229 Reacties
3 maanden geleden
14/15 weken, voedingswijzer heeft een folder waar overzichtelijk op staat wat een baby goed kan hebben. Die volgen we! We zijn gestart met wortel, 1x daags. Na 3/4 dagen uitgebreid met broccoli en toen aardappel, appel, tomaat, rijst en banaan. Uiteraard alles geprakt en dan smeeuig gemaakt met moedermelk. Het verschilt per dag of we 1 of 2 hapjes geven maar het bevalt haar enorm goed. Ze wil eigenlijk meer dan de aanbevolen 2-3 theelepels!
Deze of volgende week willen we starten met ei en pindakaas toevoegen aan de smaken die we al geven😊
3 maanden geleden
Reactie op Shy97
14/15 weken, voedingswijzer heeft een folder waar overzichtelijk op staat w ...
Pureer je rijst dan ook of hoe geef je dat?
3 maanden geleden
Reactie op Shy97
14/15 weken, voedingswijzer heeft een folder waar overzichtelijk op staat w ...
Hier in de ochtend een groente hapje en smiddags fruit. Nog geen rijst, aardappelen of andere combinatie. Dat komt nog wel.. Ze eet de hoeveelheid van 3 ijsblokjes op nu. Meer als 3 theelepels dus
3 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Hier in de ochtend een groente hapje en smiddags fruit. Nog geen rijst, aar ...
Merk je ook dat je kindje minder melk drinkt dan? Onze dochter eet ook best wel veel groente en fruit al, maar drinkt nu nog ongeveer 600-650 in plaats van 800 per dag. Ik weet niet of het hier door komt en twijfel of ik even moet stoppen met groenten en fruit aangezien ik niet weet of minder melk erg is.
3 maanden geleden
Reactie op Maris97
Merk je ook dat je kindje minder melk drinkt dan? Onze dochter eet ook best ...
Ons zoontje drinkt door de groentepap nu 700 ml ipv 900 ml want 1 moment is volledig vervangen door groentepap. Hij eet wel een volwaardige portie, ongeveer 170 gram, waardoor de hoeveel van melk goed zit
3 maanden geleden
Reactie op Maris97
Merk je ook dat je kindje minder melk drinkt dan? Onze dochter eet ook best ...
Dit zijn richtlijnen die je ongeveer wat kan volgen qua hoeveelheid melk/groente- en fruitpap. Mijn zoontje is 4,5 maand maar volgt al dat van 5 à 6 maanden omdat hij zo groot is voor zijn leeftijd
3 maanden geleden
Reactie op kaya14
He maar 125gr groente per dag is toch echt wel veel? 1 blokje is 10gr toch? ...
Ik schrok ook dacht dat omdat het 'oefenhapjes' zijn maar kleine hoeveelheid mocht🙈 ik dacht altijd dat pas met 6 maanden meer mocht hihi🤭
3 maanden geleden
Reactie op mamaaa97
Je kind mag gewoon die hoeveelheid eten hoor als ze dat kunnen. Mijn zoontj ...
Wat houdt groentepap in??😊
3 maanden geleden
Reactie op mamaaa97
Aardappelen met groenten gemixt (hier heeft hij al wortel, zoete aardappel, ...
Ahh op die manier hihi dankjewel!😊
3 maanden geleden
Reactie op mamaaa97
Oefenhapjes zijn eigenlijk gewoon om het te leren eten, maar vanaf dat ze h ...
Ahh op die manier ja de mijne doet het vanaf begin meteen al goed hihi😃
Dusja binnenkort zijn schema aanpassen dus hihi
3 maanden geleden
Reactie op mamaaa97
Oefenhapjes zijn eigenlijk gewoon om het te leren eten, maar vanaf dat ze h ...
Goed om te weten, m'n zoontje van 5,5 maand gilde vandeweek omdat z'n witlof hapje op was 😆 Maar ik geef dus ook maar maximaal 1 ijsblokje, dus ga dat maar iets ophogen alvast.
3 maanden geleden
Reactie op mamaaa97
Dit zijn richtlijnen die je ongeveer wat kan volgen qua hoeveelheid melk/gr ...
Dankjewel! Die had ik nog nooit gezien. Onze dochter is best klein volgende week 5 maanden en ongeveer 5,5 kilo. Ergens natuurlijk ook niet zo gek dat ze dan nog maar 600-650 drinkt als ze er groente en fruit bij krijgt en dit goed eet. Ik ga proberen mij er niet druk om te maken zolang ze volgens haar lijn groeit.