11 Reacties

vorig jaar

Lastig zeg! Hier een 'verticale' groep van 0-2 en daarna van 2-4. Dus wat logischer speelgoed gelukkig. Maar ik snap dat het heel lastig is, want autootjes voor drie en vier jarigen wil je ook niet weghalen. Misschien kun je voorstellen om auto's op de groep te hebben die uit 1 onderdeel bestaan en dus ook voor de kleintjes geschikt zijn. Dus geen auto's die uit losse onderdelen kunnen bestaan?

vorig jaar

Ja heel lastig. Onze dochter zat vanmiddag in een bak met papier. Met als gevolg, onbekend hoeveel papier ze heeft op gegeten!? Ze stopt alles in haar mond. Thuis eet ze ook papier als het haar lukt. Ze waren er van geschrokken omdat mijn man het zag bij het ophalen. Zij hadden niet gedacht dat ze papier zou eten. Wij ook niet totdat we het zagen 😂😵‍💫

vorig jaar

Bij ons in de crèche hebben ze een baby hoekje met een grond box waar ze de baby's in kunnen laten spelen als de oudere kinderen met 'ongeschikt' speelgoed spelen. Er zijn ook momenten dat de baby's tussen de oudere kinderen kunnen kruipen maar dan is het 'ongeschikt' speelgoed opgeruimd. Hun sensorische boxen maken ze altijd met eetbaar materiaal (vb gekleurde rijstkorrels) of ze zitten er bij als ze de baby's laten voelen (vb bij tamme kastanje). Bij ons zijn er ook vrijwilligers werkzaam die extra ondersteuning bieden, dus wel luxe dus!

vorig jaar

Reactie op PrinsKaboem

Ja heel lastig. Onze dochter zat vanmiddag in een bak met papier. Met als g ...
Papier is op zich niet giftig. De meeste lijmen trouwens ook niet, is gemaakt van hoeven (van koeien, varkens en paarden). Ik heb als kind mega veel papier gegeten en ik leef nog.

vorig jaar

Papier is op zich niet giftig. De meeste lijmen trouwens ook niet, is gemaa ...
Ja ik ben er ook niet heel bang voor. Dat zijn van die dingen dat ik het nu weet en haar dus geen papier geef of laat rondslingeren omdat ze op zich van mij geen papier hoeft te eten.
Daarom heb ik gekozen voor zo hele overdreven natuurlijke kinderopvang waar ze alleen met montessori speelgoed spelen en waar ze in de ochtend warm koken en alles duurzaam is. Ik ben zelf helemaal niet zo, maar nu weet ik wel dat alles daar simpel en veilig is. In de hele opvang zijn geen kleine onderdelen te vinden ❤️

vorig jaar

Hier een verticale groep met kinderen van 0-4. Het speelgoed dat echt onveilig is voor de kleintjes staat niet op de groep maar in de hal. Dat wordt erbij gepakt als de baby’s slapen of ze gaan met een leidster even op de hal spelen.

vorig jaar

Hmm... Ik zou vragen naar de locatie manager lieve mama (#KarenVibe). Maar los van dat ik echt geloof dat ze opletten, zit een ongeluk in een klein hoekje. Het afpakken van "gevaarlijk" speelgoed is in mijn ogen geen oplossing. Ik zou hier wel echt iets mee doen, want ze kunnen niet altijd letten op wat hij pakt of doet en als hij dan wel ineens een los wieltje is of een zwaard van een lego, ben ne verder van huis. Ik wil je absoluut niet bang maken hoor, maar denk dat het wel realistisch is om er zo naar te kijken. Bij onze opvang zit baby op de dagen dat ze samenvoegen met een oudere groep, in een grondbox. Lekker veel kussens, babyspeelgoed en niks wat onveilig voor haar kan zijn. Verder hebben ze hoekjes waar de ouderen kindjes kunnen spelen. Als daar dan een baby tussen komt kruipen valt dat snel op.

vorig jaar

Dank voor jullie reacties allemaal. Ik heb inderdaad besloten om de regiomanager hier over te mailen want het zit me echt niet lekker. Hopelijk zijn ze het met mij eens en gaan ze aanpassingen doorvoeren en anders ben ik zelfs geneigd om te kijken naar een andere opvang.

vorig jaar

Reactie op PrinsKaboem

Ja heel lastig. Onze dochter zat vanmiddag in een bak met papier. Met als g ...
Dan vind ik wel heel dom van het KDV. Als ze kleine onderdelen kunnen inslikken dan ook papier. Juist papier, dat wordt lekker zacht.

vorig jaar

Bij ons in de crèche hebben ze een baby hoekje met een grond box waar ze de ...
Zo gast dat bij ons op het KDV dus ook. Hier ook een verticale groep van 3maand tot 4jaar. Die van mij heeft onder extra toezicht van het jaar al meegedaan aan modderdag. Toen hebben ze eerst alle oudere kindjes laten spelen en daarna hem helemaal alleen. Zodat ze ze echt alle aandacht voor hem hadden.