23 Reacties

3 maanden geleden

Oow ik vergeet ook te melden dat ze dus ook al kruipt. Dus echt heel erg beweeglijk is en vlot is met alles

3 maanden geleden

Mijn zoontje is 5 maanden en eet 170 gram groentepap en ongeveer 100 gram fruitpap. Daarnaast 4x 180 ml flesvoeding. Hij mag 700 ml drinken op een dag en tot 250 gram groente-/fruitpap eten

3 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Mijn zoontje is 5 maanden en eet 170 gram groentepap en ongeveer 100 gram f ...
Elk kind is ook gewoon anders, dus het is beetje zoeken wat best gaat voor jouw kindje

3 maanden geleden

Mijn zoontje is 6 maanden krijgt om 7 uur fles 9 a 10 uur fruithapje met liga 11 uur half 12 fles en stukje fruit in de middag 4 uur fles 5 uur groente hapje en 7 a 8 uur fles en savonds 11 uur fles groeit goed en woog 6.5 kilo laatst tijden zijn voorbeeld is niet altijd de zelfde tijden
Onze zoon is 5 maanden oud en krijgt standaard 4x de fles (210ml), wij wonen in Portugal waar het altijd best warm kan zijn dus bieden we tussendoor extra vocht aan zoals diksap. Betreft hapjes: om de dag fruit en dan groenten uiteindelijk willen we overstappen dat hij het beiden gaat krijgen op de dag. Ook hebben we recentelijk een soort 6 maanden danoontje toetje gevonden die geven we hem af en toe zodat hij tussendoor een keertje iets nieuws probeert zelfde geldt voor een boterham zonder korstjes met smeerkaas erop

3 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Elk kind is ook gewoon anders, dus het is beetje zoeken wat best gaat voor ...
Ja daarom vind ik het ook zo lastig.

3 maanden geleden

Wij gaan hier komende dagen rustig aan beginnen. Onze dochter is nu 4 maanden en 2 weken. Maar merk ook aan mezelf dat ik het lastig vindt hoe dit aan te pakken. Ik denk dat we gewoon 'go with the flow' doen. Zolang ze eet en drinkt zal ze er wel zin in hebben. Als ze weigert of gaat spugen dan stoppen. Merken we nu met de flessen ook. Ze pakt wat ze nodig heeft. Soms iets meer soms iets minder.

3 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Mijn zoontje is 5 maanden en eet 170 gram groentepap en ongeveer 100 gram f ...
Wat is precies groente- of fruitpap?

3 maanden geleden

Ik heb een beetje hetzelfde als jij, ook wat je zegt over de ontlasting. Dan zou je eerder denken dat er te weinig vocht in gaat. Ik geef borst en kunstvoeding maar vind ook lastig hoe te weten of je voldoende of te weinig geeft. Bij mijn dochter denk ik eerder dat laatste, zij is 4,5maand en hapjes smaken haar goed. ‘S ochtends krijgt ze 1 ijsblokje fruit en in de middag 1 blokje groente. Echter slaat ze sinds een paar dagen haar nachtvoeding over waardoor ze van 07-07 slaapt. Maar eigenlijk mis ik dan 1 melkvoeding, weet ook niet precies hoeveel want dat was de borst🤔

3 maanden geleden

Ja het is een beetje zoeken. Merk ik ook. Hier ook bv op verzoek. In de ochtend fruit, tussen de middag kortsje brood om op de kauwen. Al eet ‘ie daar niet echt van en tijdens avondeten groente. Hij is nu vijf maand en ook heel actief. Als ik een dag het vaste voedsel oversla heb ik ‘m ‘‘s nachts 2 of 3 keer 😒 hij heeft wel wat meer klei ontlasting en het ruikt meer maar geen last van de darmen. Is best al een grote knul 😅 het is even goed naar je kind kijken. En er zitten natuurlijk verschil tussen als je baby met 37 weken is geboren en fv krijgt of met 41.5 en borst zoal die van ons. Maar ik merk aan ons ventje dat ‘ie er wel aan toe is. Hij wordt boos als ik stop met hapjes geven 😅

3 maanden geleden

Reactie op Babyfeverrr

Ja het is een beetje zoeken. Merk ik ook. Hier ook bv op verzoek. In de och ...
Wat geef je verder qua flessen en wat weegt hij!?

