Hallo allemaal,
Ik eet inmiddels 6 weken geen koemelk, soja en ei en sindsdien gaat het veel beter met ons zoontje. Nu wil ik ontzettend graag stoppen met bv, omdat ik vanaf het begin fulltime kolf en in combinatie met dit dieet houd ik het niet meer vol. We zijn daarom over aan het stappen op kv. De diëtiste zei dat we eerst Pepti aan moesten bieden. Na een week met 1 a 2 flesjes Pepti per dag merkten we direct weer klachten zoals voordat ik stopte met koemelk (reflux, weinig willen drinken, onrustig lijfje, snuivend ademhalen). We hebben nu Nutramigen gekregen en bouwen dit langzaam op; sinds gisteren in elke fles ongeveer 1/4e kv en 3/4e bv. Hij drinkt het goed op, maar lijkt sinds gisteravond weer veel kramp te hebben. Andere klachten merken we vooralsnog niet.
Nu mijn vraag: hoort dit 'gewoon' bij de overstap naar kv en moeten we er even doorheen? Zo ja, hoe lang merkten jullie krampjes toen jullie overstapten? Of zou dit toch kunnen betekenen dat Nutramigen ook niet werkt voor hem en dat we toch iets zoals Neocate moeten vragen?