Onze baby van 5 maanden heeft snachts nog nooit langer dan 2,5 uur achter elkaar geslapen. Ik doe de nachten alleen, maar het begint me nu langzaam wel op te breken. In een goede nacht kan ik hem na het voeden wegleggen en slaapt hij weer 2 uurtjes, maar in slechte nachten ben ik soms uren bezig. Ik werk nu twee dagen in de week en merk dat dit toch wel pittig is. Vanacht bijvoorbeeld heb ik 4 uurtjes geslapen in 3 stukken. Nu moet ik weer heel de dag presteren en ik zit door de vermoeidheid huilend in de tram. Ik vroeg me af hoe anderen dit doen. Ergens denk ik 'het hoort erbij en al die werkende moeders doen het' en aan de andere kant denk ik dat dit echt niet gezond is. Ik werk maar twee dagen, waardoor ik het gevoel heb dat ik me aanstel. En ziekmelden is ook lastig omdat niet elke nacht zo extreem heftig is, en er ook wel oke nachten bij zitten waar ik 5 of 6 uur slaap in 3 stukken. Ik ga volgende maand ook een weekje weg dus dan voelt het al helemaal niet oke om me ziek te melden. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Met zijn slaapritme zijn we al intensief bezig met een kinderarts en het CB dus daar gaat mijn vraag niet over :)