13 Reacties
één maand geleden
Hier ook een meisje van 6,5 maand. Zij doet dit ook wat sneller laatste tijd, maar heb het idee dat ze meer wil dan wat ze kan. Ik vermoed dat het hier geen pijn is, maar dat ze wil staan of iets. Het is ook vaak als ze haar zin niet krijgt, bijv bij een kleine pauze tijdens de fles 🤣
één maand geleden
Ik heb dit laatst ook een x gehad, mijn dochter zweette er nog bij en dat herken ik van het begin. Hier waren het krampen. Ik vermoed door tomaat of uien wat in het potje groente zat..
één maand geleden
Hoe gaat het met de ontlasting? Door de nieuwe hapjes kunnen ze veel last hebben, als het wat harder is dan zou je pruim kunnen aanbieden, kijken of het wat beter doorloopt, misschien dat het zeurderige dan ook weggaat. Sterkte 🍀
één maand geleden
Ik weet natuurlijk verder niet hoe de situatie is net jou dochtertje verder. Maar mijn dochter doet dit ook dat strekken. Ze vind het gewoon niet fijn om in mijn armen te liggen en wil graag erop uit. Door het veel zeuren kan het misschien gepaard gaan met een sprongetje. Maar ik ben natuurlijk geen professional, je kan even de huisarts of cb bellen om het voor de zekerheid na te vragen
één maand geleden
Overstrekt ze alleen als ze in je armen ligt? Mijn dochtertje doet dat, net als Ninthe schrijft, omdat ze gewoon niet meer in de armen wil liggen. Als ik haar dan in de box of op de grond leg, is het helemaal prima.
Anders zou ik inderdaad denken aan krampjes, heb je haar onlangs nieuwe groente gegeven?
één maand geleden
Mijn dochtertje doet het zelfde omdat ook zij idd niet meer als een ‘baby’ wil worden vast gehouden anders doet ze het nooit 🤣
één maand geleden
Hey! Ik ben kinderfysio en we zien dit vaak gebeuren bij kinderen die met het gezicht naar jou toe getild worden. Je kleintje wil de wereld ontdekken en middels overstrekken kunnen ze iets meer zien dan alleen jouw schouder etc. Probeer haar meer voorwaarts te dragen en laat haar eventueel zitten bij jou op schoot. Ze komen er nu achter dat de wereld zoveel meer is dan alleen papa of mama (helaas voor ons 🤪)
één maand geleden
Hey! Ik ben kinderfysio en we zien dit vaak gebeuren bij kinderen die met h ...
wat fijn dit! bedankt. nu nog een ander vraagje: is het normaal dat ze met rollen een kant heel makkelijk gaat en andere kant heel moeizaam.. naar links rollen gaat zo gemakkelijk, ze slaapt ook graag op linker zijde: maar rechts is lastiger. en nog een laatste vraag: is het oke dat ze met 7 maanden nog steeds geen kracht zet op haar benen? als ik haar vasthoud en op dr benen op de grond zet trekt ze het op😫.. oke dat waren de vragen. ik ben kinderarts dus als je vragen hebt over de tandjes stel al je vragen maar 😅.. xx
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
wat fijn dit! bedankt. nu nog een ander vraagje: is het normaal dat ze met ...
Is heel normaal, kinderen hebben vaak een voorkeurskant welke makkelijker gaat. Is bij ons ook zo, ene kant gebruik je toch iets meer. Je zou haar wel kunnen stimuleren door bijvoorbeeld speeltjes eens wat vaker aan de rechterkant te leggen. Het nog niet gaan staan is ook heel normaal, komt vanzelf! Ene kindje heeft er ook meer interesse in dan de andere 🙂
Haha tandjes is nog zo'n dingetje, we hebben met 7 maanden nog altijd een heeel kaal schattig bekkie 😅
één maand geleden
Is heel normaal, kinderen hebben vaak een voorkeurskant welke makkelijker g ...
geen zorgen. heb je een dochter of zoon. jongens zijn iets trager met tandjes over jet algemeen dan de meisjes. met 12 maanden moet er wel echt al tandjes in de onderkaak zijn. zijn ze er dan niet dan even kindertandarts bezoeken! mag ook bij mij als je in noord brabant woont🥰
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
geen zorgen. heb je een dochter of zoon. jongens zijn iets trager met tandj ...
Meisje, maar ik was zelf ook laat. Geen idee of dat wat zegt? Haha nee woon helemaal in 't noorden, dus echt andere kant op 😅
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
geen zorgen. heb je een dochter of zoon. jongens zijn iets trager met tandj ...
Maar wel goed te weten! Ze heeft gelukkig nog eventjes