229 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op charf
Hoe doen jullie dag voor de dagen dat jullie kindje naar de opvang gaat? Ge ...
Nu hij 1x per dag krijgt doe ik het zelf. Als het later naar 2x gaat dan geef ik mee naar de gastouder en oma
4 maanden geleden
Geven jullie 5 tot 10 keer ook echt dezelfde smaak als hapje? Wij zijn zondag gestart met doperwtjes uit de moestuin maar dat vind ze duidelijk nog niet lekker.
4 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Geven jullie 5 tot 10 keer ook echt dezelfde smaak als hapje? Wij zijn zond ...
Hoe vaak geven jullie hetzelfde? Ik geef bijv 4 dagen wortel dan 4 dagen zoete aardappel dan 4 dagen broccoli, en dan als ik alle groente heb gehad doe ik ze nogmaals zodat elke groente zij 8-10 x heeft gehad en daarna doe ik ze combineren…is dit goed?
4 maanden geleden
Onze mannetje is nu 4 maanden, en we geven nog niet consequent of via een schema ofzo. Vooral wanneer het uitkomt met slaapjes, flesjes en andere activiteiten. Hij zit nu net in een moeilijke fase met veel onrust (slecht slapen, vele huilen overdag) , dus op een drukke dag gaan we niet ook nog iets nieuws aanbieden in de vorm van hapjes. Als het toevallig zo uitkomt en hij is blij en rustig als wij gaan eten geven we hem ook wat. We willen vanaf 5 maanden daar wat consequenter in zijn.
4 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Geven jullie 5 tot 10 keer ook echt dezelfde smaak als hapje? Wij zijn zond ...
Haha nee hoor. Geef niet iedere dag hetzelfde. Helemaal als ze iets niet lekker vind. Dan probeer ik gewoon weer iets wat ze wel lekker vind en dan later een keer niet lekker vind.
Had laatst een keer iets gegeven wat ze vies vond, daarna ging het pas weer goed toen ze mango had gehad.
4 maanden geleden
Onze dochter is nu 5 maanden oud en eet met gemak een potje Olvarit leeg (de kleinste uiteraard). Hoeveel geven jullie je ukkies van 5 maanden? We merken dat haar ontlasting dikker is (logisch) en vaak aan het persen is. Nu speelt ze intussen lekker verder, dus we twijfelen een beetje of we op de goede weg zijn of niet 🙊
4 maanden geleden
Reactie op DEND3227
Zijn jullie ook echt pas met precies 4 maanden begonnen of al iets eerder? ...
Waarom wil je nu al proberen? Omdat je dat zelf ‘leuk’ vind of om een andere reden? Wij wachten echt tot minimaal 4 mnd en misschien zelfs iets langer. De darmen zijn er tussen de 4 en 6 mnd klaar voor, maar aan de buitenkant zie je nergens of dat daadwerkelijk zo is. Voor de zekerheid even wachten is onze gedachte daarom.
4 maanden geleden
Reactie op RosaV123
Onze mannetje is nu 4 maanden, en we geven nog niet consequent of via een s ...
Wij doen het precies zo. Gewoon als het uitkomt met dag en tijd en als ze vrolijk is. Heb wortelhapjes ingevroren, dus dat is zo even opgewarmd. Af en toe even laten likken aan een stukje komkommer. En als ik fruit laat proeven is het vaak een geprakt banaantje. Gewoon 3 hapjes voor de mondmotoriek en het ervaren van smaken. Geen moeten, wel proberen. Vanaf 5 maanden ga ik dit ook elke dag wat consequent doen :)
4 maanden geleden
Hier begonnen met 4 maanden. En is nu 4,5 maand. Begonnen met pompoen en wortel en nu erwtjes en mango erbij. Verbazingwekkend hoe snel ze het happen/slikken onder de knie begint te krijgen. Ze juicht helemaal als ze ziet dat er een hapje komt. En alles valt nog in de smaak. Vooral de erwtjes. Ik kook en blend alle groenten en doe ze in ijsblokjeshouder in de vriezer. 1 blokje per dag gaat er zo in!
4 maanden geleden
Hoppa! Tijdens een slaapje een voorraadje gemaakt. ☺️ Tot nu alleen doperwtjes gegeven als oefenhapje maar dat vind ze niks. Ze hapt wel goed van de lepel.
4 maanden geleden
Reactie op goudenvis
Ziet eruit als een fijne vorm, weet je toevallig welke dit zijn?
Ik gebruik ze voor het eerst nu. Geïnvesteerd erin dus hoop dat het fijne zijn inderdaad. Deze zijn het
https://www.bol.com/nl/rnwy/account/order_details/4098180719?order_item_id=40981807191000