229 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Madchen
Zijn jullie begonnen met eerst alleen fruit op een dag of ook meteen met gr ...
Wij zijn begonnen met alleen groente in de eerste week.
Toen hij doorhad hoe het happen moest en wat smaken geprobeerd had kreeg hij er ook fruit bij
Nu krijgt hij sochtends fruit en in de namiddag/avond groente. Hij vind het heerlijk
4 maanden geleden
Ik ben nogal bang om te beginnen met de oefen hapjes omdat onze kleine man veel problemen heeft gehad met zijn darmpjes... ik vraag me vooral af wat handig is qua tijdstip om de eerste hapjes te proberen in de hoop dat hij er 's nachts geen last van heeft...? Dan vooral einde van de ochtend doen? (Krijgt een fles om 10:30 uur, misschien dan daarna?) En hoe doen jullie dit met de kdv?
4 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Ik ben nogal bang om te beginnen met de oefen hapjes omdat onze kleine man ...
Ik was begonnen en ervaarde idd ook dat mijn zoontje veel buikpijn kreeg ‘s nachts ik heb nu besloten er even mee te wachten.. zoveel beseffen ze het niet eens en wil er weer mee beginnen als hij er echt interesse in heeft..
4 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Wij zijn in de middag begonnen. Ik gaf dan om 17:00 ongeveer voor de laatste fles van 18/19u.
Nu krijgt ze meestal in de ochtend en avond. Ene dag gaat beter dan de andere.
We geven nu ook een beetje fruit in de ochtend en dat vindt ze echt heerlijk (mango is een hit hier).
Ik heb qua krampen geen toename gemerkt. Wij zijn met om de dag aanbieden begonnen. Toen het 3x goed ging dagelijks. We slaan wel eens een fruit of groente over. Bijv als ze in de ochtend al haar fruitje laat staan. Dan heeft ze er gewoon geen zin in en dat is ook helemaal prima!
Op het kdv krijgt ze nog geen fruit. Heb nog niet aangegeven dat ze het mag hebben.
4 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Wij wachten ook nog even. Nogsteeds Omneo voeding nodig vanwege de krampen en Macgrogrol voor haar obstipatie. Lijkt me echt leuk om te starten nu met 4 maanden oud maar durf het nog niet aan.
4 maanden geleden
Hebben meer mensen dat hun baby eczeem/babyacne heeft sinds het geven van oefenhapjes? Ons meisje is nu 4,5 maand en we geven sinds 2 weken oefenhapjes. Eerst was haar huidje altijd helemaal gaaf en nu heeft ze veel kleine puistjes op haar gezicht. De huisarts zegt dat het babyacne is, maar het is echt pas sinds we oefenhapjes geven. Vooral sinds de paprika lijkt het, maar dat weet ik niet zeker.
Iemand anders dezelfde ervaring? Zo ja, hebben jullie ook tips? Hopelijk kunnen jullie ons helpen!
4 maanden geleden
Reactie op Sissaa
Hebben meer mensen dat hun baby eczeem/babyacne heeft sinds het geven van o ...
Ik zou dan de hapjes even laten voor wat het is en kijken of haar huidje beter wordt! Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Daarna langzaam weer introduceren of echt wachten tot de 6 maanden
4 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Wij wachten ook nog eventjes, ik wil dat haar darmpjes nog verder rijpen. Ook hebben we nog geen tekenen gezien dat ze klaar is voor hapjes. Ze is nu 4 maanden.
4 maanden geleden
Ik wacht ook nog voor de oefenhapje hij is nu ook bijna 4 maanden maar wacht nog liever vanwege zijn darmen dat het nog verder kan rijpen😊 ook laat hij nog niks merken van dat hij het zou willen😊
4 maanden geleden
Als je wel begonnen bent met 4 maanden, is dit dan omdat je het idee hebt dat de kleine intresse heeft in je eten? Wij mogen komende week beginnen maar hij heeft echt nog geen intresse in ons eten. Ben erg benieuwd (los van wat ieder goed acht voor de darm ontwikkeling) wanneer je het gevoel hebt dat het goed is om te starten. Voor hetzelfde geld geven we geen oefen hapjes en lijkt hij over 2 maanden nog steeds geen intresse te hebben 😅
4 maanden geleden
Reactie op Cecilel
Als je wel begonnen bent met 4 maanden, is dit dan omdat je het idee hebt d ...
Ik zit met hetzelfde… en lees dan weer dingen over wel vroeg genoeg beginnen zodat ze minder kans hebben op voedselallergieen. Maar wat als hij totaal nog geen interesse toont 🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Reactie op Cecilel
Toevallig vandaag het boek binnen van ‘de Groene Vrouw’. Zij heeft ook een blog en zegt daarin het volgende: “Dus voor de veiligheid zou ik aanhouden: wacht tot 5,5 à 6 maanden en ga dan pas bewust kijken of je de signalen oppikt. Kan je kindje zelf rechtop zitten? Brengt hij gericht speelgoed etc. naar zijn mond? Maakt hij kauwbewegingen en kokhalst hij niet als iets over de helft van zijn tong naar binnen komt? Is hij enthousiast over eten en probeert hij het te pakken? Als het antwoord op AL deze vragen (dus niet één van deze vragen maar allemaal) JA is, zou ik zeggen: go for it”
Link: https://groenevrouw.nl/blog/blog-categorieen/moeder-kind/die-zes-maanden
4 maanden geleden
Reactie op Babygirlfeb24
Toevallig vandaag het boek binnen van ‘de Groene Vrouw’. Zij heeft ook een ...
Enige van dit is dat hij wel kauwt en speelgoed in zijn mond doet, met voedsel heb ik nog niks in zijn buurt gedaan maar wacht sws liever dat hij over de 5maanden is😊
4 maanden geleden
Reactie op Cecilel
Onze dochter had ook geen interesse in ons eten. Vorige week toch gestart om te proberen wat ze deed, als het nog niet werkte zouden we gewoon weer stoppen. Maar ze vind het heerlijk, ik geef ongeveer 1 ijsblokje per keer maar ze zou zo meer eten.
4 maanden geleden
Vanmorgen voor het eerst een hapje op vanaf een lepeltje. Doperwten uit de moestuin.🤩 Ben benieuwd naar de rest. Laatste dagen liet ze duidelijk intresse zien.
4 maanden geleden
Ik ben van de week begonnen hij is 4 maanden we zijn begonnen met wortel paprika en zoete aardappelen eerst koken en dan blenden! Eerst allemaal apart geven en daarna kan je het mengen daarna met een beetje banaan en zo verder het gaat echt om 2 kleine lepeltjes dat ze er even aan proeven!
4 maanden geleden
Wij zijn begonnen met oefenhapjes net voor 4 maanden. Nu 2 keer een hapje geprobeerd van een paar lepels. Gaat erg goed in (gepureerde wortel) maar ze lijkt daardoor weer krampjes te krijgen. Is dit een teken om nog even te wachten? Ze lijkt er verder wel aan toe aan het lekker te vinden enzo.