9 Reacties

vorig jaar

Je kan door een orgasme geen bevalling opwekken. Er word wel afgeraden om een vibie diep te gebruiken. Ivm de trillingen. Voor de rest geen enkel probleem.

vorig jaar

Haha snap best dat het beetje spannend is.. Maar juist omdat je bij een orgasme je baarmoeder samen trekt kan je last krijgen van harde buiken en of misschien wat krampen. Zou inprincipe gewoon tot in de laatste weken kunnen, totdat je er zelf niet meer prettig bij voelt. Je kleintje komt wanneer die er klaar voor is!

vorig jaar

Het is heel normaal dat je harde buiken krijgt daarna. Toevallig vandaag nog een stuk over zitten lezen 😁👍

vorig jaar

Ja dit is compleet normaal. Maar voor mij een reden om de stop erop te gooien 🤣😅

vorig jaar

Hoi Zsannie, ik ben ook 33 weken zwanger en last van hetzelfde dilemma 😉 alleen al het opgewonden raken geeft mij harde buiken 🥺 Mijn man durft het niet meer.. hij wil geen enkel risico nemen. Ik heb weer een laag liggende placenta en twee eerdere vroeggeboortes meegemaakt. Dus ik snap hem wel (ondanks de literatuur zegt dat het geen kwaad kan) maar kan niet wachten tot het weer mag 🤭

vorig jaar

Ik heb dit ook al een tijdje, ik heb regelmatig seks/een orgasme door mijn hele zwangerschap heen al maar sinds 30 weken idd harde buiken, voor mij heeft dit de bevalling dus niet opgewekt want nu ben 36 weken. Ik heb het nog na gevraagd bij de vk en die zei dat het geen kwaad kan. Juist kan seks ervoor helpen om de spieren daar beneden te trainen voor de bevalling dus juist een aanrader lijkt mij

vorig jaar

Heb ik ook mega last van, juist door een orgasme leerde ik het concept harde buik kennen 😬 Nu heb ik ze veel vaker overigens, maar daardoor herkende ik ze haha! Ze zeggen dat seks een bevalling kan opwekken, omdat je oxitocine aanmaakt bij seks en orgasmes. Maarrrrrr dan moet je lichaam er wel klaar voor zijn en dat is bij 33 weken echt nog niet zo :) Technisch gezien heb ik een verhoogd risico op vroeggeboorte, maar geen gynaecoloog heeft gezegd dat ik seks of orgasmes zou moeten laten hoor. Heb het gevraagd en de harde buik is vooral normaal. Als het schadelijk was, hadden ze het wel gezegd!

vorig jaar

Herkenbaar die harde buiken, maar zowel als bij mijn dochter als bij deze zwangerschap niet de bevalling ermee opgewekt en heb regelmatig en tot het einde orgasmes gehad😄

vorig jaar

Orgasme ga je niet zomaar de bevalling opwekken... Hihi. Maar heb wel begrepen dat het je ontsluiting kan bevorderen. En dat komt door de oxytocine die dan vrijkomt