mag er zijn haha! Oh, en als het een eerste keer vrij lang duurde om zwanger te worden, betekent dat dus niet per se dat het de tweede keer ook zo lang duurt ;-)

3 maanden geleden

Reactie op HakunaMatata96

Oh dit is zo herkenbaar! Ondanks de niet onbezorgelinke zwangerschap en tra ...
Om hier even op terug te komen, een vbac wordt het sws niet, ben even aan het Googlen geslagen🤣 gentle sectio it is

3 maanden geleden

Hier kriebelt het ook enorm. Misschien ook omdat ik een probleemloze zwangerschap en bevalling had. Ook dat ons zoontje al vanaf 5 weken leeftijd al doorslaapt en verder enorm makkelijk is. Daarbij was ik anderhalve week na de bevalling fysiek al weer de oude😅 In onze gedachten is alles dus appeltje eitje, maar dat hoeft met een 2e natuurlijk niet zo te zijn.. idealiter zouden we wachten tot hij 1 jaar wordt voor we weer gaan proberen. Maar ik reageer echt niet lekker meer op de pil die ik altijd had. Wou nog een afspraak plannen met de huisarts voor andere opties. In de tussentijd weer gestopt en nu doen we het volgens de methode “voor het zingen de kerk uit”. Zeker niet 100% veilig dus. Maar ik weet gewoon even niet meer zo goed welke anticonceptie nu fijn is, en omdat ons gevoel nu al zegt dat een 2e welkom is, maar ons verstand wat anders. Maakt dat de zet voor goede anticonceptie niet makkelijk.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Door dat gevoel hebben we nu een zoon van 20,5 maand en een dochter van 4,5 maand 😂.

3 maanden geleden

Haha hier one and done! Heel blij met onze dochter! Wij zijn compleet zo. Had verwacht dat ik misschien toch ook kriebels voor een tweede zou krijgen… maar dat heb ik tot nu toe niet 🤭

3 maanden geleden

Mm ik heb niet direct een nee en niet direct een ja .. ik vind het wel lekker zo en moet eerst nog de kilo’s kwijt . 😂

3 maanden geleden

Zo herkenbaar! We hebben nu twee dochtertjes waar 1 jaar en 9 maanden tussen zit, maar de wens voor nog een kindje is er niet minder om. Vind zwanger zijn ook echt geweldig en bevallen totaal niet erg. M’n verstand en vooral m’n man helpen om het nog wel even te laten rusten.

3 maanden geleden

Ik herken je gevoel. Dat heb ook heel sterk gehad. De drang naar nog een kindje. Nu heb ik juist het tegenovergestelde. Ik wil geen kindjes meer.

3 maanden geleden

Ja herkenbaar, ik had het bijna direct al. Zo bijzonder om mee te maken en ik had een probleemloze zwangerschap en bevalling. We wachten nog wel heel even 😄

3 maanden geleden

Wij zijn er nog niet over uit. Ik ben bang dat 2 kinderen me te veel gaat zijn. Dat het dan te moeilijk gaat zijn om alles in balans te houden met ook mijn werk en sociale leven erbij. Dus wij denken er nog even over na 😊

3 maanden geleden

Ah ben niet de enige zie ik 🤭, goede zwangerschap en bevallig en herstel gehad.. Kriebelt wel, mn verstand zegt wel nog even wachten 😂, maar als het gegeven is willen we wel gauw een 2e :)

3 maanden geleden

Zó blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben😂🙈. Ik heb eigelijk echt een verschrikkelijke zwangerschap gehad🙈 Vanaf de 8/9 weekjes echt dood en doodziek geweest. Voelde me vanaf week 32 enigszins wat beter om vervolgens week 34 weer ziek te worden en uiteindelijk een spoedkeizersnede met 35 weken. Het herstel was ook echt mega pittig en heb nu soms nog steeds last ervan. Maar toch wil ik zoooo graag een 2e uiteindelijk🥰🥰

3 maanden geleden

Na mijn eerste had ik het ook rond 5 a 6 maanden. We besloten iig te wachten tot hij 1 was (ook keizersnede gehad). Toen het eenmaal zover was, was ik er nog zo NIET aan toe haha. Uiteindelijk kwam dat toen hij ongeveer anderhalf was haha

3 maanden geleden

Wat leuk om te lezen allemaal! Zo gek is het dus niet 😅. Het is ook zo bijzonder en schattig allemaal 🥰. Wij wachten sws ook nog tot onze meis 1 jaar is

3 maanden geleden

Hier ook gehad! Met 6 maanden gingen we er toen weer voor. Gelijk raak🤪 Oudste en middelste schelen 15 maanden, echt fantastisch! 3 maanden na de geboorte van de middelste ongepland weer zwanger geraakt. De middelste en jongste schelen 1 jaar. Ik zou niet anders willen🥰

3 maanden geleden

1 tip : bewaar de baby kleertjes ! Ik heb met veel liefde voor de kleertjes gezorgd. Nadat je de kleertjes weer tevoorschijn haalt zitten er soms gele vlekken in dit is door de moedermelk even in azijn zetten een nachtje en dan in de zon hangen. En alles is eruit. Voor mij voelde het zo goed dat ik de kleertjes nog een keer kon gebruiken.

3 maanden geleden

Ik wil sowieso nog een baby want alleen opgroeien lijkt me niks voor een kind. Mijn man wist het nog niet zeker maar laatst zat hij ineens te plannen over wanneer de volgende ongeveer kon komen….. 🥳