11 Reacties
2 jaar geleden
Hier juist het tegenovergestelde.. Mijn dochter drinkt heel slecht en slaapt alleen maar sinds nutrilon pepti syneo, maar durf niet te zeggen of het door de pepti komt..
Kan het niet zijn dat ze meer wil drinken, doordat ze nu geen krampjes en andere ongemakken meer krijgt van de voeding?
Wat bedoel je trouwens met 110cc? Bedoel je 90ml + 3 schepjes wordt 110?
2 jaar geleden
Reactie op Fleurmeyere
Hier juist het tegenovergestelde.. Mijn dochter drinkt heel slecht en slaap ...
Hmm dat is dan weer heel anders dan bij ons, bijzonder dat het zo verschilt.
Ja zou goed kunnen hoor, dat ze nu meer wil omdat ze geen last meer van dr buik krijgt van de voeding.
Ik vind het alleen echt spannend om haar ineens zoveel meer te geven!
We maken 120ml water + 4 schepjes voeding en dat gieten we af naar 110cc voeding.
Zo hebben we het geleerd van de kraamzorg, elke keer met 10ml ophogen. Dus dan moet je wel steeds voeding weggooien helaas 😓
2 jaar geleden
Reactie op daniellehss
Hmm dat is dan weer heel anders dan bij ons, bijzonder dat het zo verschilt ...
Ah! Ik snap m qua ophogen. Net alsof de pepti niet al duur genoeg is ;) wij krijgen m nog niet vergoed.
Toen ik dagenlang dingen ging lezen over koemelkallergie, had ik wel iets gelezen over dat pepti lichter verteerbare is doordat de koemelk verknipt is. Kan alleen m’n bron niet meer vinden.. Maar ik lees wel meerdere forums hierover als ik “pepti lichter verteerbaar” google. Misschien kan je dat even googlen en voel je je minder gestresst om meer te geven. Los van dat, zou ik persoonlijk ook zeggen om je kindje gewoon te volgen hoor!
2 jaar geleden
Reactie op Fleurmeyere
Ah! Ik snap m qua ophogen. Net alsof de pepti niet al duur genoeg is ;) wij ...
Even een tip:
Pepti kopen via marktplaats! Mensen die wel een machtiging hebben gehad krijgen het gewoon thuis gestuurd en wat ze over hebben verkopen ze weer door!
Wij hebben ook een dochter met kma en moeten volgende week voor de provocatie test dus krijgen het ook nog niet vergoed.
In het begin hebben wij een blik gekocht bij de apotheek voor €50,- en van de week heb ik bij iemand 2 blikken gekocht voor € 40,- totaal.
2 jaar geleden
Reactie op Fleurmeyere
Ah! Ik snap m qua ophogen. Net alsof de pepti niet al duur genoeg is ;) wij ...
Het doet ook wel een beetje pijn elke keer dat ik een deel door de gootsteen spoel 🥲
2 jaar geleden
Nog anderen die dit ook hebben gehad en valt er iets aan te doen? Ze is weer super onrustig en heeft vandaag dus al een fles teveel op 😅
Hoelang duurt het voordat ze een beetje gewend zijn aan deze voeding?
2 jaar geleden
Ze spuugt ook weer meer en heel waterig. Word er een beetje moedeloos van 😓
2 jaar geleden
Niet toevallig een regeldag? Dan drinken ze natuurlijk ook meer en dichter op elkaar.
Qua “teveel” zou ik me niet snel zorgen maken.. onze dochter dronk al rond de 650/700 terwijl ze maar 450 hoefde.. bleek erg hongerig te zijn dus na 2 weken over gegaan op forte. Het “teveel” drinken die periode was volgens het CB niet erg omdat ze gewoon goede luiers had en lekker vrolijk en actief was. Na het overstappen op de forte zat ze nog steeds 600. Iets minder dus maar nog steeds “teveel”.
Nu is ze 8 weken, slaapt al een ruime week de hele nacht (22:00-07-00) door en krijgt nog steeds forte. Hoeft maar rond de 600 en zit vaak tussen de 670/750 in. In principe nog steeds iets teveel maar beter zo als te weinig.
De cijfers zijn een richtlijn. Het ene kindje drinkt nu eenmaal meer en ander wat minder. Als het maar niet extreem veel van elkaar af ligt en goed te verantwoorden is zonder vervelende gevolgen.
2 jaar geleden
Reactie op Marixionaire
Niet toevallig een regeldag? Dan drinken ze natuurlijk ook meer en dichter ...
Ik weet niet of het een regeldag is, ze is nu 8 weken... Het CB blijft altijd zo hameren op die 150ml per kg lichaamsgewicht, maar misschien moet ik daar inderdaad minder mee bezig zijn 😅
2 jaar geleden
Reactie op daniellehss
Ze spuugt ook weer meer en heel waterig. Word er een beetje moedeloos van � ...
Herken dit compleet! Toen wij net over waren dronk hij ook opeens meer, ongeveer 3 dagen, daarna niet meer. Spugen hier idd ook meer, doordat het zo dun is. Heb je al kleinere speen geprobeerd? Wij verdikken nu met johannesbroodpitmeel maar kan nog niet zeggen dat dat nou doorslaand succes is.
2 jaar geleden
Reactie op daniellehss
Ik weet niet of het een regeldag is, ze is nu 8 weken... Het CB blijft alti ...
Wellicht iets aan de late kant of last van haar 2e sprong? Onze meid heeft haar regeldag gehad met 6 weken en haar sprong is ze net sinds vrijdag uit (was donderdag 8 weken). Ze dronk ook ineens heel “raar”. Flessen niet meer leeg maar dan een uur later weer drinken etc.
CB hamerde er bij ons eerst ook op tot ik zei “moet ik haar 2 uur laten huilen omdat het nog geen tijd is en ze anders teveel drinkt? Lijkt me voor haar ontwikkeling niet goed om steeds die stress te hebben”. Daar waren ze het toch wel mee eens. 150 is de richtlijn wat ze binnen MOETEN krijgen (een keer war minder is echt niet erg, ze halen het wel in).
Uiteindelijk is het ook minder ml per kg omdat ze zwaarder worden natuurlijk. Onze meid is lang maar slank (58cm en 4,2kg). Ze groeit super, is heel vrolijk, slaapt en plast goed. Wij volgens ons gevoel.
Jij kent je kind het beste uiteindelijk. Boekjes zijn als richtlijn maar zeker niet aan vasthouden als het niet werkt. Elk kindje is anders :)