7 Reacties

2 maanden geleden

Dat is heel normaal als ze leren omrollen! Kan je vrij weinig tegen doen anders dan ze op hun rug houden helaas

2 maanden geleden

Mijn zoontje van 6 maanden spuugt nu ook veel meer sins hij kan rollen. Denk dat dit er gewoon bij hoort, lijkt mij iig wel logisch omdat je dan toch je buikspieren meer aanspant

2 maanden geleden

Ja hier ook! Merk ook dat hij steeds vaker wil zitten. Dan komt er weer een kledder uit.

één maand geleden

Hier ook aan de hand. Ze spuugt ineens veel meer. Echt projectiel braken, alles komt er dan uit :*

één maand geleden

Hier ook idd de huisarts zei van de week dat rond de 6 maand het spugen op het ergst is…

één maand geleden

Ja hier ook en indd ook geen droger. Heb maar wat extra setjes beddengoed en matrasbeschermers besteld, evenals 2 boxkleden 🤣

één maand geleden

Inderdaad het rollen helpt hier niet bij.. Maar wat ook nog kan spelen; Nieuwe hapjes, waar darmen aan moeten wennen. Daardoor soms iets harder gaan drukken/persen.. en dat in combi met (naar mijn bevindingen) dat opvolgmelk dunner is dan nummer 1 maakt dat ze sneller kunnen spugen. Plus idd het rollen, actiever zijn etc. Bij mijn oudste was het heel specifiek ook toen we van kruitvat merk nummer 2 opvolgmelk hadden. Toen we overstapten naar Albert Heijn nr 2, was dit stukken minder. Voor mijn jongste (6,5 mnd) maakt het allemaal niet uit haha.. die spuugt al 6,5 maand en we moeten heel veel wassen. We deden vaak een hydrofiele doek er tussen om het eerste beetje op te vangen.. maar dat kan nu niet meer want die trekt ie los. Wij gebruiken al tijdje johannes broodpitmeel wat wel helpt. Maar daardoor wordt ook weer de poep harder, dus meer persen, dus sneller spugen. Kortom, lekkere cirkel. Ik denk dat het vooral even uitzitten is, over paar maanden zal hun klepje beter sluiten en leven ze meer verticaal :) dan gaat het beter