16 Reacties
2 weken geleden
We hebben dit laatste gedaan met kerst, zodat we ook gewoon konden blijven.
We hadden iig een campingbedje daar staan en een babyfoon en haar knuffeltjes en slaapzakje mee.
Verder gewoon iets later naar bed gebracht, maar niet heel veel later. We hebben gewoon ons avondritueel van : tandenpoetsen, haartjes kammen, boekje lezen en dan naar bed gedaan wat er altijd ook thuis doen.
En het ging super!! Ze ging vrijwel meteen slapen.
Toen later op de avond gezorgd dat we alles ingepakt hadden en ingeladen hadden wat we konden inladen, daarna haar snel uit bedje gehaald en met slaapzak en al in de autostoel gezet. Ze was wel wakker, maar niet aan het huilen, ze vond het allemaal wel prima 😅
Thuis aangekomen gewoon eventjes met haar in de stoel gezeten en haar naar bed gebracht en daarna ging ze eigenlijk vrijwel meteen slapen. De volgende dag heeft ze wel doorgeslapen tot 9 uur / half 10 😅 dus de slaapjes schoven wat op, maar was ergens ook wel chill dat wij konden uitslapen haha!
Je weet nooit van tevoren hoe het gaat,.dus gewoon proberen en erachter komen.....
En dus wel aan te raden om zo veel mogelijk hetzelfde ritueel als thuis aan te houden.
Succes en veel plezier alvast! ❤️🎆🎇
2 weken geleden
Wij hebben het met kerst gedaan. Ging prima. Lekker naar bed in haar campingbedje. Wakker gemaakt maar bewust tegen iedereen gezegd dat ze zachtjes doei moeten zeggen zodat we haar wat in haar slaapmodus houden. Slaapzak half open en zo in de auto (voor ons 7min rijden). Thuis schone luier en meteen weer op bed. Lag binnen 5min alweer te slapen.
Met oud en nieuw willen we zelf niet door evt. vuurwerk rijden, dus wij blijven 's avonds thuis. Gaan misschien wel 's middags nog even op bezoek.
2 weken geleden
Reactie op Keltjuh97
Het is voor ons een half uur rijden, vandaar dat ik benieuwd ben hoe andere ...
Wij hebben dit een tijdje geleden gedaan en was ook 25 minuten rijden en dat ging prima, gewoon avond ritueel aanhouden en dan gaat het vaak wel goed. Alleen is elk kindje anders, dus gewoon proberen😊
2 weken geleden
Wij gaan regelmatig in het weekend weg. Nu ook met nieuwjaar.
Campingbedje , slaappillen en babyfoon mee een als we naar huis gaan met de dlaapzak in de auto en de voeten los uit de slaapzak , daar een deken overheen . Dan kan je ze zo overtillen.
Wij hebben wel een handige die slaapt gewoon door ookal wordt ze wakker
2 weken geleden
Ik twijfel heel erg wat ik doe.. Hebben een x eerder haar ergens in bed gelegd, maar werd wakker met het eruit halen en hebben toen thuis nog 2-3 uur met haar gezeten, omdat ze echt niet meer wilde slapen.. het is dit jaar bij mn beste vriendin en ze mag daar blijven slapen.. ben alleen bang dat ze snachts misschien wakker wordt en dan zij dan met haar de hele nacht op is (ze gaf al aan dat ze dat niet erg vind, net zoals in de ochtend er vroeg uit).. mijn vriend rijdt geen auto dus had bedacht om met de auto heen te gaan en op de fiets van vrienden weer naar huis zodat ik ook een drankje kan doen.. Maar mocht ze snachts toch wakker worden, kan ik haar niet op die fiets mee naar huis nemen (sowieso geen optie door de kou midden in de nacht met dat vuurwerk).. dus denk dat ik dan toch maar gewoon nuchter blijf en dat ik zodra we naar huis gaan maar even kijk of ze wel/niet wakker is en dan beslis of ik haar mee neem of daar laat logeren.. vind t allemaal maar lastig.. volgend jaar denk ik maar gewoon lekker thuis blijven en dat degene die zin hebben van de vrienden hier welkom zijn
2 weken geleden
Onze dochter slaapt de laatste avonden/nachten weer erg onrustig en wij denken er aan om gewoon samen uit te gaan zitten. Vorig jaar ook gedaan, toen middenin de 8 maanden slaapregressie.
Saai, maar weten anders even niet hoe we het moeten doen.
Toen ze gewoon rustig sliep namen we gaan ook gewoon mee en ging het overleggen gewoon prima.
2 weken geleden
Reactie op Roooss_94
Hoe gaat het nu bij iedereen? Hier wilt ze absoluut niet slapen. Wat ik be ...
Ah sneu, dat is geen fijne avond om dan ook veel knallen te horen.
Hier gelukkig knock out sinds 17.45u (heeft haar middagdut overgeslagen, ze wou zelf niet 🙈 dus ik vreesde er al voor want als ze 's middags niet slaapt kan het soms wel lastig worden 's avonds... Maar vanavond dus een groot geluk).
Hopelijk slaapt je kleine meid snel.
vorige week
Hier duurde het inslapen wat langer (hij wilde telkens naar het vuurwerk kijken…) maar hij slaapt tot zover door flink wat knallen heen. Hopelijk blijft dat zo.
vorige week
Hier bij familie, beide kids op bed gelegd en de jongste (februari 2024) wou heel lastig slapen, uiteindelijk bij zijn zus op de kamer gelegd en dat was een goede zet 🙂 ze slapen tot nu toe overal doorheen, zojuist hadden ze hier voor een grote vuurwerkshow 😅 even sputteren en meneer is gaan liggen. Hier maken we ze beide rond half 12 wakker zodat ze vuurwerk kunnen kijken. Dan rond 1/half 2 naar huis en meestal slapen ze zo weer. Morgen zien we wel gelukkig geen plannen 😊
vorige week
Hier gelukkig goed gegaan.
Geslapen van 19.30 uur tot 00.20 uur. Toen ineens wakker door wat enorm harde knallen. Vrij snel terug in bedje en lekker gaan liggen. Rond 03.15 uur wakker. Het knallen bleef hier ook maar door gaan of weer terug komen. Werd er zelf ook gek van. Bij ons sliep ze gelukkig snel verder tot 07.15 uur 👌🏻 Geen klagen!
vorige week
Hier een meisje wat van 20.00-08.00uur heeft geslapen zonder ook maar ergens wakker van te worden. Hoe dan?😂
5 dagen geleden
Reactie op kayleevg307
Hier een meisje wat van 20.00-08.00uur heeft geslapen zonder ook maar ergen ...
Ja hoe dan? Normaal door elk piepje en kraakje wakker worden maar vuurwerk ho maar. Wij hadden zelfs een mini feestje bij ons thuis en er is behoorlijk wat vuurwerk afgeknald. Ik weet soms niet hoe die kinderen werken hahaha