5 Reacties

3 maanden geleden

Alsjeblieft denk aan jezelf! Op je werk ben jij vervangbaar, thuis niet! Ik heb genoeg collega’s die zich na een slecht nachtje een paar dagen ziek melden. Of bij het eerste kuchje. Je hebt al een half jaar amper geslapen, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die zegt dat je maar even op je tanden moet bijten. Misschien de generatie die zei ‘ik sliep goed, wij deden gewoon de deur dicht’. Officieel mag jouw werkgever niet vragen waarom jij je ziek meldt. Dat hoef je dus ook niet te vertellen. En als je dit moeilijk vind kan je eerst langs de huisarts gaan. Die zal je waarschijnlijk ook adviseren je ziek te melden op het werk. En van daaruit loopt het wel verder als je langdurig ziek zou worden. Ik werk ook 2 dagen. Ik ben na een dag werken kapot! Mijn dochter slaapt al sinds 3 weken stukken van 6u. Dus ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen. Denk alsjeblieft aan jezelf! Anders ga je er straks helemaal aan onderdoor.

3 maanden geleden

Heel vervelend voor je en ik kan me best voorstellen dat dit je op den duur teveel wordt. Ik heb vaak ook “opstartproblemen”, maar eenmaal ik een lekkere douche heb genomen en m’n kindje bij de oppas is, lukt het mij wel om mijn werkdag door te komen. Nu hangt het er natuurlijk ook vanaf in welke branche je werkt en hoe zwaar het is (fysiek maar ook zeker mentaal). Voor de rest denk ik dat mijn/andere hun ervaring er niet zoveel toedoet, elk lichaam is anders. Probeer niet teveel te denken aan hoe andere werkende moeders het doen, jij hebt het momenteel zwaar en dat is oké! T lijkt voor mij dat je geen “opstartproblemen” hebt, aangezien je huilend in de tram zit. Ik zou dan toch voor jezelf kiezen en ziek melden, al is het maar 1 week (dus 2 werkdagen). Kan je je kindje dan wel naar de opvang/oppas brengen zodat je die 2 dagen ook echt kan bijkomen? Ik denk altijd zo: liever even ziek melden, dan een lange tijd uit de running zijn omdat ik een burn-out of iets dergelijks hebt.

3 maanden geleden

Aan jezelf en aan je kindje denken is belangrijker dan werk want dat laatste blijft wel overeind staan. Als jij er helemaal doorheen komt te zitten door bijvoorbeeld een burnout kun je lange tijd helemaal niet meer werken daar heeft het werk ook niks aan dus ook voor hun is het een win win als jij weer fris en fruitig op je werk staat. Ook je kindje merkt dat jij oververmoeid bent. Ik zou zeggen ziek melden en ga lekker bijtanken en probeer ook overdag als je kindje slaapt de rust te pakken dat werkt hier in ieder geval wel. En wie weet gaat je kindje met een uitgeruste moeder straks ook beter slapen. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en denk vooral aan jezelf heeeeeel belangrijk!!!

3 maanden geleden

Jouw lichaam gaat voor! Ik snap heel goed wat bedoelt. Maar het is zo zonde als je jezelf voorbij loopt. Stiekem voel je misschien nu al van binnen wat je lichaam echt nodig heeft. Vaak komen daar de tranen ook vandaan. Probeer hier naar te luisteren en laat het werk even het werk. En betreft je vakantie, ik denk dat je die nu dubbel en dwars nodig hebt🤗.

3 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je de nachten alleen doet? Stap 1 lijkt me toch: meer slaap voor jou!