20 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook overgestapt en wordt ook iets meer gespuugd. Ik heb voor de overgang wel 1 met 2 gemixt

2 maanden geleden

Ik had dit bij de oudste ook. Geloof dat opvolg melk dunner is..? Wij zijn toen op ander merk overgestapt (van kruitvat naar AH) en dat ging beter..

2 maanden geleden

Wij hebben vandaag jeugdverpleegkundige gesproken van het CB en die zei pas over gaan als ze op 3 flessen zitten omdat er meer eiwitten in de voeding zitten? Had ik nog niet eerder gehoord...

2 maanden geleden

Wij zijn weer terug naar 1. Ook meer spugen hier maar hij dronk ook ineens veel minder, paar dagen aangekeken en toen in overleg met CB weer 1 gaan geven.

2 maanden geleden

Ik ga ook terug naar 1… kan ik het evt met nr 2 mengen? Of? En hoeveel kwa mengen

2 maanden geleden

Reactie op okok33

Ik ga ook terug naar 1… kan ik het evt met nr 2 mengen? Of? En hoeveel kwa ...
Hier echt heel rustig aan alles gemengd. Telkens een schepje meer van 2. En dan telkens twee dagen hetzelfde en dan weer een schepje erbij van 2 en van 1 er een schepje af. Dit is hier goed gegaan.

2 maanden geleden

Ik blijf ten alle tijden bij 1 als we überhaupt kunstvoeding gebruiken. Alle opvolgmelk zit vol met troep waaronder suiker en dat soort zooi.

2 maanden geleden

Keuringsdienst zei alleen wat meer ijzer maar als je ook groene groente geeft kan je prima op nr. 1 blijven.

2 maanden geleden

CB raadde aan 50 procent 1 en 50% 2 gebruiken.. ik meng nu dus 1 en 2 door elkaar

2 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

Ik blijf ten alle tijden bij 1 als we überhaupt kunstvoeding gebruiken. All ...
Hoe kom je hier nu weer bij? Dat er suikers in zitten is toch logisch, dat zit ook in moedermelk want daar groeit je kind van. Ik heb net de ingrediënten en macro’s van Nutrilon 2 vergeleken met 1 en zie niks geks hoor.

2 maanden geleden

Reactie op Babyfebruari

Wij zijn weer terug naar 1. Ook meer spugen hier maar hij dronk ook ineens ...
Hoe gaat het nu?

2 maanden geleden

Wij gaan binnekort over. Hebben nu nog 1 zak 1. Maar oma had al heel lief heel veel 2 in de bonus gehaald 🙈 mixen jullie de poeder door elkaar? Of doen jullie 3 schepjes van het een 3 schepjes van het ander zeg maar?

2 maanden geleden

mijn dochter spuugde ook ineens veel toen ik naar 2 ging, ik heb van Hipp. ik meng het nu met 1 en dat gaat beter.

2 maanden geleden

Ben je in een keer overgegaan ? Hier is het advies door cb en huisarts om het rustig op te bouwen. Dus per dag 1/2 schepjes erbij . De kans dat ze reageren is namelijk aanwezig

2 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Hoe kom je hier nu weer bij? Dat er suikers in zitten is toch logisch, dat ...
Ik raad je aan aflevering kunstvoeding van keuringsdienst te kijken. Dan begrijp je wat ze bedoelt ;)

2 maanden geleden

Reactie op mommyofeliz

Ik raad je aan aflevering kunstvoeding van keuringsdienst te kijken. Dan be ...
Ik was al bekend met de aflevering, maar heb het naar aanleiding van jouw bericht nogmaals bekeken. Daarin wordt benoemd dat er extra ijzer zit in opvolgmelk, en dat als je kind al goed eet, je dat niet hoeft te gebruiken. Dat is heel wat anders dan ‘suiker en andere troep’. Na nummer 2 is de samenstelling hetzelfde, en na een jaar hoef je geen opvolgmelk meer te geven. Aangezien onze kinderen nog geen jaar oud zijn en echt niet allemaal al hele porties groenten naar binnen werken, denk ik nog steeds dat het helemaal prima is om opvolgmelk te geven.

2 maanden geleden

Overigens stoorde ik me echt ontzettend aan de vraagstelling van de KvD. Ik snap dat het hun hele ding is om vooral heel veel vragen te stellen en de kijker zelf tot een conclusie te laten komen, maar zeker met de laatste toevoeging op het einde lijkt het alsof ze toch aan wilde sturen op ‘suiker slecht!!!’ En dat dat kinderen klaarstoomt om frisdrank te drinken is nergens op gebaseerd, dat hebben ze zelf erbij verzonnen. Moedermelk is nog veel zoeter dan kunstvoeding, maar ik denk dat niemand zou claimen dat langvoeders hun kinderen gewend houden aan zoete drankjes.

2 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Ik was al bekend met de aflevering, maar heb het naar aanleiding van jouw b ...
Ik heb het ook gekeken en wilde voor de aflevering geen opvolgmelk 2 geven.. na de aflevering toch wel. Hoe ik t begrijp is het bij opvolgmelk 2 allemaal nog prima daarna word t volgens mij minder goed. Maar was toch niet van plan om 2 maanden nummer 3 te gaan geven. Vanaf 1 jaar gewoon over op gewone melk

2 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Overigens stoorde ik me echt ontzettend aan de vraagstelling van de KvD. Ik ...
Dit was ook mijn idee erna. Zoals jezelf zegt “en…de kijker zelf tot een conclusie te laten komen”. Jouw conclusie is dus heel anders dan die van een ander. Ik ga ook over op nr 2 maar als ik lees dat de meeste baby’s spugen, denk ik ook hmm uitstellen zou evt ook kunnen. En vanaf 1 jr halfvolle lactose melk aanbieden.

2 maanden geleden

Reactie op mommyofeliz

Dit was ook mijn idee erna. Zoals jezelf zegt “en…de kijker zelf tot een co ...
Begrijp me niet verkeerd hoor, van mij hoeft niemand over te stappen op opvolgmelk, doe vooral wat je zelf fijn vindt. Het ging mij om de desinformatie dat er in opvolgmelk ‘troep’ zit.