10 Reacties

14 dagen geleden

Dit is het schema dat ik voor ogen heb eenmaal ik weer ga werken in de late shift. Als ik de vroege shift heb, alles een uurtje vroeger denk ik 🤷🏻‍♀️ Mijn dochter heeft reflux en moet 20 min voor haar voeding. omneprazole krijgen 7:00 opstaan, dochtertje omneprazole geven 7:05 zoon aankleden, ontbijt voorzien, boekentas klaarmaken 7:20 dochtertje eten geven 7:40 mezelf klaarmaken, werktas klaarmaken, tasje opvang klaarmaken 8:00 zoon afzetten op school 8:30 dochtertje in opvang (en ik aan het werk want ik werk in de opvang)

14 dagen geleden

Herkenen jullie dit onze zoon wil in de ochtend eerst de fles en daarna pas omkleden anders begint hij te huilen bij het omkleden? Alleen in de ochtend

14 dagen geleden

Wij hebben vanaf week 4 een soort van vast ochtendritueel (en avond) om regelmaat in te bouwen met zicht op hoe het dadelijk moet om op tijd naar mijn werk te kunnen vertrekken. 06:00 wakker worden, luier verschonen 06:10 voeding 06:30 even knuffelen 06:45 baby aankleden 06:50 baby in de co sleeper met speen en zelf douchen en aankleden 07:00 naar beneden met de kleine, koffie en ontbijt (meestal met haar op de arm, soms in de box) 07:15 honden uitlaten (baby in draagzak) 07:30 a 07:45 klaar om de dag te starten

14 dagen geleden

Reactie op Vrilub

Herkenen jullie dit onze zoon wil in de ochtend eerst de fles en daarna pas ...
Ik kan meestal wel eventjes ern speentje geven tijdens het aankleden. Maar als ik dan haar fles maak terwijl zij in de box ligt moet ze soms wel eventjes huilen. Helaas…

14 dagen geleden

Als alles loopt zoals ik het graag zie dan is dit onze ochtend. Vaak lukt het wel! 6:00 wekken als ze zelf niet wakker word, papa haalt de fles voor dat hij naar t werk gaat. luier verschonen en voeding, hierna terug in bed. Als ze niet meer wil slapen doen we kroelen. 8:00 zelf uit bed, ontbijt koffie, vaatwasser uitruimen en stofzuigen. 9:30 gordijnen open en haar langzaam wakker laten worden. Samen kroelen en daarna luier verschonen en omkleden. 10:00 voeding, hierna is alles een verrassing 😅

14 dagen geleden

Meestal rond half 7 komt de jongste. Die geef ik eerst de fles even in bed. Daarna komt de oudste rond 7uur. Die komt ook even in bed zitten naast mij want de jongste kan ik niet meteen plat leggen ivm spugen. Die drinkt ook even fles melk en eet een broodje. Daarna gaan we rond 07.30 even aankleden. Oudste doet het meeste zelf dan kleed ik de jongste om en mezelf . Rond 07.45 zijn we beneden even de fles in de sterilisator kopje koffie broodje etc jongste leg ik dan in de box of ze moet boven al in slaap zijn gevallen. haren doen van de oudste nog even 10min spelen en dan in de maxi cosi en richting de opvang🙏 vind het altijd een kunst van mezelf als ik optijd klaar ben en zelfs nog tijd over heb..

14 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Meestal rond half 7 komt de jongste. Die geef ik eerst de fles even in bed. ...
Ohja ik maak me tussendoor ook nog even op en als het lukt voor dat we weggaan krul/stijl ik nog even mijn haren. Eigelijk is het soms heel chaotisch. We zijn een beetje langzaam in een ritme gekomen dat de jongste rond 03.30/04.00 komt zodat ze in de ochtend ook toen half 7/7uue komt maar kan net zo goed anders zijn als ze slaapt laat ik de liggen tot 30min voor we weg moeten en dan geef ik dan de fles. Als ik haar daarna in de maxi cosi zet gaat dat eigenlijk wel heel goed. Ik denk dat de oudste toch meer lawaai maakt dus dat ze dan toch gewend is rond die tijd wakker te worden

13 dagen geleden

Ik twijfel over ongeveer alles, maar over de ochtenden ben ik inmiddels wel tevreden 😅 Al ben ik nog niet aan het werk, dus dan wordt alles weer anders. Om 6.00 haal ik de baby uit bed (die is dan vaak al een tijdje onrustig, speentje erin en eruit etc) zodat mijn man, die de nachtvoeding doet, nog even kan slapen. Baby leg ik dan in de box waar hij soms nog even verder slaapt, maar meestal is hij rond 6.15 wakker en krijgt hij 6.30 de fles. Ergens tussen 6 en 7 wordt m’n zoontje van 2 wakker. 7.00 baby in wipper in badkamer en ik even snel douchen. 7.15 peuter uit bed, boterham en melk drinken en ik zelf ontbijten. Baby in de box, newbornset kinderstoel, wipper, of in bed om te proberen zelf te laten slapen. Als peuter klaar is aankleden en tanden poetsen (als hij dat toelaat). Niet te vroeg aankleden, want anders kan ik alles weer opnieuw doen als hij gaat poepen 💩 7.45 baby in draagzak voor dutje en peuter nog even spelen. 8.15/8.30 man de deur uit met peuter, in het weekend slaapt hij uit. Op dagen dat m’n oudste thuis is, ga ik tassen inpakken etc als mijn man beneden aan het ontbijten is. Toen we nog maar een kind hadden, was de truc: baby meenemen in de badkamer als je gaat douchen. Nu met twee denk ik dat een van ons de avond ervoor moet douchen. Ik zou er best vroeger voor op willen staan, maar omdat de baby ook nog wel eens om 5.30 wakker is, werkt dat niet echt. Maar waarschijnlijk is alles weer anders (hopelijk makkelijker) als ik over 7 weken weer ga werken.

13 dagen geleden

Reactie op Estherlaura

Ik twijfel over ongeveer alles, maar over de ochtenden ben ik inmiddels wel ...
Hoe oud is jullie kleine?

13 dagen geleden

Reactie op KMdV1993

Hoe oud is jullie kleine?
7 weken.