28 Reacties
één maand geleden
Hier hetzelfde wij hebben voor zolang lactulose gehad dat werkt super goed.
één maand geleden
Reactie op Tamara2826
Hier hetzelfde wij hebben voor zolang lactulose gehad dat werkt super goed. ...
Geef je dat dagelijks? Of geef je het wanneer je baby verstopt zit? M’n man is een arts en had via collega (kinderarts) begrepen dat we dat juist niet te vaak mogen geven ivm lui worden van de darmpjes dus nu durf ik het niet te gebruiken.. het is zo sneu, ze moest dan echt hard huilen als ze een keuteltje eruit krijgt.. m’n moederhart huilt 🥲
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
Geef je dat dagelijks? Of geef je het wanneer je baby verstopt zit? M’n man ...
Onze kinderarts zei dat het met lactulose niet uit maakt wij geven het dagelijks 2x 4 ml per dag dus niet veel maar het werkt wel echt goed als dit niet zou helpen zouden wij over moeten op van die zakjes dat maakt je darmen wel lui
één maand geleden
Reactie op Tamara2826
Onze kinderarts zei dat het met lactulose niet uit maakt wij geven het dage ...
Heeft je baby er buikkrampen van ? En kan je baby nu iets meer eten dan 1 lepeltje?
één maand geleden
Ohhh verschrikkelijk onze meid is 6,5 maand en ze kan gewoon niet poepen… inmiddels 2 zakjes movicolon per dag😱 en nog niet goed kunnen poepen. Het is niet hard meer maar het komt er gewoon niet uit.. en wanneer ze een dag niet gepoept heeft slapen wij snachts weer niet want dan huilt ze steeds van de krampen… ook radeloos aan het worden… en alle adviezen van consultatiebureau en huisarts zijn zo tegenstrijdig als wat.
één maand geleden
Reactie op Mrts85
Ohhh verschrikkelijk onze meid is 6,5 maand en ze kan gewoon niet poepen… i ...
Precies dit! Heel k*t😢😢
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
Precies dit! Heel k*t😢😢
Ja hè… ik heb ook geen advies voor je maar ik merkte dat ik het fijn vond om herkenning te vinden. Wij zijn inmiddels naar de osteopaat geweest afgelopen week specifiek voor dit probleem en gaan woensdag weer terug. Ik merk kwa poepen nog niet heel veel verschil maar ik zie wel dat er meer ontspanning in de voetjes is. Over 10 weken kunnen we bij de kinderarts terecht maar heel eerlijk heb ik daar weinig vertrouwen in…
één maand geleden
Reactie op Mrts85
Ja hè… ik heb ook geen advies voor je maar ik merkte dat ik het fijn vond o ...
Waarom pas over 10 weken?
één maand geleden
Dit probleem hebben wij ook. Na veel proberen uiteindelijk macrogol gehad. Werkt bij ons het beste, alleen als ze 1 dag niet heeft gehad is het gelijk weer steen hard😬
één maand geleden
Onze klein is al na de kraamweek steeds verstopt. Wij gebruiken macrogol. Wat ons ook heel erg helpt is haar beentje in kikker houding doen. Beste is boven de wc. Dit ontspant het ontsluitspiertje waardoor het makkelijker naar buiten kan. Dit doen we meestal als ze dag niet heeft gepoept.
één maand geleden
Hier ook een probleem. Hebben toen uiteindelijk Macgrogrol gekregen wat helpt op dat moment. Nu we overgestapt zijn op geitenmelk gaat het beter en zonder gebruik van Macgrogrol. Alleen het eten van de fijne volkoren boterhammetjes werken dan weer niet mee merk ik. Osteopaat ook geweest maar weinig resultaat ervan.
één maand geleden
Hier hetzelfde probleem gehad met ons zoontje 6,5 maand. Alles geprobeerd, olie toevoegen, stomen ipv koken etc. In een “luie” vakantie week potjes voeding gebruikt ipv vers gemaakte hapjes. En dit is voor ons de oplossing geweest. Lactulose gebruiken we sinds dien niet meer, en krijgt onze man potjes. Zal niet voor iedereen opgaan maar wellicht helpt het bij meer personen.
één maand geleden
Reactie op D180422
Hier hetzelfde probleem gehad met ons zoontje 6,5 maand. Alles geprobeerd, ...
Ik heb vandaag dus Lactulose voorgeschreven gekregen .. maar ben zo bang voor krampjes (heeft ze eerder met Lactulose gehad). Ik ga s morgen een potje kopen ipv zelf eten voorbereiden. Kijken of dat misschien bij ons ook helpt! Thnx voor de tip
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
Ik heb vandaag dus Lactulose voorgeschreven gekregen .. maar ben zo bang vo ...
Dit hadden wij ook bij lactulose bij de oudste.. bovendien is dit echt heel zoet plakspul.
Wij hebben sindsdien een giga grote bus van macrogolum 4000 (dus gewoon macrogol) dit is smaakloos dus ook handig voor in de fles, zonder dat het gezoet is/bijsmaak heeft. En hier worden de darmen niet lui van, het zijn vooral vezels.
Daarnaast idd vocht en vet erg belangrijk!
Ik doe in de 1e fles een half schepje en daarmee redden we het.. het is nog steeds niet dun, maar gewoon prima. ik gooi door een zelfgemaakte maaltijd klein beetje olijfolie en voeg soms wat extra water toe. Het gaat hier goed!
Wees je bewust van dat je elke keer nieuwe dingen introduceert, dus dat de darmen continue weer moeten wennen. Dus als er al harde keutels zijn, duurt het ook even voordat het allemaal beter gaat. Dus wij doen nu gewoon langere tijd dit en zien wel wanneer het wat beter gaat. Bij de oudste was dat pas toen hij gewone melk ging drinken..
één maand geleden
Ik had hetzelfde, ontlasting zo hard als steen. Ze dronk al voldoende. Maar ik bied sindskort bij het ochtendfruithapje en bij het namiddaghapje een kleine hoeveelheid kv met iets meer water aan (alleen water drinkt onze dame nog niet). Plusminus 70cc extra en sindsdien gaat het top. Het zorgt er niet voor dat ze minder eet/drinkt omdat het om kleine hoeveelheden gaat.
Het lijf heeft meer vocht nodig omdat er eten moet worden verteerd, al is het maar fruit of groente dat zijn ook vezels en vezels trekken vocht aan dus logisch.
Ik heb lactulose maar onze dame, wordt er misselijk van. Ook kent ze de smaak dus spuugt het vakkundig uit. Gebruikte het incidenteel. Maar sinds ik dat met het extra vocht toepas, niet meer nodig gehad.
Daarbij is het advies niet om het te lang ‘standaard’ te gebruiken. Darmen lui of niet, tijdens mijn geneeskunde studie geleerd dat je stelsel er aan went, weefsels in het lijf passen zich aan, aan alles dat gelangere tijd wordt genomen. Iets om bewust van te zijn!
één maand geleden
Ontzettend vervelend! Onze baby had ook last van obstipatie. Op advies van de huisarts hebben we haar dagelijks af en toe een theelepeltje verse sinaasappelsap gedaan. Hier zitten veel vezels in en hielp enorm. Nu is haar stoelgang weer normaal en heeft ze de sinaasappelsap niet meer nodig. Hopelijk wordt het voor jullie ook snel beter. 💪🏼
één maand geleden
Reactie op Aymée
Ontzettend vervelend! Onze baby had ook last van obstipatie. Op advies van ...
Super! Ga ik proberen ook!