9 Reacties
2 maanden geleden
Vooral proberen denk ik en ervaren hoe het gaat.
Onze zoon sliep meteen veel beter in z'n eigen kamer (was toen 5 maanden). Wij slapen zelf beneden dus voor de zekerheid heb ik de babyfoon aan voor als er wat is.
Qua speen heb ik geen tips, hopelijk anderen wel. Hier gebruikt hij al een paar maanden geen speen meer.
2 maanden geleden
Ik lees even mee, onze dochter slaapt nog helemaal niet op haar eigen kamer. Gaan volgende week met de vakantie beginnen, maar zie ook een beetje op tegen de nacht voor als ze wel steeds wakker wordt en het inderdaad heen en weer lopen wordt. Nu is het makkelijk even opzij draaien speentje erin en met beetje geluk is ze zo weer vertrokken en kan moeders ook weer verder slapen haha
2 maanden geleden
Wij zijn met 3,5 maand overgestapt. Zijn eigen kamer is wel direct naast die van ons dus heel veel verschil maakte het niet. Wat me vooral opviel was dat ik minder wakker werd omdat ik niet meer alle geluidjes hoorde. De speen teruggeven was inderdaad sommige nachten bijna elk uur eruit ja, maar toch sliep ik verder beter. Ondertussen lukt het hem om vaak zelf zijn speen te pakken en in zijn mond te stoppen, dus ondertussen is het nog maar 1of 2x per nacht daarvoor opstaan. Ik vond het een prima overstap zo (wel met Babyfoon met camera zodat ik wel nog af en toe kon spieken...). Toen hij overdag in zijn bedje sliep, ging het 's nachts ook moeiteloos.
2 maanden geleden
Wij zijn gestart met de dutjes overdag op haar eigen kamer.
Wij slapen ook beneden, dus vind de overstap voor de nachten nog wel een ding. Onze dochter had ook meerdere keren per nacht haar speen nodig om verder te slapen, maar dat is sinds 2 nachten ineens voorbij! Even afwachten hoe het zich ontwikkelt, maar anders gaat ze zeer snel ook 's nachts naar boven!
Ik heb er overigens geen last van als ze naast ons slaapt, maar kan me voorstellen dat ze soms ook wel eens last van ons heeft als iemand hoest of snurkt.
2 maanden geleden
Wij deden eerst alleen overdag in zn kamer en s nachts nog bij ons. Toen hij zo'n 3,5mnd was toch ook maar s nachts. Zijn kamer is naast die van ons en hield beide deuren eerst open en dan nog babyfoon alleen op camerastand. Soms iff voor een speen heen lopen. En had alsnog de wieg naast ons bed, dat mocht ik of hij het zat zijn kon hij terug bij ons middenin de nacht of s ochtends vroeg😊
2 maanden geleden
Reactie op kaya14
Wij deden eerst alleen overdag in zn kamer en s nachts nog bij ons. Toen hi ...
Dit hebben wij ook gedaan. En nu ze de speen zelf kan pakken hebben we een glow-in-the-darkspeen gekocht. Ze vindt hem vaak zelf terug in de nacht, waardoor we niet vaak moeten helpen.