75 Reacties

3 maanden geleden

Ik had dit ook na mijn eerste zoontje. Toen hij 8 maand was, was ik zwanger van nummer 2! Soms pittige tijden met 2 kleintjes maar ook maximaal genieten. Ik denk dat alles zijn voor-/nadelen heeft qua leeftijdsverschil. Bij onze eerste duurde het erg lang dus vandaar dat we zoiets hadden vanaf het moment dat het voor ons goed voelde zijn we weer gaan proberen en was het vrijwel direct raak 😊. Als je er mentaal en fysiek aan toe bent, zou ik zeggen ga ervoor haha. En als dat nog lang duurt is dat natuurlijk ook prima !

3 maanden geleden

Pfoe, nee!! Maar kom ook van een matige HG zwangerschap, fikse bevalling, opname van m'n zoontje in de kraamweek. Helpt mss niet mee. Begin nu eindelijk een klein beetje te genieten. 🤣

3 maanden geleden

Bij onze eerste dacht ik er nog helemaal niet aan. Was ook een pittige baby, nu heb ik me er gisteren op betrapt dat ik het nu wel alweer zou willen. Echter, mijn vrouw wilt geen derde kind, dus het blijft hierbij...

3 maanden geleden

Reactie op karien84

Bij onze eerste dacht ik er nog helemaal niet aan. Was ook een pittige baby ...
Btw na de eerste heb ik echt op haar moeten inpraten voor een 2de, zij wou stoppen na 1. Ze was bang terug zo'n baby als de 1ste te hebben of nog erger. Ik was optimistischer: ik dacht dat erger niet kon. Gelukkig is de 2de heel wat rustiger en tevredener. Gisteren zei ze nog dat ze blij was dat we hem toch nog hebben 'gemaakt', dat het een leuke afwisseling is. Op een bepaald moment was ik bang dat ik haar teveel gepusht had voor een 2de, maar we gaan het lot niet meer tarten.

3 maanden geleden

Reactie op kayleevg307

Same 😂 hier kriebelt het ook al maar vinden we het ook nog te vroeg. Denk ...
Opletten geblazen: de weg is gemaakt! De eerste had bij ons een jaar geduurd (met fertiliteit) en de tweede 3 maanden. Een koppel dat we kennen ook 1,5 jaar voor de eerste, hadden geen anticonceptie gedaan en toen de oudste 3 maanden oud was terug zwanger!

3 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Herkenbaar, de wens voor een tweede is ook enorm aanwezig! Maar ik ben beva ...
Helemaal deze weg afgelegd 🥰 vbac is gelukt maar ik moest mijn gynaecoloog echt overtuigen (lees: doorzetten met argumenten dat dit niet zo gevaarlijk is dan ze willen beweren!). Op 2 jaar begonnen, 1 maand voor de 3de verjaardag bevallen ❤️. Oudste ging net 4 maanden naar school, wat ook aangenaam was tijdens de zwaardere periode van de zwangerschap.

3 maanden geleden

Reactie op karien84

Helemaal deze weg afgelegd 🥰 vbac is gelukt maar ik moest mijn gynaecoloog ...
Hier moet ik gelukkig de gynaecologe niet overtuigen, van haar mag ik proberen als er meer dan een jaar tussen zit 😊 er zijn wel bepaalde voorwaarden zoals dat de bevalling spontaan op gang moet komen, geen weeënopwekkers, niet overtijd gaan, ... Als ik te kleine bekken blijk te hebben, weet ik niet of ik dan wel wil proberen voor een vbac. Echt schrik dat mijn kindje dna mss vast zou komen te zitten

3 maanden geleden

Vbac kan toch prima na 1 jaar? Of ligt dat aan de reden van de ks bij jullie? Ik heb een ks vanwege stuitligging.

