37 Reacties
2 maanden geleden
Ik lees even mee! Onze kleine man wordt 2 september alweer 7 maandjes en rolt ook nog niet zelfstandig.
Van buik naar rug ging eerst met gemak maar doet hij nu ineens ook niet meer. Wel vaak naar z'n zij maar rolt dan niet door. Ook nog totaal niks wat lijkt op tijgeren of wat dan ook. Maak me daar soms best een beetje zorgen om want zie en hoor veel kindjes van die leeftijd die dat al lang allemaal doen 😬
2 maanden geleden
Reactie op Ell__92
Ik lees even mee! Onze kleine man wordt 2 september alweer 7 maandjes en ro ...
Onze dochter wordt 30 augustus 7 maanden en rolt nu net 3 dagen een paar keer van rug naar buik. Vaak als ze dat door hebben gaan ze zich op wat nieuws focussen. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo. Het consultatiebureau zei tegen mij dat pas met 8 maanden vaak beide kanten op moeten kunnen rollen. En daarbij geen elk kind is gelijk. Onze oudste dochter was heel traag in alles en daar is het ook goed mee gekomen. Dus maak je geen zorgen! Geniet nu nog lekker van dat je zoon nog lekker baby wil zijn❤️ Het gaat al hard genoeg 😘
2 maanden geleden
Dat komt echt wel! Onze eerste was suuupertraag met alles, liep ook pas bij 22 maanden en daar is ook alles goed mee gekomen. Onze 2e nu is juist heel snel, rolde al bij 4 maanden. Maak je niet te druk, achteraf denk ik nu: Jeetje wat maakte ik me toch druk om niks.. jammer is dat!
Als je je over een paar maanden echt zorgen maken,, kun je altijd nog een fysio inschakelen. Maar niet teveel naar gemiddelde kijken hoor :)
2 maanden geleden
Reactie op Ell__92
Ik lees even mee! Onze kleine man wordt 2 september alweer 7 maandjes en ro ...
Oh ik vind het best een geruststelling dat mijn dochter niet de enige is 😅. Ze is van 1-2 en is nu in totaal 4x zelf van rug naar buik gerold, min of meer per ongeluk. Ze vindt tummy time ook nog steeds verschrikkelijk. En als ik dan lees over al die kindjes die al tijgeren en kruipen…
2 maanden geleden
Reactie op Elianne1985
Oh ik vind het best een geruststelling dat mijn dochter niet de enige is 😅 ...
Het is volgens mij echt een knop die ineens om gaat. Opeens zien ze het nut ervan in of zo. Mijn zoontje rolt van rug naar buik sinds 5,5 maand, maar ook echt pas toen hij voorkeur voor speeltjes begon te krijgen en dus begin in te zien hoe hij bepaalde speeltjes wel kon pakken als hij ging draaien. Nu is hij hard aan het trainen om te gaan kruipen om diezelfde reden. Sindsdien is tummy time ook veel interessanter en ligt hij bijna meer op zijn buik dan rug.
2 maanden geleden
Mijn meid is vandaag van buik naar rug gerold. Andersom nog niet. Maar ze is er bijna! Ben benieuwd wanneer ze dat gaat doen.🥰
2 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Onze kleine man kan het dus wel is gebleken maar hij doet het maar weinig o ...
Ja hier ook niet hoor! Ze lijkt het wel te kunnen. Maar vindt het allemaal wel prima zo. Tevreden meisje
2 maanden geleden
Inmiddels is onze dochter zes maanden en tien dagen ongeveer. Ze heeft nu één keer van buik naar rug gerold en één keer van rug naar buik. Het gaat niet hard. Ze vindt het gewoon ook prima de hele dag op de rug of op de buik liggen hahaha.
2 maanden geleden
Hier een mannetje van 28 weken, is heel druk met rug naar buik en kan ook weer terug maar is nog drukker om te gaan tijgeren maar dat lukt helaas nog niet en is daardoor erg gefrustreerd.. hij kan wel om z’n as draaien. Hij slaapt sinds 1,5 week ook op zijn buik 🤷♀️