229 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hoe rechtop is dan rechtop? Onze kidsmill newbornset is zeg maar semi recht ...
Nee dit is niet rechtop. Rechtop als in echt zelf kunnen zitten in bijvoorbeeld het stoeltje van Ikea (met kussens etc is niet erg). Tenminste, dat dacht ik dat ze dat eerst moet kunnen voor je echt rapley doet.
4 maanden geleden
Wij hebben nu 3x groente gegeven ( na het eerste slaapje), en ons kindje slaapt s nachts nu onrustig. Draaien kreunen scheetjes laten.. lijkt verder nergens last van te hebben. Maar is het dan te veel voor hem nu? Of is dit gewoon even wennen? Dat we overgingen van bv naar kv was het echt huilen en krampen dit is dus wel anders
4 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Maar dat is gek want Rapley start ook met 6 maanden toch?
Alleen als de kleine redelijk goed zelf rechtop kan zitten (met ondersteuning van kussens ertussen bijvoorbeeld is dus prima om het wat meer ‘klem te zetten’). Ze noemen het vanaf zes maanden omdat sommigen dan wel al redelijk goed kunnen zitten met ondersteuning.
Maar niet halfliggend Rapley geven dus. Zoals in de stoel die jij hebt (ik trouwens ook maar dan van Stokke).
4 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Kan je in die stoel wel gepureerde hapjes geven?
Jawel, dat wel. Dat gaan wij in ieder geval wel doen. Eerst echt helemaal smooth pureren en als ze daaraan gewend is, steeds een beetje korter en korter pureren richting de zes maanden/richting de tijd dat ze met ondersteuning rechtop kan zitten. ☺️ En als ze dan met ondersteuning goed kan zitten, gaan we rustig over naar Rapley methode.
4 maanden geleden
Andere vraag, wanneer geven jullie de oefen hapjes. Op de dagen dat uk naar de opvang gaat halen we hem vaak rond half 6 op krijgt hij een fles om 6 en wil dan naar bed. Is het te rommilig om het alleen te doen op dagen dat hij niet naar de opvang gaat? (Hij gaat 3 dagen di,do,vr)
4 maanden geleden
Reactie op Cecilel
Andere vraag, wanneer geven jullie de oefen hapjes. Op de dagen dat uk naar ...
Nee ik sla het ook nog over. Maar als ze wat meer gaat eten dan natuurlijk wel. De opvang geeft hier rond 16.30/17.00 zelf het hapje. Fruit hebben ze al daar. Alleen avond eten moeten we dan mee geven. Ideaal dan is dat al gegeven als ik haar.ophaal. dat doen ze dan tot 1 jaar
4 maanden geleden
Hebben jullie al pap gegeven? Zo ja, hoe heb je dit gemaakt? Ik geef nog bv.. maak ik de pap dan met bv of water?
4 maanden geleden
Reactie op Zweedsebaby
Hebben jullie al pap gegeven? Zo ja, hoe heb je dit gemaakt? Ik geef nog bv ...
Ik met flesvoeding dusja denk dat borstvoeding er ook gewoon mee gaat😊
4 maanden geleden
Hallo dames, wat doen jullie als je kindje het hapje niet lekker vind? Volgende dag weer aanbieden of ander hapje proberen??
4 maanden geleden
Reactie op Zena89
Ze zeggen vaak 3 dagen achter elkaar aanbieden. Dus inderdaad volgende dag ...
Het is een hem, en is goed dan probeer ik morgen gewoon weer ben met wortel begonnen namelijk zoals de meeste mee beginnen
4 maanden geleden
Reactie op Zena89
Ze zeggen vaak 3 dagen achter elkaar aanbieden. Dus inderdaad volgende dag ...
En als die na 3dagen nog niet lekker vind gewoon over tijdje dan weer proberen?
4 maanden geleden
Reactie op LifeIsPrecious
Hallo dames, wat doen jullie als je kindje het hapje niet lekker vind? Volg ...
Heb nu meerdere keren broccoli aangeboden. Maar mijn dochter kokhalst er gewoon echt van.
Ik ga nu eerst weer een tijdje andere smaken aanbieden. Naar mijn idee heeft het geen zin om het nu te blijven geven. Misschien vind ze het straks lekkerder in combinatie met een andere smaak.
4 maanden geleden
Reactie op azahafsa
Ik heb ook nog een vraagje. Vanuit het consultatiebureau zeggen ze dat je o ...
Je moet niets, maar dat wordt vaak wel geadviseerd om dat een beetje op tijd te laten proberen in verband met mogelijke allergie.
Ik zou het samen pureren met een smaakje wat je kleintje lekker vindt. Dat zou ik doen als wij straks een eitje gaan aanbieden. Of als ze dan toch al oud genoeg is, met de Rapley methode gewoon.
4 maanden geleden
Reactie op jjp1997
Heb nu meerdere keren broccoli aangeboden. Maar mijn dochter kokhalst er ge ...
Ohh oke ja mijne nu met wortel hij kokhalst nog net niet maar trekt vieze bekken en spuugt het uit, de eerste paar happen slikte hij wel door en toen begon hij vies te vinden😅 probeer het morgen en overmorgen nog zo niet laat ik de wortel voor wat het is😅😅