Hoihoi! Ik las op een forum dat aardbeien en kiwi en overige fruit met haartjes niet onder 1 jaar mogen vanwege hogere kans op allergische reactie. Maar ik lees enorm verschillende dingen.
Mijn zoontje is nu 6 maanden wat is jullie ervaring hierin?
Pindakaas en ei mag ook niet gegeven worden. Maar word nu zelfs aangeraden voor 8 maand. Om allergieën te verkleinen. Lekker doen waar je je goed bij voelt. Die van mij heeft al pindakaas gehad en aardbeien hapje. (6maand is ze)
Pindakaas en ei mag ook niet gegeven worden. Maar word nu zelfs aangeraden ...
Het cjg heeft mij gezegd dat ze juist nu ei en pindakaas moet gaan eten inderdaad (5,5 maand) want anders is de kans groot dat ze allergische reacties kan krijgen
Nu geef ik zelf borstvoeding dus ze heeft het sowieso de stoffen al binnen gekregen maar wat gek joh!
Pindakaas en ei mag ook niet gegeven worden. Maar word nu zelfs aangeraden ...
Pinda en ei moet juist zo snel mogelijk om allergieën te voorkomen. Zodra ze niet reageren op pinda en ei moet dit ook elke week gegeven worden om als nog die allergie te voorkomen.
Vriendinnen van mij geven ook met 8 maanden al smeerkaas. Omdat veel babys ...
Heb t gewoon met banaan gemixt en m'n kleine was ZEER groot fan😂 dus voor degene die pindakaas gaan geven: met banaan geprakt was een succes
Smeerkaas zou ik zelf niet durven!
Ik haal bij ekoplaza een pot met een aapje erop (lk weet de naam even niet meer) je moet er gewoon op letten dat het "glad" is en ZONDER ZOUT. Dat is eigenlijk t enige wat belangrijk is
Zou wel uitkijken met smeerkaas, zelfs de "minder zout" varianten.. deze zijn echt nog te zout voor de kleintjes. Mijn zoontje krijgt bijv. vegetarische paté, pindakaas, zuivelspread (ook die ene met knofloof), ham, kipfilet etc op brood.