14 Reacties
3 maanden geleden
Née hoor je hebt helemaal gelijk! Jij bent haar moeder en jij weer als de beste wat zij wel of niet fijn vind of wilt
Jij bent de gene die daar over beslist en zoals je zelf al zegt ze kan niet aangeven wat ze wilt of niet dus je doet het hartstikke goed , en je moet zeker voor jezelf en je dochter opkomen heel jammer voor hun dat ze het vervelend vinden maar het is JOUW dochter dus jij beslist !
Ik heb het zelfde hier
Mijn dochter vind mijn familie helemaal geweldig maar als mijn schoonfamilie vooral schoonmoeder binnen komt begint ze meteen met huilen en helemaal als ze haar op pakt of tegen haar praat dan begint ze helemaal te krijsen ( waarschijnlijk ook omdat ze 1x in de 4/5 weken een keertje langs komen en gewoon hele vervelende mensen zijn, baby’s hebben dat heel snel door )
dus ik heb ook gezegd dat het niet meer gaat gebeuren tot dat ze dat zelf kan aangeven , ze wilt het gewoon niet dus houdt het op
Vind(en) ze heel jammer maar dat maakt mij eerlijk gezegd niet uit
Mijn dochter is belangrijker dan hun gevoel
3 maanden geleden
Jezsss boeien. Van je eigen ouders is zuur. Snap je niets van. Maar richting je schoonouders is wel echt micro managen. Als dit is waar je je druk om moet maken, mag je best tevreden zijn. Gun hen ook een relatie met je kind. Laat je schoonmoeder ook eens proberen de baby te troosten. Bekijk uit het belang van je kind en dan is een goede band met je grootouders zo iets waardevols. Maar geef ze daarvoor wel de ruimte. Laat het los.
3 maanden geleden
Erg van je eigen ouders, maar ik zie niks geks wat betreft je schoonouders. Je hebt wss geen hechte band met ze. Bij ons is dit echt niet het geval. Ze pakken haar op wanneer ze willen. Niks mis mee hoor. Zijn toch haar opa en oma? Ze passen ook op als ik werk. Doen ze gratis en vragen ook niets. Gewoon toelaten zou ik zeggen. En natuurlijk mogen ze een fles geven. Niet zo stressen. Is familie van je kind hè.
3 maanden geleden
Ik ben het eens met je, ze kunnen het gewoon vragen toch? Heel eerlijk, als mijn baby huilt, krijg ik echt een soort stressgevoel en een ander kan mijn kind dan willen pakken maar dit helpt ons dan geen van beiden. Mijn instinct is om mijn baby te troosten en dat doe ik dan ook. Op momenten dat m’n baby vrolijk is en gewoon even ligt te spelen, heb ik minder moeite met het vasthouden moet ik zeggen. Voor nu vind ik de moeder-kind band het allerbelangrijkste en vind ik dat jij gewoon moet doen wat voor jou fijn voelt. Je dochter heeft het meest aan een stressvrije, gelukkige mama. Je schoonouders krijgen hun kans nog wel als ze wat ouder is en je ze wat meer kunt loslaten. Het is ook gewoon heel normaal en vanuit instinct zo geregeld dat je beschermend bent. En natuurlijk, de ene mama heeft dat meer dan de andere en daar is niks mis mee. Voor nu dus lekker doen wat voor jou het fijnst voelt 😘
3 maanden geleden
Ik heb er persoonlijk geen probleem mee en geniet er juist van dat anderen zo richting onze dochter zijn.
De andere kant hier is dat schoonmoeder pas 1x geweest is, maar wel met haar andere kleinkinderen een band heeft, wat me dus écht pijn doet voor onze meid.
Juist hierom ben ik super dankbaar hoe iedereen mijn kindje oppakt, aanwaait en ze haar behandelen alsof het hun eigen kind is❤️
Ik laat het juist en geniet van de zijlijn mee.
3 maanden geleden
Reactie op Juni2021boy
Ik ben het eens met je, ze kunnen het gewoon vragen toch? Heel eerlijk, als ...
Ik sluit me hierbij aan. Vind mijn gevoel nu bij zo’n klein ukje belangrijker dan wat anderen ervan vinden. Zeker in hun verdriet neem ik het meteen over nu ze nog zo jong is en haar communicatie alleen nog maar via huilen/brabbelen gaat in plaats van echt al met woordjes zich kunnen uitdrukken.
3 maanden geleden
@Kirrx, ik geloof dat jij op soortgelijke topics al vaker zo'n reactie hebt gegeven. Dankjewel voor die zienswijze; het heeft mijn ogen echt geopend. Ik vond het heel moeilijk om mijn kind 'los' te laten bij mijn schoonouders, omdat mijn gevoel naar hun toe beschadigd is door gebeurtenissen tijdens de zwangerschap en de kraamweken. Maar door jouw reacties besefte ik me dat zij ook alleen maar proberen een goede band te krijgen met onze zoon en de intentie van ze goed is. Dan moet ik koesteren dat mijn zoon wel een goede relatie kan opbouwen met mijn schoonouders, ongeacht mijn gekrenkte gevoelens.
3 maanden geleden
Jammer van je ouders maar meid a.u.b. laat je schoonmoeder haar oma rol voelen. Dit is zo koud. Weet niet of je het zelf helemaal doorhebt? Ze is haar oma en hij is haar opa. Echt zielig voor ze dat je zo doet, misschien zijn het je hormonen. Wat betreft het huilen, snap dat je haar zelf wilt overnemen. Moet ze ook niet in bemoeien. Maar ik heb alleen jongens en mij geeft zoiets stress. Dat ik later ook zo’n schoondochter krijg die mij niet mijn gang laat gaan. Het is ook gewoon het kind van je man. Sterker nog het komt uit hem, wij vrouwen zijn de broedplaats. Dat het uit ons komt betekend niet dat wij er meer recht over hebben.
Verder moet hoort ze je gevoelens wel te respecteren. Je zegt zelf dat je veel respect toont maar ben ik het niet mee eens. Sorry voor mijn harde reactie maar heb het echt met ze te doen.
3 maanden geleden
Het topic mag gesloten worden, bedankt degene die op een nette manier hun mening hebben gegeven. Voor @larissaxxx
Dat jij je een broedplaats noemt moet je zelf weten.
Ik ben de tussenwereld van mijn baby geweest, de weg tussen de spirituele wereld en de fysieke wereld. De band die mijn baby en ik hebben is zo diep dat ik weet (heel vaak) wat ze nodig heeft en fijn vind. Ik heb nooit gezegd dat ik meer zeggeschap heb over mijn dochter dan mijn man want hij weet soms beter wat ze nodig heeft. Daarnaast staat mijn man 100% achter mij. Dat ik geen respect toon kan jij niet weten, je kent mij niet en ben vooroordeelend tegenover een bericht wat getypt is uit emotie. Ik hoop dat je een fijne dag hebt!
3 maanden geleden
Reactie op NHJLMDB
Het topic mag gesloten worden, bedankt degene die op een nette manier hun m ...
Waarheid is hard