3 maanden geleden

Reactie op Ruby100224

Vbac kan toch prima na 1 jaar? Of ligt dat aan de reden van de ks bij julli ...
Ik had een keizersnede door weinig ontsluiting. Bleef maar hangen op 1,5 cm, zelfs met weeënopwekkers op maximale dosis

3 maanden geleden

Reactie op Ruby100224

Vbac kan toch prima na 1 jaar? Of ligt dat aan de reden van de ks bij julli ...
Ik ook een keizersnede gehad vanwege stuitligging en ik mag ook gewoon vaginaal bevallen mits dat op dat moment allemaal mogelijk is natuurlijk. Geen idee of het dan overal anders is qua adviezen🙈

3 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ik had een keizersnede door weinig ontsluiting. Bleef maar hangen op 1,5 cm ...
Ah oké ja kan me voorstellen dat het dan wat meer onzeker is!

3 maanden geleden

Reactie op Michelle1998!

Ik ook een keizersnede gehad vanwege stuitligging en ik mag ook gewoon vagi ...
Wel nog geprobeerd om natuurlijk te bevallen? Of een geplande ks? Ik wilde natuurlijk bevallen maar helaas kwam ze niet uit zichzelf en is het toch een ks geworden. Kriebelt het bij jou ook weer voor een 2e? Wij wachten minimaal één jaar en dan gaan we er weer voor🙃

3 maanden geleden

Reactie op Ruby100224

Wel nog geprobeerd om natuurlijk te bevallen? Of een geplande ks? Ik wilde ...
Ik ben met 35 weken al bevallen ik had lang gebroken vliezen zonder dat ik het wist.. Ik had ineens enorm veel slijmverlies en na een check bij de vk doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar gelijk opgenomen. Ze verwachtte niet dat ik zou gaan bevallen maar omdat ik een bacterie had moest ik wel blijven en zou ik met 37 wkn worden ingeleid. De volgende ochtend had ik ineens mega heftige weeën en al flinke ontsluiting en was ze met haar voetjes beneden gaan liggen dus bij mij is het een spoedkeizersnede geworden🙈 Ondanks al die hectiek kriebelt het meeeeeega voor een 2e hoor hahahah maar wij wachten ook een jaartje🥰

3 maanden geleden

Reactie op Ruby100224

Ah oké ja kan me voorstellen dat het dan wat meer onzeker is!
Inderdaad, daardoor is er vermoeden van te smalle bekken. Dit zal normaal onderzocht worden bij een volgende zwangerschap

3 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ik had een keizersnede door weinig ontsluiting. Bleef maar hangen op 1,5 cm ...
Ik bleef hangen op 0,5 cm met weeënopwerkers maximale dosis, de gynaecoloog zei dat mijn lichaam nooit ontsluiting zou kunnen maken. Maar nu bij Sam natuurlijk bevallen zonder opwekkers of iets en weeënstorm.gehad.

3 maanden geleden

Reactie op karien84

Ik bleef hangen op 0,5 cm met weeënopwerkers maximale dosis, de gynaecoloog ...
Oh dat geeft mij wel goede moed! 😄 hebben ze een reden gevonden waarom je toen amper ontsluiting had?

3 maanden geleden

Ik heb ook intense kriebels, terwijl ik een fysiek zware zwangerschap had waarin ik vaak riep dat ik dit nooit meer ging doen, ook tijdens de kraamtijd trouwens. Ben ook nog steeds aan het herstellen. Eigenlijk zou ik ook wat langer tussen twee kinderen willen maar het gevoel is zó intens 😩 hormonen zijn raar

3 maanden geleden

Ik had dit na de eerste heel sterk maar nu (nog) niet. We willen wel een derde maar eerst een paar jaar genieten met z’n vieren 🥰

3 maanden geleden

Ik heb ook sinds kort dat gevoel heel erg weer. Gewoon de babyfever en de ‘drang’ gewoon het gevoel om weer zwanger te zijn en babytje te voelen schoppen en al het moois. Ik mis het ernom ondanks dat ik het heel zwaar heb gehad. Herken dit enorm

3 maanden geleden

Het eerste wat ik tegen mijn man zei na de bevalling "dit is de laatste he". De tweede was in vergelijking met de eerste echt een droombevalling. Maar heel het zwanger zijn is niks voor mij. En het voelt ook echt compleet zo.❤️