13 Reacties

5 maanden geleden

Wij gebruiken bij onze zoon het fedde en kees laken. Werkt bij ons goed, onze zoon kan hierdoor niet omdraaien in bed. Kost wat, maar is ons elke euro waard ivm een goeie nachtrust.

5 maanden geleden

Mijn dochter draait sinds ze 11 weken is op haar buik. Heeft ook de motoriek nog niet helemaal om terug te rollen. Cb en fysio hebben gezegd ; Als ze zelfstandig kunnen rollen zijn ze sterk genoeg om het neusje te draaien dus maak je geen zorgen! Ga het vooral niet tegen houden.

5 maanden geleden

Reactie op Roambr

Mijn dochter draait sinds ze 11 weken is op haar buik. Heeft ook de motorie ...
Dit inderdaad! Onze dochter was er destijds ook vroeg bij, vond het in het begin mega spannend maar ze zijn inderdaad dan sterk genoeg! 💪

5 maanden geleden

Als hij z'n hoofd goed op kan tillen gaat hij dat ook automatisch in z'n slaap doen. Begrijp helemaal dat je het spannend vindt dus doe vooral wat goed voelt. Als dat in de wieg naast je is lijkt me dat prima. Dat is niet voor niets het advies voor minimaal de eerste 6 maanden.

5 maanden geleden

Wij hebben een aerosleepmatrasje aangeschaft voor het geval hij op zn neus belandt. Zijn we tot nu toe erg tevreden over!

5 maanden geleden

Ik heb hem vannacht weer in de wieg gehad, daar heeft hij ook niet de ruimte om volledig te kunnen rollen dus dat voelt toch beter. Qua rollen lukt het hem dus soms net, maar heeft nog wel moeite om met zijn hoofd altijd goed terecht te komen omdat de armen soms nog wat vreemd onder zijn lijfje zitten. Eenmaal goed dan kan hij zijn hoofdje goed omhoog doen. Maar in de worsteling om goed terecht te komen zit hij net wel eens met zijn gezichtje in het matras, vandaar dat ik het wat eng vind. Hadden het geprobeerd omdat hij vrijdag bij mijn ouders gaat logeren ivm bruiloft. Maar misschien moeten we de wieg daar maar heen brengen 🙈.

5 maanden geleden

Reactie op NS29

Ik heb hem vannacht weer in de wieg gehad, daar heeft hij ook niet de ruimt ...
Ik zou een wieg juist eng vinden. Dalijk draait hij zijn neus vast aan de zijkant van de wieg . In een ledikant heeft hij veel meer ruimte om te draaien

5 maanden geleden

Overdag veel oefenen met terugrollen. Als je hem tijdens dutjes of in de nacht op zn rug wil leggen ook doen zoals hij het zelf moet doen. Zodra hij door heeft hoe die zelf terug kan draaien er niet meteen heen gaan als hij begint te mopperen (wel als hij huilt natuurlijk) maar even zelf laten proberen. Voor mijn dochter werkte dit het beste. En verder lekker laten slapen zoals hij het liefste ligt, ze draaien hun hoofd echt wel op tijd ☺️

5 maanden geleden

Als je het echt spannend raad ik je aan om er bij te staan/zitten als je ziet dat je zoontje op zijn buik ligt. Ga hem observeren. Hoelang ligt hij met gezichtje naar beneden, duurt het lang voorbij hij zijn gezicht draait. Je zult zien dat hij vanzelf goed gaat liggen.

4 maanden geleden

Even een update. Zoontje is volgende week 5 maanden oud, rolt nu echt heel makkelijk naar de buik. Maar nog steeds 0 pogingen tot terugrollen naar de rug. Ik rol hem nog steeds op de manier hoe het moet terug, maar hij heeft er zelf echt geen zin in. Iemand nog tips hiervoor? Het is wisselend nu met het wel of niet op de buik willen slapen en ergens blijf ik het eng vinden als hij wel op de buik gaat slapen.

4 maanden geleden

Reactie op NS29

Even een update. Zoontje is volgende week 5 maanden oud, rolt nu echt heel ...
Komt vanzelf heeft tijd nodig.

4 maanden geleden

Reactie op NS29

Mijn dochter kan ook nogsteeds niet terugrollen.. hopelijk duurt het niet lang meer

4 maanden geleden

Reactie op NS29

Mijn zoontje slaapt al 2 maanden op z’n buik. Aerosleep zorgt wel voor meer rust maar na de eerste spannende nachten slaap ik nu ook gerust. Hij kan z’n hoofdje goed draaien