3 maanden geleden

Reactie op Shy97

Wat geef je verder qua flessen en wat weegt hij!?
Geen flessen. Alleen bv op verzoek. Hij is 69 cm en zit nu op 7.7 kilo

3 maanden geleden

Reactie op Shy97

Ik heb een beetje hetzelfde als jij, ook wat je zegt over de ontlasting. Da ...
07-07 zonder wakker te worden aan een stuk? Lucky you!!

3 maanden geleden

Reactie op Babyfeverrr

Geen flessen. Alleen bv op verzoek. Hij is 69 cm en zit nu op 7.7 kilo
Ah sorry borst idd, onze meid is ook flink. Nouja dan maar even extra wegen volgende week. Of het een probleem is dat die nachtvoeding er nu af is! Merk idd ook, dat ze makkelijk 2/3 ijsklontjes op zou kunnen. Protesteert ook als het op is!

3 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

07-07 zonder wakker te worden aan een stuk? Lucky you!!
Haha ja heerlijk, +max 3x om de speen terug te stoppen maar we mogen echt niet klagen. Meiske houdt van slapen 8/10 keer moeten we haar dan ook echt wakker maken om 06u50. En dan kijkt ze je aan en draait zich zo weer om van ‘laat me met rust’ haha

3 maanden geleden

Reactie op Shy97

Haha ja heerlijk, +max 3x om de speen terug te stoppen maar we mogen echt ...
Hadden wij ook totdat die 5 maanden werd en nu 6 maanden is is het drama snachts

3 maanden geleden

Reactie op melis2024

Hadden wij ook totdat die 5 maanden werd en nu 6 maanden is is het drama sn ...
We hebben net slaapregressie gehad, dat was even slikken haha. Vooral Omdat je het niet gewend bent want ze sliep bij 5 weken al door. Ik ging er al vanuit dat dit ‘de nieuwe situatie was’. Maar zij houdt echt teveel van slapen (gelukkig). Dus dat het 3 weken duurde en ze nu zelf toch weer doorslaapt zegt veel. Ik hoop voor jullie dat het ook over gaat, zo niet. Alles went (merk ik)🤓

3 maanden geleden

Reactie op Shy97

Ik heb een beetje hetzelfde als jij, ook wat je zegt over de ontlasting. Da ...
Dit hebben wij dus ook. Maar ik hoor van zoveel mensen anders dat je aan jezelf gaat twijfelen. 🤔 Mijn dochter sliep al door sinds de geboorte. Ze slaapt altijd van 8 tot half 5 a 5 uur (dan gaan wij werken) en daarna slaapt ze gewoon verder. Wij moeten haar dan om half 8 wakker maken krijgt ze fruit hapje. Daarna is ze om 11 uur ong moe en slaapt ze tot 12 a half 1 en dan middag hapje en is ze de hele middag wakker tot 7 uur. Soms een hazenslaapje tussen door. Ze is ook 68 cm en weegt 7100 gram.

3 maanden geleden

Reactie op Shy97

We hebben net slaapregressie gehad, dat was even slikken haha. Vooral Omdat ...
Nou kan hier niet aan wennen om het uur wakkersnachts begint of om 1 uur snachts of om 3 uur snachts , dus hoop dat het snel over is

3 maanden geleden

Reactie op eleanoraa

Dit hebben wij dus ook. Maar ik hoor van zoveel mensen anders dat je aan je ...
Ik gok dat onze meisjes nu even groot en zwaar zijn. En idd, qua groei lijken ze het goed te doen dus miss gewoon op vertrouwen dat het goed is zoals het is. Ik ga volgende week even extra wegen dat geeft dan net even wat extra zekerheid dat we goed zitten en haar lekker door kunnen laten slapen!