21 Reacties
4 dagen geleden
Wij ontbijten naar mijn idee vrij laat... dus ik combineer ontbijt en fruit.. als ze wakker wordt krijgt ze altijd eerst borstvoeding namelijk.馃槄 maar vanmorgen was het
2 framboosjes (diepvries)
3 stukjes avocado (diepvries)
Part tomaat
Stukje brood + korst met (ongeveer 1.5 cm breed vanaf de onderkant. Brood en korst los van elkaar) boter
Plakje komkommer
En thee.
4 dagen geleden
Na haar eerste slaapje een halve soepstengel en na haar 2e slaapje bied ik een cracotte aan maar die wil ze niet altijd.
4 dagen geleden
8 maand: ik geef nog geen brood/gluten en nog volledig borstvoeding dus eten gaat soms een beetje tussendoor ipv vaste momenten.
Wat vaak in de ochtend:
Ei (gekookt/scambled/gebakken) met roomboter
Avocado
Banaan met notenpasta
Random fruit vaak met wat olijfolie
Smoothie (vaak met biet, banaan, Bosvruchten, appel, avocado of spinazie/courgette, avocado, mango, perzik)
Lunch is hier vaak een warme hap en gewoon met de pot mee, ik vries altijd wat meer hapjes in als ik heb gekookt.
Zoete aardappel, paprika, worst
Bloemkool, kikkerewrt, kabeljauwlever
Rodekool, aardappel, gehaktbal
Pasta zonder pasta haha dus het vlees en de groente
Verschillende curry's (net begonnen met rijst erbij geven)
Aardappel, doperwt/wortel, kip
Quinoa, bonen/mais, gehakt
Etc etc.
Pas bij 1 jaar begin ik met brood af en toe, daarvoor eerst rijstwafel of banaan/havermout pannekoekjes of andere bakseltjes. Hopelijk heb je er wat aan!
4 dagen geleden
Mijn dochtertje at eerst heel goed brood maar opeens wil ze dit niet meer. Hooguit drie stukjes. Nu maak ik moedermelk met banaan pannenkoekjes voor haar. Vind ze echt heerlijk
4 dagen geleden
Een nieuwe hit hier is yoghurt met een lepel appelmoes (of wat fruit uit een potje) en wat pap erbij. Ik vind het vrij goor maar ons meisje vindt het heerlijk. Verder ook wentelteefjes, pannenkoekjes, havermoutpap, gebakken ei. Tussendoor komt er bijna niet van, soms een stuk komkommer of een maisvinger voor de gezelligheid terwijl ik aan het koken ben. Volgens mij hoeven tussendoortjes ook nog niet voor de voedingswaarde.
4 dagen geleden
Wat ze hier krijgt; haverpap, stukken fruit, fruitzakjes, yoghurtjes, boterham, op brood; klein beetje mozzarella, avocado, kipfilet, pindakaas of smeerkaas voor kids.
Bananen pannenkoekjes, soepstengel, maisstengel, cracotte cracker.
3 dagen geleden
Mijn dochter is bijna 8 maanden. Globaal is dit haar eet planning:
- 07.00 borstvoeding
- 08.30 200 gram fruit
- 11.00 borstvoeding
- 12.00 200 gram warm eten
- 15.00 borstvoeding
- 18.30 bordje pap 150 gram
- 19.00 borstvoeding
- 23.00 borstvoeding
Tussendoor nog maisvingers, stukken groente en fruit om op te knabbelen.
3 dagen geleden
Vandaag als lunch quinoa met linzen en avocado + halve boterham cottage cheese
Pas ook pannenkoekjes gemaakt van ei, avocado en banaan!
3 dagen geleden
Reactie op Tamberw
Oeee mogen ze al quinoa eten?? Ik eet dit zelf veel maar wist niet dat baby ...
Ja gaat heel goed! Ik heb even gewacht tot ze wat beter begon te kauwen ivm speeksel aanmaak en dat het dus niet teveel in de keel blijft hangen maar gaat nu heel goed hier! Ik denk dus even per kindje bekijken of ze de kauwbewegingen goed maken en dan kan je dat prima geven 馃槂
3 dagen geleden
Vandaag hadden we hier een vers plakje bananenbrood met de lunch. Dat was duidelijk een succes! 馃榾
2 dagen geleden
Reactie op Hahatif
Ja gaat heel goed! Ik heb even gewacht tot ze wat beter begon te kauwen ivm ...
Nou wat goed!! Ik ga het vanavond gelijk maken en geven haha. Kauwen gaat hier opzich al goed! De bananen pannenkoekjes, brood af en toe en grotere stukjes kip wordt al goed op gekauwd 鉁ㄢ湪. Geef jij eigenlijk ook al grotere stukjes groente? Ik ben zo panisch haha, maar wil wel dat hij uiteindelijk gewoon goed kan mee eten..
2 dagen geleden
Reactie op Tamberw
Nou wat goed!! Ik ga het vanavond gelijk maken en geven haha. Kauwen gaat h ...
Oh leuk, haha benieuwd hoe het gaat! Maar ja groente wordt nu iets groter aangeboden sinds een week ongeveer. Daarvoor ging ik over even vluchtig met een staafmixer doorheen dus ze heeft het nooit helemaal plat gepureerd gehad en altijd al we stukjes/structuur.
Grotere stukken groente geen probleem als ze maar zacht zijn gekookt/gestoomt etc en een dosis geduld want kauwen zonder kiezen gaat niet zo snel haha
2 dagen geleden
Reactie op Hahatif
Oh leuk, haha benieuwd hoe het gaat! Maar ja groente wordt nu iets groter a ...
Het ging goed. Hij spuugde het niet uit gelukkig hahah! Ja wij doen nu ook inderdaad niet meer fijn pureren maar iets meer stukjes erin. Goeie tip. Ik ga wellicht de groentes dan stomen en niet in de mixer gooien maar prakken! Ik vind eten sowieso geduld hebben hahaha duurt inderdaad niet heel snel!
2 dagen geleden
Reactie op Tamberw
Het ging goed. Hij spuugde het niet uit gelukkig hahah! Ja wij doen nu ook ...
Wat goed! Leuk he haha
Maar ja beetje wat grover prakken is ook goed voor ze om eten en structuren te leren kennen. En ja je geduld worft aardig op de proef gesteld soms hahaha
茅茅n dag geleden
Reactie op lieke0504
Oh wat een goed menu is dit 馃槏 ik vraag me af hoe je de curry鈥檚 maakt voor ...
In het begin heb ik eten apart gehouden ivm kruiden maar steeds meer en mildere kruiden ge茂ntroduceerd en nu eet ze gewoon volledig mee. Wij eten altijd al wel vrij gekruid en pittig dus ze zou er toch aan moeten wennen plus de meeste kruiden zijn super gezond en positief voor verschillende (hormonale) processen in het lichaam. En laten we eerlijk zijn is toch veel lekkerder 馃き
茅茅n dag geleden
Reactie op Leennie1994
Vandaag hadden we hier een vers plakje bananenbrood met de lunch. Dat was ...
Hoe heb je deze gemaakt? 馃榿 Ik heb gelezen dat baby van 8 maanden nog geen havermout mag.