7 Reacties

4 maanden geleden

Hoi! Bij onze jongste overgestapt op kv bij 3 mnd. Begon met 1 volledige fles en per 3 dagen een voeding kv erbij (ipv bv). Dat ging allemaal goed en hij ging er juist beter van poepen.. Bij mijn oudste bij 4 mnd overgestapt. Op zelfde manier en die stopte met poepen. Hebben toen macrogol geïntroduceerd en daarmee was het verholpen. Bij 1 jaar was het ineens over (vanaf moment dat ie gewone melk ging drinken). Dus beide jongens reageerden heel anders erop. Maar ik begreep dat zolang de meerderheid nog bv is, gelden de regels van bv en ontlasting (dus minimaal 1x per 10 dagen poepen) en bij meerderheid kv moet elke 2/3 dagen wel gepoept worden.. Ik zou vooral zeggen dat als je ziet dat je dochter ineens veel minder vaak gaat poepen, je het goed in de gaten houdt. En als ze er last van krijgt, (of harde poep) je dat aangeeft bij de huisarts of cb en er iets voor krijgt.. Wij moesten eerst lactulose gebruiken maar dat was mega gore zoete troep waar veel krampen bij kwamen kijken. Forlax is ook gezoet volgens mij. En met macrogol ging het prima.. Overigens zijn er ook baby’s die even 1x een goede explosie krijgen na een paar dagen en dat het dan oké is.. is idd sowieso wennen voor de darmpjes

4 maanden geleden

Reactie op moes1

Hoi! Bij onze jongste overgestapt op kv bij 3 mnd. Begon met 1 volledige ...
Had je kleine krampjes gekregen bij macrogol gebruik?

4 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Had je kleine krampjes gekregen bij macrogol gebruik?
Nee.. dat ging prima! Of nouja, heus wel eens, maar overall ging dat echt goed!

4 maanden geleden

Reactie op moes1

Hoi! Bij onze jongste overgestapt op kv bij 3 mnd. Begon met 1 volledige ...
Thanks voor je reactie! Bijzonder hè dat het bij beide kindjes zo anders was. Blijf het hier inderdaad even in de gaten houden.. mocht het aanhouden weet ik dan in ieder geval de opties bij de huisarts.

4 maanden geleden

Wij proberen ons zoontje nu ook af en toe kunstvoeding te geven, zodat hij er aan went en mijn man wat makkelijker met hem en onze dochter er opuit kan (was laatst gedoe om gekolfde melk op te warmen en mee te nemen naar de dierentuin… dan is kunstvoeding toch handiger). Helaas lust hij het niet, dus we doen nu ook mengen met borstvoeding. Steeds een beetje meer tot hij aan de smaak gewend is. Zo hebben we het ook met ons dochtertje gedaan. Zij kreeg wel mega obstipatie maar volgens mij was dat meer toen we over gingen naar vaste voeding… weet het niet echt meer. We hielde haar als ik zag dat ze probeerde te poepen boven de wc in een gehurkte houding. Zo kwam het er makkelijker uit. Voordeel hiervan was dat ze al heel snel wist waar de Wc voor was en ze heel snel zindelijk is geworden 😜

4 maanden geleden

Reactie op Steenbokje123

Wij proberen ons zoontje nu ook af en toe kunstvoeding te geven, zodat hij ...
Geen last van de darmpjes, maar een kindje die het niet lust haha! Het is ook altijd zo verschillend hè. Wat grappig van je dochtertje op de wc, eigenlijk een super goed idee! Eens kijken of ‘t hier ook helpt even met de beentjes te bewegen, nog niet aan gedacht.