18 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou de echo plannen op de eerste dag na je vakantie 😅 volgens mij is dat dan ook de geslachtsbepaling rond 16 weken. De 20 weken echo gaat hier via een andere praktijk omdat het een medische check is. Ik zou niet mijn hele vakantie omgooien, maar ik zou ook niet wachten tot 20, mits je ergens in week 19 terugkomt.

2 jaar geleden

Ik zou hem overslaan en voor de 20 weken echo gaan. Er is sowieso nog weinig op te sporen via de 13 weken echo, en je hele vakantie daarvoor afzeggen is hartstikke zonde 😊

2 jaar geleden

En natuurlijk sws genieten van je vakantie 🥳🥳

2 jaar geleden

De 13weken echo bestaat pas sinds kort en het zit volgens mij nog steeds in de onderzoeksfase. Dus stel je was 2 jaar geleden zwanger, dan bestond de test volgens mij nog niet eens. Mocht alles tot nu toe gewoon goed gaan en je hebt een goed gevoel over de zwangerschap, dan zou ik gewoon lekker genieten en relaxen en op naar de 20 weken echo. Lijkt me trouwens heel gaaf, de Balkan. Fijne vakantie alvast!

2 jaar geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Ik zou de echo plannen op de eerste dag na je vakantie 😅 volgens mij is da ...
Ik denk ook dat ik dit ga doen idd. Het is mijn eerste zwangerschap, dus soms een beetje zoeken waar ik goed aan doe :-)

2 jaar geleden

Reactie op viatorisi

De 13weken echo bestaat pas sinds kort en het zit volgens mij nog steeds in ...
Dank je wel voor de relativering! Ja we hebben vorig jaar een huisje in Servië gekocht, en mocht er iets zijn, moeten we vroeg of laat toch ontdekken hoe de prive klinieken daar zijn 🥲

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, ben precies die weken op vakantie en ik ben niet van plan om mijn reis te annuleren haha. Ik ga kijken of ik de dag van terugkomst nog kan, dan zit ik op 14+1 maar dat is op een vrijdag en in het weekend doen ze het niet. Dus eerst dat maar even checken.

2 jaar geleden

Lekker vakantie vieren. Ga ik ook doen 😛
Ik ga op vakantie naar Spanje waar Mijn ouders wonen dan ben ik rond die tijd 23 weken en zowel mijn VK als de vliegtuigmaatschappij zegt dat je voor je 36 weken probleemloos nog mag vliegen mits het een complexe zwangerschap is of een tweeling of triple is

2 jaar geleden

Heel eerlijk; ik zou lekker gaan genieten en dan op naar de 20 weken echo. 3 jaar geleden bij mijn zoontje bestond de 13 weken echo nog niet dus ik zie het echt als een extraatje. Dus ik zou zeggen; geniet van je welverdiende vakantie!

2 jaar geleden

Ik ben precies die weken ook op vakantie. Ze verloskundige zei dat de nipt test en de 13 weken echo binnen zoveel dagen en zoveel weken moesten 12+4 - 13+? … Wij gaan 1 augustus en vallen er dan net onder dus zou dit nog even navragen! En aangeven dat je op vakantie bent die periode

2 jaar geleden

Ik zou wel durven informeren of je een echo op reis kan laten doen. Op de 13 weken echo screenen ze op veel afwijkingen Ed. Als er iets mis is, zou ik dat niet pas op 20 weken willen weten. Ook nipt is in die periode . Maar doe wat goed voelt voor jou. Ik ben ik.

2 jaar geleden

Ik ben ook op vakantie dan, ofja… Ik kom vrijdagavond terug en die maandag erop ben ik dan 13 weken, de echo staat de dinsdag. VK vond dit eigenlijk te laat/wilde dit de week ervoor doen, maar dat ging natuurlijk niet. Heb nu op vakantie een echo gepland staan, als we er een dag zijn en een week na mijn eerste echo. Gewoon voor mijn eigen gevoel en om de vakantie lekker ontspannen te kunnen beginnen☺️

2 jaar geleden

Reactie op RT_

Ik ben ook op vakantie dan, ofja… Ik kom vrijdagavond terug en die maandag ...
Ik heb ook pas op 13.5 weken echo en nipt, wellicht door agenda gynaecoloog

2 jaar geleden

Reactie op yyogg

Ik ben precies die weken ook op vakantie. Ze verloskundige zei dat de nipt ...
Ja klopt, we gaan 5 weken weg en die opties vallen er allemaal niet onder. Maar ik heb, nu ook in overleg met vk, besloten de 13 weken over te slaan. Ja ze kunnen al afwijkingen zien, maar ook niet met volle zekerheid, met 20 weken zien ze heel veel meer. Als ik ongerust word, zoek ik daar wel een echo machine 😅. De officiële 13 weken kan alleen in NL, vanwege de gekoppelde wetenschappelijke studie. Ik ga gewoon lekker genieten op vakantie 🥰

2 jaar geleden

Ik heb nu, op zeker wel een halfuur rijden (maar dat neem ik voor lief), een praktijk gevonden waar ik op de dag van terugkomst van mijn vakantie (14+1 dan) nog terecht kan. 's Ochtends vliegtuig uit, 's middags echo 😂

2 jaar geleden

De Nipt wordt nu vanaf 10 weken gedaan. Wellicht valt dat net voor de vakantie?

2 jaar geleden

Reactie op Decemberbaby21

De Nipt wordt nu vanaf 10 weken gedaan. Wellicht valt dat net voor de vakan ...
Ja nipt lukt nipt :-)