23 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op merrrie
Mijne ook nog steeds , hij is bijna 4 maanden. Overdag drinkt hij heel slec ...
Als het kan hem overdag meer te laten drinken wellicht? Dat heeft bij ons wel geholpen. Ook een beetje laten clusteren in de avond voordat hij gaat slapen. Hij heeft even een paar nachten doorgeslapen maar nu komt hij wel weer een keer in de nacht. Ik denk misschien ook wel dat het bij de ‘sprongetjes’ hoort en sowieso ook de leeftijd helaas.
4 maanden geleden
Hier gelukkig al een aantal weken standaard 1x per nacht. S ochtends soms e heel vroeg maar dat vind ik verder prima. Wat bij mijn zoontje bijna 3 jaar geleden wel hielp was een papfles voor het slapen. Hij was gewoon echt een hongerige baby. Toen hij in een verkeerd ritme kwam van overdag weinig drinken en overdag veel hebben we dit proberen om te draaien door 's nachts minder te geven en daar even samen doorheen te gaan, zodat hij overdag meer ging drinken. Dat heeft wel geholpen. Alsnog was hij 2 jaar lang elke nacht heeeel veel wakker, maar niet om te drinken 😅
4 maanden geleden
Niet perse de perfecte tip denk ik maar wat hier hielp was gewoon elke keer de fles rekken door ze speen te geven.. als hij dan echt trek had dan huilde hij wel en zolang ik hem rustig kreeg met een speen was dat het prima. uiteindelijk duurde het elke keer wat langer voor hij voor ze volgende voeding kwam en inmiddels slaapt hij super goed door!
4 maanden geleden
Hier was dat ook nog steeds om de 2 a 3 uren. Ik las ergens de tip van het speentje en ben dit gaan proberen. Nu komt ie nog wel, maar maar 2x per nacht. Soms zelfs maar 1 x. Hij lag vanavond half 8 op bed en nu pas wakker voor drinken. Dan rond een uur of 4 a 5 weer en dan in de ochtend pas weer om half 9.
Hier dus ook geen gouden tip voor doorslapen, maar wel meer slaap.
Ik denk dan dat je kleine het gewoon nog nodig heeft en dat is niet erg.
Nog even stukje informatie;
"Medisch gezien betekent doorslapen dat je baby van 4 à 5 maanden oud zo’n vijf tot zes uur achter elkaar slaapt. Dit is vaak van 0.00 uur tot 5.00 uur aan een stuk"
"Misschien voelt het voor jou pas als doorslapen als je zelf weer acht uur kan slapen. Dit gebeurt vaak weer als je baby ongeveer 6 maanden oud is. "
"Vanaf ongeveer 9 maanden kan je baby van 19.00 uur tot 7.00 uur doorslapen."
https://www.24baby.nl/baby/slapen/doorslapen/
4 maanden geleden
Reactie op wachtenduurtlang11
Hier was dat ook nog steeds om de 2 a 3 uren. Ik las ergens de tip van het ...
Wat bedoel je met de tip van het speentje? Stel je daar de voeding mee uit door een speentje te geven?
4 maanden geleden
Hier ook nog nachtvoedingen hoor! Hoort er echt nog bij op deze termijn. Als het echt nog om de 2 uur is, zou je kunnen kijken om overdag vaker te geven. Of zit je dan ook al op om de 2?
4 maanden geleden
Reactie op Babygirlfeb24
Wat bedoel je met de tip van het speentje? Stel je daar de voeding mee uit ...
Met het speentje kijk ik of hij echt honger heeft of dat hij wakker is geworden, omdat het speentje uit is gegaan. Dus ik stop het speentje er eerst weer in, die spuugt ie namelijk meestal uit als hij 5 min slaapt. Dan slaapt ie meestal nog een uurtje of 2 door en dan wordt ie weer wakker.
Meestal kijk ik nog voor ik het speentje geef of hij honger heeft door mijn vinger tegen zijn mond te houden. Aan de manier van happen of likken kan ik zien of hij honger heeft.
4 maanden geleden
Reactie op wachtenduurtlang11
Met het speentje kijk ik of hij echt honger heeft of dat hij wakker is gewo ...
Dank voor de tip! Vannacht eens proberen. Misschien is het soms inderdaad gewoon even wakker worden. Zodra ze namelijk drinkt, valt ze meteen weer in slaap hier dus ben ik haar speen nu haha
4 maanden geleden
Wat hier helpt soms helpt overdag om de 2u aanbieden. Soms maakt ze dan een ruk van 4 of 5u in de nachten! Geef wel live borstvoeding (kan dus niet overvoeden). Kan me echter voorstellen dat dit niet voor iedereen haalbaar is vanwege werk. Ik heb op dit moment nog ziekteverlof...
4 maanden geleden
Opzich wel normaal hoor oudste sliep niet door tot 1,5 jaar.. maar niet om de 2 /3 uur. Ik merk wel dat het beter is dat ze op haar eigen kamer slaapt de jongste slaapt nu meestal van 19.00 tot 06.00 over het algemeen hoor ik haar wel even zeuren tussendoor maar niet echt huilen. Als ze naast me zou liggen zou ik veel wakker zijn/worden en sneller denk ik een fles geven bij een beetje onrust.
4 maanden geleden
Reactie op merrrie
Mijne ook nog steeds , hij is bijna 4 maanden. Overdag drinkt hij heel slec ...
Ik kreeg de tip van een lactatiedeskundige om overdag echt in een prikkelarme omgeving te zitten (want die is er snachts ook en dan drinkt hij goed). Is van tijdelijke aard als het goed is, heeft vooral te maken met dat ze ineens zoveel meer zien/ervaren dat er veel afleiding is overdag (4-maanden dip)