26 Reacties
4 maanden geleden
We hebben een paar periodes gehad waarbij onze zoon(nu 19 weken) echt binnen 3 seconden naar vol schreeuwen ging. Geen opbouw met eerst jammeren, nee meteen heel hard huilen. We hebben er ons maar bij neergelegd dat hij dit doet in periodes dat hij het moeilijk heeft (ontwikkelingssprong, ziekjes etc.) dat maakt het iig makkelijker om mee om te gaan, en denken dat het niet aan ons als ouders ligt. Verder geen tips.
4 maanden geleden
Hier ook zo een meisje!! Heeft dikke week geduurd en nu is het merendeels over naar brabbelen met een krijs hier en daar als ze haar zin niet krijgt (bijv rollen wat haar nog niet lukt)
4 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Hier ook zo een meisje!! Heeft dikke week geduurd en nu is het merendeels o ...
Denk dat het trouwens een manier is van het leren kennen van haar stem, vooral omdat ze nu dus ook meer brabbelt.
Bij enthousiasme/volle luier/honger weet ik het krijst ze nog, lees; HEEL HARD gillen. Maar denk dat het even een periode is van sprong 4
4 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Hier ook zo een meisje!! Heeft dikke week geduurd en nu is het merendeels o ...
Maar is het dan gewoon alleen gillen? Dit is echt compleet overstuur huilen en duurt zeker al meer dan een week.
Nouja ik vind het ergens ook helemaal prima, maar ben zo bang dat we iets fout doen ofzo.. Zo lastig dat ze niks kunnen zeggen :(
Wat ik me eigenlijk ook weer niet kan voorstellen, want ik sta binnen 1 minuut met een fles naast haar als ze begint. (Oke oke soms moet ze wachten op haar zusje als ik die net verschoon ofzo, of als ze tegelijk de fles krijgen, moeten ze beide in de Tripp Trapp, maar ik ga meteen aan de slag)
En neerleggen in de box kan prima, dus geen oorpijn ofzo, maar neerleggen in bed is echt een groot drama.
Nouja ik zal het maar proberen op een fase te houden, want zoals ik al zei, kan eigenlijk gewoon niet bedenken wat we fout doen. Maar ze is het er blijkbaar zo vreselijk mee oneens, je gaat echt twijfelen aan jezelf 🥲
4 maanden geleden
Hier met tranen en al luid krijsen. Vaak alleen als ze honger heeft en in de fles aan het maken ben wat te lang duurt voor haar. Helemaal overstuur.
4 maanden geleden
Ja ik herken het! Opeens doet onze dochter dit ook. Echt overstuur gillen krijsen dat je er oorpijn van krijgt. Het is sinds een week (nu 19 weken oud). Bij ons vooral als ze op bed gaat. Maar niet elke keer gelukkig maar bijna dagelijks wel één keer, soms twee keer en soms een dag helemaal niet. Ik begin ook te twijfelen aan mij zelf. Gevoelsmatig denk ik geen juiste timing (te vroeg of te laat op bed/dutje). Oververmoeid ook wel eens maar zeker niet elke keer dus daarom denk ik timing. Misschien een fase? What the hell wat een geluid en doet echt zeer aan mijn oren. Misschien wil ze niet alleen zijn even? Bij ons is het wel opvallend dat het vaak het laatste dutje is of naar bed gaan in de avond.
4 maanden geleden
Hier was het ook zo! (Nu 20 weken). Echt zo hard en intens krijsen, ik heb haar nog nooit zo horen huilen. Ze is over het algemeen juist super tevreden. Duurde hier vrij kort, een weekje ofzo... ik dacht dus dat t misschien het sprongetje was oid. Vervelend (en zielig) is het wel 😔 hopelijk is het snel voorbij!
4 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Maar is het dan gewoon alleen gillen? Dit is echt compleet overstuur huilen ...
Nee, echt uit het niks zo krijsen, huilen etc. alsof ze heel veel pijn had, zelfs bij oppakken ging ze door. Ik kreeg er echt paniek van, op een gegeven moment zagen we een patroon, vooral als ze moe was.
En nu ineens is het zo goed als over en is ze meer gaan brabbelen!
4 maanden geleden
Thanks voor alle reacties :)
Probeer het er maar op te houden dat het niet aan ons ligt. Het patroon heb ik nog niet ontdekt, dat is gewoon altijd 😬
Het wordt vast sneller beter. Laten we hopen dat zuslief dit wel overslaat
4 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Thanks voor alle reacties :)
Probeer het er maar op te houden dat het niet ...
Ik denk oprecht dat het gillen hier veel “goed” gedaan heeft ondanks dat ik er knetter gek van werd….
Ze draaide vandaag voor het eerst op haar zij! Sprongetjes zijn k*t, maar leveren ook heel veel leuks op!!
4 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ik denk oprecht dat het gillen hier veel “goed” gedaan heeft ondanks dat ik ...
Hihi ik geloof niet echt in de sprongetjes theorie, hier klopt er in ieder geval geen hout van (dan was week 2-14 een grote sprong met alleen maar donderwolkjesdagen 🥲)
Maar dat ze iets aan het ontdekken is, kan wel goed inderdaad. Ben benieuwd, vanmorgen was haar eerste fles zonder extreem gegil, ondanks dat ik "langzaam" was, hopelijk was dit een gevalletje van mama trekt het niet meer, maar het einde van deze fase is ook in zicht 😅
4 maanden geleden
Lieverd de darmpjes zijn allang klaar ✔️ er is geen sprake van krampjes
4 maanden geleden
Wil je dat van mij aannemen? Want je hebt het steeds over krampjes
4 maanden geleden
Reactie op Mir2024willbegreat
Wil je dat van mij aannemen? Want je hebt het steeds over krampjes
Zou je dat bij jezelf willen houden? ☺️
Mijn meiden zijn prematuur geboren, dus waren de darmen niet zo goed ontwikkeld als van voldragen kindjes. Second, de andere baby zit vast doordat ik na 4 maanden ben overgestapt op kunstvoeding. Als jij 3 dagen niet hebt kunnen poepen, heb je ook kramp.
3: de baby waar het om gaat, heeft in zn gehele minder last gehad van de krampjes dan haar zus, dus ja ik weet dat dit de oorzaak voor haar niet is. Neemt niet weg dat babies van 4/5 maanden wel darmkrampjes kunnen hebben, net als jij en ik.
4 maanden geleden
Reactie op Mir2024willbegreat
Lieverd de darmpjes zijn allang klaar ✔️ er is geen sprake van krampjes
Ah en rillingen van "lieverd"
Doe maar gewoon niet en laat elkaar in waarde, komen we veel verder mee.
4 maanden geleden
Reactie op Vega87
Mijn zoontje is 4 en halve maand en laat harde scheten soms met huilen, hee ...
Ja dat, huilt ze heel erg, komen er ineens 4 scheetjes uit en dan is het weer stil en lacht ze vrolijk. Gegarandeerd dat dat dwars zat 😅
4 maanden geleden
Overigens, hebben jullie babies ook "achteruit" lachen gedaan? 😂
Ze wilde het wel, maar kon het niet denk ik haha
Ging ze op een inademing proberen te lachen. Ook herkenbaar?