26 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb al kiwi en aardbei gegeven vermengd met ander fruit hier nergens last van, ik wist het helemaal niet 🤭

2 maanden geleden

Ik wist dit ook niet. Luna kreeg al aardbeien bij 4 maanden. Ik lees op het Voedingscentrum hier niks over.

2 maanden geleden

Pindakaas en ei mag ook niet gegeven worden. Maar word nu zelfs aangeraden voor 8 maand. Om allergieën te verkleinen. Lekker doen waar je je goed bij voelt. Die van mij heeft al pindakaas gehad en aardbeien hapje. (6maand is ze)

2 maanden geleden

Reactie op Fb

Pindakaas en ei mag ook niet gegeven worden. Maar word nu zelfs aangeraden ...
Het cjg heeft mij gezegd dat ze juist nu ei en pindakaas moet gaan eten inderdaad (5,5 maand) want anders is de kans groot dat ze allergische reacties kan krijgen Nu geef ik zelf borstvoeding dus ze heeft het sowieso de stoffen al binnen gekregen maar wat gek joh!

2 maanden geleden

Reactie op NHJLMDB

Het cjg heeft mij gezegd dat ze juist nu ei en pindakaas moet gaan eten ind ...
Vriendinnen van mij geven ook met 8 maanden al smeerkaas. Omdat veel babys weinig lusten. Ik was echt zenuwachtig om pindakaas te geven😂

2 maanden geleden

Reactie op Fb

Pindakaas en ei mag ook niet gegeven worden. Maar word nu zelfs aangeraden ...
Pinda en ei moet juist zo snel mogelijk om allergieën te voorkomen. Zodra ze niet reageren op pinda en ei moet dit ook elke week gegeven worden om als nog die allergie te voorkomen.

2 maanden geleden

Reactie op Baby-2021|

Pinda en ei moet juist zo snel mogelijk om allergieën te voorkomen. Zodra z ...
Wat staat er in mijn bericht😀

2 maanden geleden

Reactie op Fb

Vriendinnen van mij geven ook met 8 maanden al smeerkaas. Omdat veel babys ...
Heb t gewoon met banaan gemixt en m'n kleine was ZEER groot fan😂 dus voor degene die pindakaas gaan geven: met banaan geprakt was een succes Smeerkaas zou ik zelf niet durven!

2 maanden geleden

Reactie op NHJLMDB

Heb t gewoon met banaan gemixt en m'n kleine was ZEER groot fan😂 dus voor ...
Zo heb ik het ook gedaan. Laatst ook met kleine stukjes brood. Nou doe mijn maar liever banaan😂

2 maanden geleden

Mag ik vragen welke pindakaas jullie hebben?😊

2 maanden geleden

Reactie op Michelle1998!

Wij hebben jumbo eigen merk 100% pindakaas 😊

2 maanden geleden

Reactie op Michelle1998!

100% pindakaas naturel zonder stukjes van de albert heijn!

2 maanden geleden

Reactie op Michelle1998!

Ik haal bij ekoplaza een pot met een aapje erop (lk weet de naam even niet meer) je moet er gewoon op letten dat het "glad" is en ZONDER ZOUT. Dat is eigenlijk t enige wat belangrijk is

2 maanden geleden

Ik heb aardbeien en kiwi gegeven, nergens gezien dat het niet mag 🙈 is hier in iedergeval favoriet.

2 maanden geleden

Ook gezien dat het afgeraden wordt, echter wel gewoon gegeven vanaf 6 maanden. Ging prima.

2 maanden geleden

Reactie op Denice1905

Ik heb aardbeien en kiwi gegeven, nergens gezien dat het niet mag 🙈 is hie ...
Haha, hier hetzelfde! Deze info is nieuw voor mij😅

2 maanden geleden

Ze geven zelfs op de opvang aardbei en kiwi… lijkt me dus vals alarm ⏰

2 maanden geleden

Zou wel uitkijken met smeerkaas, zelfs de "minder zout" varianten.. deze zijn echt nog te zout voor de kleintjes. Mijn zoontje krijgt bijv. vegetarische paté, pindakaas, zuivelspread (ook die ene met knofloof), ham, kipfilet etc op brood.

2 maanden geleden

Ze verkopen in potjes vanaf 6 maanden toch ook fruitjes met kiwi en aardbei?🙈Is ook nieuw voor mij dat het word afgeraden..?

2 maanden geleden

Reactie op Denice1905

Ik heb aardbeien en kiwi gegeven, nergens gezien dat het niet mag 🙈 is hie ...
Nee ik wist het ook niet! Heb het inmiddels gewoon gegeven aangezien niemand er echt wat van wist! 😂