229 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op charf

Ik ga dit weekend beginnen met kleine hapjes, ik denk wortel. Hij is dan 15 ...
Ik maak alles vooraf, stoom het in de stoominzet die ik heb voor in mijn pannen. En dan pureren met de staafmixer. Dat doe ik dan in een ijsblokvorm en als de blokjes dan bevroren zijn per smaak in een diepvrieszakje.

5 maanden geleden

Reactie op BabbyMommaB

15 weken is omgerekend 3,5 maand. Wellicht nog wat vroeg?
Ja ik wilde eerst wachten tot 16 weken maar hij maakt vaak kauw bewegingen, stopt alle speeltjes in zijn mond en kijkt ons jaloers aan als we eten dus ik denk dat hij er wel klaar voor is.

5 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Ik maak alles vooraf, stoom het in de stoominzet die ik heb voor in mijn pa ...
En laat je het dan langzaam in de koelkast ontdooien?

5 maanden geleden

Reactie op charf

Ja ik wilde eerst wachten tot 16 weken maar hij maakt vaak kauw bewegingen, ...
Ja dan kan je het idd wel proberen hihi

5 maanden geleden

Reactie op charf

Ja ik wilde eerst wachten tot 16 weken maar hij maakt vaak kauw bewegingen, ...
Maar dat een kind kauw bewegingen maakt en dingen in zijn mond stopt heeft meer te maken met ontwikkeling van zijn zintuigen. Babys stoppen nou eenmaal alles in hun mond om te ‘voelen’. Ik zou er wel nog maals overna denken ivm rijping van zijn darmen…. Of overleg het met de huisarts / cb… Jaloers kijken kan ook interessen tonen/ jullie heel leuk vinden/ nieuwschierig zijn. Het is jullie kind dus je moet t helemaal zelf weten maar zou der wel even onderzoek over doen omdat het tegenwoordig zelfs word aangeraden met 6 mnd pas te beginnen ivm darmen

5 maanden geleden

https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/het-introduceren-van-vaste-voeding-met-vier-of-zes-maanden/

5 maanden geleden

Reactie op charf

En laat je het dan langzaam in de koelkast ontdooien?
Ik doe het in de magnetron voor 1 minuut. Dan is het meteen klaar 😁 check wel altijd of het niet te heet is. Maar t koelt gauw af!

5 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Maar dat een kind kauw bewegingen maakt en dingen in zijn mond stopt heeft ...
Tot 6 maanden blijft melk ook zijn vaste voeding, maar volgens mij kan het niet zoveel kwaad om hem vast kennis te laten maken met nieuwe smaken. Hij is pas met 41+2 geboren en het cb gaf aan wel vanaf 4 maanden al te beginnen met oefenhapjes.

5 maanden geleden

Reactie op charf

Tot 6 maanden blijft melk ook zijn vaste voeding, maar volgens mij kan het ...
Melk blijft sowieso de hoofdvoeding tot 8 maanden. Daarna kan je langzaam aan flesjes afbouwen. Die paar hapjes proeven kan echt geen kwaad als je kindje het kan verdragen! Mijn dochter smult er enorm van, mond gaat open als de lepel er aan komt. Wij gaan lekker verder ookal is het vroeg.

5 maanden geleden

(4 maanden) bij wortel krijgt ze ook krampjes, bij courgette niet… terwijl we nog echt heel weinig geven. Het is puur voor de smaak

5 maanden geleden

Reactie op jjp1997

https://www.cz.nl/vergoedingen/online-gezondheidsprogramma Hier staat dan ...
Ik vraag me af of dat het programma is met de eetschema’s

4 maanden geleden

Reactie op SILMOON

Awh ventje jaa misschien nog niet helemaal aan toe even aankijken en niets ...
CB zegt dat ze er inderdaad aan moeten wennen en dat ik het eerder op de dag moet geven. Zodat hij en indirect ook ik er snachts geen last van heb. Verplaatst en inderdaad qua tijd klopt het precies. Nu had hij het even moeilijk net voor het slapen ipv midden in de nacht

4 maanden geleden

Reactie op SILMOON

Awh ventje jaa misschien nog niet helemaal aan toe even aankijken en niets ...
Ik forceer trouwens niets. Het zijn oefen hapjes. Dus pakt hij ze is het goed. Pakt hij het niet ook prima.

4 maanden geleden

Hebben jullie bij mamarooskookt de cursus baby of eetschema’s baby gekozen?

4 maanden geleden

Reactie op Pauline090

Hebben jullie bij mamarooskookt de cursus baby of eetschema’s baby gekozen? ...
Bij de lekker leren eten cursus zitten ook de schema’s.

4 maanden geleden

Hallo! Gisteren had onze kleine meid (16 wkn) wat kleine stukjes (onverteerde) wortel in haar ontlasting. Haar darmpjes zijn er duidelijk nog niet klaar voor. Is dit een kwestie van doorgaat of gewoon stoppen en over een paar weekjes weer beginnen? Of gewoon andere dingen proberen dan wortel? Heb er geen haast bij hoor. Merk wel dat ze op het cb hier (Noorwegen) nogal veel zeuren/praten over die oefenhapjes 🙄 Al begint ze met 5 maanden wat zal mij het boeien haha. Ze is heeeel geinteresseerd in mijn drinken maar eten merk ik nog niet zo.

4 maanden geleden

Reactie op Velvet91

Hallo! Gisteren had onze kleine meid (16 wkn) wat kleine stukjes (onverteer ...
Misschien idd iets anders dan wortel proberen of gewoon fruit proberen en als het nog zo is met ontlasting dan misschien even wachten nog😊

4 maanden geleden

Reactie op Velvet91

Hallo! Gisteren had onze kleine meid (16 wkn) wat kleine stukjes (onverteer ...
Ik denk dat haar interessen in je drinken meer komt door dat het eruit ziet dan dat ze het wil, ze weet natuurlijk niet eens wat het is. Ik zou daarnaast nog lekker wachten tot de ouder is. Je kunt tot 6 maand beginnen en vaak is hoe later hoe beter voor de darmen van de kleintjes (uiterlijk 6 maand wel). Omdat de darmen dan meer rijp zijn. Ze kunnen de rest van hun leven nog eten dus een maand wachten doe je ze echt niet te kort mee 😂

4 maanden geleden

Zijn jullie begonnen met eerst alleen fruit op een dag of ook meteen met groente? Dus 2 oefen hapjes per dag?

4 maanden geleden

Reactie op Sanneke44

Thanks voor je reactie! Mn dochter vind het heerlijk en het gaat er heel goed in. Ik ga dan eerst even wat groente aanbieden de komende dagen. 😊