13 Reacties
één maand geleden
Hi!
Ik geef ook nog steeds 5 voedingen op een dag aan mijn zoontje van 7 maanden. Hij krijgt borstvoeding aangevuld met kunstvoeding. Kunstvoeding: 90 cc per keer, dus 3 scheppen. En als ik een keer geen borstvoeding kan geven, krijgt hij 4 scheppen. Geen idee hoeveel hij aan moedermelk krijgt, maar hij groeit nog steeds goed.
Mijn zoontje krijgt ook hapjes, behalve tussendoortjes. Alhoewel, gisteren voor het eerst maisknabbels gegeven en een hele banaan. Zak half opgegeten en een hele banaan gelijk opgegeten. Hij lust en eet echt alles (tot nu toe) en kijkt echt het eten uit je mond 😅
Recent nog mijn lactatiedeskundige gesproken over jouw zelfde vraag hoe je moet afbouwen. Moet in november weer helaas aan het werk. Zij adviseerde mij om drie weken van te voren te beginnen met afbouwen, dus telkens een voeding er af halen per week. Dus tegen die tijd dat ik weer moet werken, moet ik op 2/3 voedingen zitten. Alleen zie ik dit ook nog niet echt gebeuren 😄
één maand geleden
Ik vond dit ook heel lastig. Je leest heel veel hoe makkelijk het zou moeten kunnen, maar ieder kind is anders en reageert anders dus ik ben bang dat ieder hier z’n eigen weg in moet vinden. Bij ons drinkt ze 180+6. Eerste fles rond 7u, dan rond 9u een fruithapje en naar bed. Doordat ze dan een beetje voldaan is valt ze dus wel in slaap en kan ze erna haar voeding rond 10/11/12u. Vervolgens hapjes brood, slapen rond 14u en dan rond 16u de derde fles. Als laatste avondeten en dan rond half 7 naar bed met een papfles van 240 ml (gaat niet altijd op).
Bij mij lukte het pas toen er meer ritme in haar slaapjes en vast voeding kwam. Succes!
één maand geleden
Wij hadden hier tot een week geleden ook nog een laatste fles om 22.00 uur. We hadden al eens eerder geprobeerd daar cold turkey mee te stoppen, maar toen was het de hele nacht feest😅
Op advies van het CB zijn we de fles toen gaan afbouwen ipv hem in één keer volledig te skippen. Dus overdag consequent de hapjes aanbieden en ‘s avonds steeds iets minder geven met de laatste fles. Uiteindelijk merkte ik de laatste dagen dat ze al weer helemaal in slaap viel voor het flesje helemaal leeg was. Leek ons een mooi moment om niet nog verder af te bouwen maar de fles over te slaan.
Nu hoeven we ons meisje niet meer uit haar diepe slaap te halen om 22.00 uur en slaapt ze vanaf 19.30/20.00 uur tot de volgende ochtend 06.30 uur.☺️
één maand geleden
Wij deden de laatste fles rond 10 en daar slaapt hij tegenwoordig doorheen dus zitten we nu op 4 flessen. Toen we naar 4 uur tussen de flessen gingen begon ik de 2e fles van de dag iets verder te rekken omdat hij sochtends op zijn vrolijkst is hahaha. Hadden 6-9-12-15-18 (en nog een savonds), die van 9 opgerekt naar half 10 toen naar 10 etc. Toen kwamen die van 15 en 18 zo dicht bij elkaar dat we er op een gegeven moment 1 vanaf konden halen.
We hebben nu zijn schema een uur opgeschoven (want komt beter uit met opvang etc) merken dat het helpt om op de oude tijden wat eten of water aan te bieden. Maar denk over het algemeen niet dat het gek is dat hij nog 5 flessen drinkt (onze zoon nu 7,5 maand en net 2 weekjes van die 5e fles af)
één maand geleden
Hier ook 5 flessen. 4 overdag en 1 snachts op verzoek. Ze mag die natuurlijk wel stoppen maarja dat doet ze niet en we krijgen haar andere niet in slaap en ze is al zo'n slechte slaper.
Overdag eet ze eigenlijk, anders dan in verhaal van topicstarter , maar weinig. Ze wil gewoon niet. Maarja hoe doe je dat dan???. Wacht je tot ze meer interesse krijgt in vast eten en dan fles stoppen? Of stop je een fles en hoop je dat de meer gaat eten?? Ik ben bang dat de dan nog slechter gaat slapen snachts.
één maand geleden
Reactie op Kleinmaargroot
Hier ook 5 flessen. 4 overdag en 1 snachts op verzoek. Ze mag die natuurlij ...
Lekker je kindje volgen zou ik zeggen en dus flesjes blijven geven. Tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding dus prima zo. En je er niet teveel van aantrekken als cb iets anders zegt ;)
één maand geleden
Omg wij geven er soms wel 6/7 hoor hahah. Het is hier een groot ratjetoe sinds baby haar tandjes doorkomen. Ze drinken soms echt zo weinig, dat we haar tussendoor willen voeden. Overigens slaapt ze niet meer door sinds 2 weken. Wellicht komt dat weer door het rommeltje aan voeden. We houden wel 3 uur ertussen. Maar als ze bijv tot 2x toe maar 60/90 ml heeft gedronken... proberen we het vaak na 2 uurtjes toch nog een keer. Anders drinkt ze op een dag echt te weinig. Aan de andere kant... toen ze een keer maar 500 ml op een hele dag had gedronken sliep ze van 20:00 - 08:45🤯🤯🤯. Dus snap het zelf af en toe ook niet meer.
één maand geleden
Hier ook nog. 8 uur, rond 12 uur, 16 uur en 20 uur. Dan ergens tussen 00:00 en 01:00 uur en nog tussen 03:00/04:00 uur. Allemaal 180+6, soms drinkt hij alles, soms weer niet 🤔Hij begint steeds meer fruit en hapjes te eten, en qua ritme is het nog een beetje zoeken. Lijkt me vooral heerlijk als hij de nacht helemaal door gaat slapen 😅 de nacht flessen zijn 150+5.
één maand geleden
Wellicht zou je meer voeding kunnen aanbieden als je merkt dat hij honger krijgt? Stukjes brood? Of ipv alleen flesvoeding, 1 vervangen door papje te maken van de fles voeding door het toevoegen van tarwepap (hoe noem je dit?)
Maarja verder als dit voor hem prima is en hij oefent wel met hapjes,,, is er volgensmij echt geen probleem. Ieder kind heeft zn eigen tempo.
Mijn oudste was/is ook geen grote eter en die eet algemeen wel gezond en begon pas meer te eten met 1,5 jaar (nu 2,5 en leeft nogsteeds)