37 Reacties

2 maanden geleden

Hier zoontje van 6 maanden die ook nog niet rolt. Hij wilt ook veeeel liever zitten. Ik oefen het rollen, doe het voor en we doen tummy time en verder wacht ik vooral rustig af. Hij gaat het wel een keer doen maar lekker op z’n eigen tempo 😊

2 maanden geleden

Rustig aan, omrollen hoeft pas tussen de 6 en 8 maanden volgens de fysio. Geen haast.

2 maanden geleden

Mijn dochter is 6 maand. Met 8 weken rolde ze al op haar zij. Maar rollen ho maar😂

2 maanden geleden

Wij zijn ook aan het oefen, ons zoontje is 5,5 maand. Hij ligt er het liefst nog als een zeester bij😅 Maar alles op zijn tijd 😊

2 maanden geleden

Misschien kan hij het wel, maar wil hij gewoon niet. De mijne kan wel rollen en lijkt nu te willen gaan kruipen. Maar zelfstandig zitten kan hij echt nog niet. Dus daar is de jouwe weer verder in.

2 maanden geleden

Mijn meid van bijna 6 maanden rolt ook nog niet. Heb wel het idee dat ze het kan maar ze doet het gewoon niet. Van buik naa rug heeft ze wel geregeld gedaan. Maar ook dat lijkt ze ineens te zijn vergeten🤔. Tummy time gaat erg goed en probeer haar wel te helpen. We wachten het maar rustig af

2 maanden geleden

Volgens mij is rollen minder belangrijk dan zitten. Mijn zoontje van nu 26 weken, rolt overigens ook pas sinds kort van rug naar buik. Terugrollen lukt nog niet. Zitten lukt ook nog niet zo goed al begint hij nu wel zichzelf in zit te trekken vanuit halfliggen (als we de fles geven bijvoorbeeld), dus het komt eraan. Sommige baby's volgen een andere schema en sommige slaan stappen over, maar uiteindelijk komt het goed. Rustig aan.

2 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 6 maanden oud en rolt ook nog niet hoor! Wel van rug naar zij en hij is heel druk met sit ups doen en met de hakken op de grond zijn billen optillen, maar al die bewegingen koppelen om daadwerkelijk te gaan rollen is nog niet gelukt 😂 zal vanzelf wel komen!

2 maanden geleden

Reactie op Fb

Mijn dochter is 6 maand. Met 8 weken rolde ze al op haar zij. Maar rollen h ...
Nou een update ze rolt ineens 3 dagen. Zonder ook maar enige aankondiging het gebeurde gewoon. Dus no worries

2 maanden geleden

Reactie op Fb

Nou een update ze rolt ineens 3 dagen. Zonder ook maar enige aankondiging h ...
Hij heeft zich in bed nu aantal keren omgerold... 😅 op de grond komt hij ook ongeveer tot buik Maar komt nog niet helemaal over zijn armpje heen...

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Hij heeft zich in bed nu aantal keren omgerold... 😅 op de grond komt hij o ...
Dan zit het er zo aan te komen😀

2 maanden geleden

Ja!! Bij onze viel het kwartje 2 dagen voor zijn 6m. Ineens kan hij van rug naar buik, maar ellendig genoeg niet terug. 😅 dat is dus elke 3 min draaien en snachts ook regelmatig. Maar hier ook een fan van zitten en bouncen!

2 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Volgens mij is rollen minder belangrijk dan zitten. Mijn zoontje van nu 26 ...
Hey, kinderfysio hier! Rollen is een belangrijkere mijlpaal dan zitten. Dit heeft vooral te maken met dat rollen een relatief asymmetrische beweging is, wat je kindje ook nodig heeft met het zelfstandig gaan zitten (dus niet neergezet worden) en bijvoorbeeld later het kruipen. TS: alles op z'n tijd. Je kunt je kindje stimuleren door hem heel rustig richting buiklig te rollen en veel roterend te verzorgen. Dus met verschonen, tillen, naar buik of rugligging etc

2 maanden geleden

Dit is de status inmiddels... 😅

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Daar begint het wel mee😊

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Ik probeer ons dochtertje zoveel mogelijk zonder sokjes te houden. Ik merk dat ze dan net wat meer grip heeft. Ze rolt nog niet om met 6 maanden maar wel bijna 😊

2 maanden geleden

Hier rolde hij opeens om van zijn rug naar zijn buik met 6 maanden en 3 dagen. Ik heb echt weken gedacht dat hij zou gaan omrollen maar nee hoor. Sinds het kwartje gevallen is, is de frustratie nog groter. Nu wilt hij namelijk heel graag naar voor bewegen, maar hij draait rondjes terwijl hij zichzelf naar achteren schuift 😂

2 maanden geleden

Reactie op Nice27

Hier rolde hij opeens om van zijn rug naar zijn buik met 6 maanden en 3 dag ...
Heel herkenbaar! Dit is nu al weken aan de gang! Ik zit nog steeds te wachten tot hij doorheeft hoe hij terug moet rollen 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Heel herkenbaar! Dit is nu al weken aan de gang! Ik zit nog steeds te wacht ...
Check even deze story van babyskills, kun je samen oefenen! https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3ODYxMzAyNDA2MzU4MzMw?story_media_id=2377897567432030699_8634073855&igsh=MXVieXp1bHNxeTRvNw==

2 maanden geleden

Hier gaat ze bijna rollen en ze is 6 maand. Ze heeft alleen hulp nodig met het eerste zetje en dan rolt ze zelf om. We roepen al twee weken dat het kan gebeuren maar tot op heden alleen pogingen tot.😂 🙈